paar vraagjes
Moderator:Beheerders
ik heb nu mijn fiets eindelijk een beetje zoals ik wil, maa nog een paar problemen:
hoe leid ik de remkabel goed langs de vork zodat deze niet tegen de band komt als de spaken iets te slap zijn (ja de spaken zijn gespannen, maar wil de kabel iets strakker hebben).
wat is goede bescherming voor de achterbrug zodat mijn ketting deze niet beschadigd. ik had er eerst een hoesje van pro overheen zitten maar door mijn kettingspanner is die te lang. de spanner zit halverwege de brug en ik zoek dus een kort stukje bescherming?
dank!
hoe leid ik de remkabel goed langs de vork zodat deze niet tegen de band komt als de spaken iets te slap zijn (ja de spaken zijn gespannen, maar wil de kabel iets strakker hebben).
wat is goede bescherming voor de achterbrug zodat mijn ketting deze niet beschadigd. ik had er eerst een hoesje van pro overheen zitten maar door mijn kettingspanner is die te lang. de spanner zit halverwege de brug en ik zoek dus een kort stukje bescherming?
dank!
Orbea Lanza o6 custom
Batavus old school racefiets pro x-chromo (campagnolo afmontage)
nope ik rijd 9 speed
heb derailleur eraf gehaald en kleine tandblad dus nu alleen nog een pion achter en een derailleur. de spanner is hetzelfde idee als zo'n chainguide als jij hebt maar veel goedkoper voor deze beginner. het zit aan de achterbrug en trekt de ketting tegen de buis. de meest bekende zijn die van point zoals die zit aan het frame op het bulls razor frame in het dirt/street topic.
maareuh...hoe kan ik die achterbrug beschermen tegen de ketting dmv iets korts?

maareuh...hoe kan ik die achterbrug beschermen tegen de ketting dmv iets korts?
Orbea Lanza o6 custom
- didadunlop
-
dankzij enpro is het kabelprobleem inmiddels opgelost
@jumping hansje:
bedankt, ik heb keus uit 2 bikeshops en ben er al achter dat de een zichzelf niet repecteert. hij heeft alleen gazelle-plakstrips

deze heb ik nu trouwens en wil hem korter hebben.
http://www.sanden-sports.nl/default.php ... kelID=5878

@jumping hansje:
bedankt, ik heb keus uit 2 bikeshops en ben er al achter dat de een zichzelf niet repecteert. hij heeft alleen gazelle-plakstrips

deze heb ik nu trouwens en wil hem korter hebben.
http://www.sanden-sports.nl/default.php ... kelID=5878
Orbea Lanza o6 custom
-
daar zat ik ook aan te denken, maar moeders zei dat het waarschijnlijk behoorlijk ging rafelen dus heb ik maar even gewacht.Faxmulder schreef:wat dacht je van de schaar in die Pro te zetten??
Dat spul kan je toch gewoon op maat knippen zonder dat t serieus gaat rafelen?
@ rest:
dat met die binnenband heb ik ook wel eens gezien. wordt dat niet te dik? ik heb maar weinig ruimte tussen mijn ketting en het frame.
Orbea Lanza o6 custom
-