Avid BB7 vs Avid BB5

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Fry
Avid BB7 vs Avid BB5

Bericht door Fry » za apr 29, 2006 5:17 pm

In belgie worden geen avid BB7 meer verkocht, enkel BB5 remmen. Loont het de moeite om BB5 remmen aan te schaffen, of zou ik dan beter hard gaan zoeken naar BB7 remmen? Heeft er iemand ervaring met beide of 1 van beide remsystemen?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za apr 29, 2006 5:22 pm

Ik zou sowieso de BB7 prefereren...

Voor een beetje meer heb je trouwens ook Juicy's...

Fry

Bericht door Fry » za apr 29, 2006 6:07 pm

Steelboy schreef:Ik zou sowieso de BB7 prefereren...

Voor een beetje meer heb je trouwens ook Juicy's...
ik wil geen hydraulische remmen

Hubert !

Bericht door Hubert ! » zo apr 30, 2006 3:28 pm

Bij de BB5 zijn de remblokken niet beide onafhankelijk te stellen, bij de BB7 kan dit wel. Ik heb deze remmen op alledrie mijn mountainbikes, bij twee met een 180mm schijf voor. Echt TOP remmen! Ze zien er wat cheapie uit, das eigenlijk het enige. In Amerika zijn er veel meer liefhebbers van deze remmen dan in NL. Kunt niet fout met de BB7's, unieke feature dat de blokken (onderweg) onafhankelijk te stellen zijn zonder gereedschap.

Fry

Bericht door Fry » za mei 06, 2006 10:34 am

Ik heb bij een shop in sint-agatha-berchem, Bike Connection, nu avid BB7 remmen besteld met avid full metal jacket behulzing. :)

Fry

Bericht door Fry » za mei 06, 2006 10:36 am

Hubert ! schreef:Bij de BB5 zijn de remblokken niet beide onafhankelijk te stellen, bij de BB7 kan dit wel. Ik heb deze remmen op alledrie mijn mountainbikes, bij twee met een 180mm schijf voor. Echt TOP remmen! Ze zien er wat cheapie uit, das eigenlijk het enige. In Amerika zijn er veel meer liefhebbers van deze remmen dan in NL. Kunt niet fout met de BB7's, unieke feature dat de blokken (onderweg) onafhankelijk te stellen zijn zonder gereedschap.
welke kabels, behulzing en remhendels heb je dan?

Hubert !

Bericht door Hubert ! » za mei 06, 2006 4:48 pm

Fry schreef:Ik heb bij een shop in sint-agatha-berchem, Bike Connection, nu avid BB7 remmen besteld met avid full metal jacket behulzing. :)
TOP ! Rij met eenzelfde setup, maar dan Nokon flexibele kabels ipv de meegeleverde stukken Avid remkabel voor de punten waar bochten in de kabel nodig zijn.
Voor mijn voorvork heb ik een stuk "Full Metal Jacket" in wat bochten gebogen, op de foto hieronder is dat te zien, evenals het bovenste stukje kabel, aluminium om een teflon liner van het Duitse Nokon.

Afbeelding

BLRacing

Bericht door BLRacing » za mei 06, 2006 10:14 pm

Interessante topic. Hoe staat het met het gewicht?
Als ik zo lees op mtbr dan zijn de gebruikers over het algemeen laaiend enthousiast over deze remmen. Waarom altijd gehannes met vloeistoffen als kabel net zo goed kan werken, bij Avid dan.
Waar kan je ze online bestellen?

Fry

Bericht door Fry » zo mei 07, 2006 10:27 am

BLRacing schreef:Interessante topic. Hoe staat het met het gewicht?
Als ik zo lees op mtbr dan zijn de gebruikers over het algemeen laaiend enthousiast over deze remmen. Waarom altijd gehannes met vloeistoffen als kabel net zo goed kan werken, bij Avid dan.
Waar kan je ze online bestellen?
jazeker, kheb zelf al met de oude avid mechs kunnen rijden, de huidige BB7 dus, en dan met de BB5s ook, de instellingen bij de BB7 zijn wel handig, en de remkracht van beide modellen hoeft niet onder te doen voor de meeste hydraulische systemen.

om online te bestellen zou ik even googlen naar enkele britse en duitse online shops. Daar zijn ze vaak nog goedkoper dan in winkels in nederland of in belgie. Ik bestel zelf nooit online, gewoon omdat ik nog niet de moeite heb gedaan om een degelijke credit card aan te schaffen.

Fry

Bericht door Fry » zo mei 14, 2006 1:27 pm

ik heb de BB7s nu geinstalleerd op mijn fiets sinds gisteren en enkel vooraan moet nog een beetje ingeremd worden. Enig idee hoe ik dat het best kan doen? gewoon ermee rijden? of een specifiek manoever uitoefenen?

Plaats reactie