Na lang wachten... M'n nieuwe fiets!!

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Gène

Bericht door Gène » wo apr 12, 2006 8:58 pm

Bah bah, one happy bastard zo te horen.

Alle reden heb je ook, die fiets is af. Klaar, finito om gebruikt te worden. Dat is immers zijn doel. Dat gezeur over stuurtje dit, velgje zo heeft maar een eind doel. Das gewoon je fiets het beste laten functioneren. Zo te lezen ben je daar goed in geslaagd. Tuurlijk zullen er wensen overblijven, maar voor de komende tijd kun je vooruit.

Zin om eens te meeten, komend weekend zal mijn stuk alu klaar zijn om te abusen.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do apr 13, 2006 6:14 pm

Voeld jouw achterrem nou ook wat sponsiger dan je voorrem?
Ik had namelijk eerst HFX-9 en nu Marta's en vind die achterrem wat sponsig aanvoelen maar wil niet meteen de schuld aan Marta geven.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Sven

Bericht door Sven » vr apr 14, 2006 2:23 pm

Nou... kom net van een rondje fietsen en m'n achterrempad is volledig versleten.. De modder heeft toch een b'tje roet in het eten gegooid, ik had per ongeluk al de performance blokjes erin dus dat was idd sponzig.

Ik ken het probleem wel, typisch magurakwaaltje vanwege de lengte van de kabel. Het zal altijd iets sponziger zijn dan de voorrem, maar een ontluchtingsbeurtje kan geen kwaad!!

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr apr 14, 2006 2:26 pm

D'n Helle schreef:Nou... kom net van een rondje fietsen en m'n achterrempad is volledig versleten.. De modder heeft toch een b'tje roet in het eten gegooid, ik had per ongeluk al de performance blokjes erin dus dat was idd sponzig.

Ik ken het probleem wel, typisch magurakwaaltje vanwege de lengte van de kabel. Het zal altijd iets sponziger zijn dan de voorrem, maar een ontluchtingsbeurtje kan geen kwaad!!

Het gaat om de verplaatsing van de olie en die is bij een achterrem niet groter dan bij een voorrem

De enige reden voor een sponziger gevoel van de achterrem zou dan nog eventueel de hoeveelheid flex in de kabels kunnen zijn, dat is op te lossen met een setje staalflex leidingen

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr apr 14, 2006 8:30 pm

msxx schreef:
D'n Helle schreef:performance blokjes erin dus dat was idd sponzig.

Maar een ontluchtingsbeurtje kan geen kwaad!!

Het gaat om de verplaatsing van de olie en die is bij een achterrem niet groter dan bij een voorrem
Dat is op te lossen met een setje staalflex leidingen
Zitten er verschillen in doseren met verschillende blokjes dan?
Ontluchten is gedaan dus dat is het niet.
Staalflex?Dat zou er best nog weleens op kunnen komen! :D
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Sven

Bericht door Sven » za apr 15, 2006 4:43 pm

Qua slijtage bedoel ik, ze waren totaal weg... Er zijn 2 verschillende soorten blokken: performance en endurance...

Maarja, je hebt het antwoord al.
Mijn topic is nu wel lekker volgespamd.. :|

XTC840

Bericht door XTC840 » wo apr 26, 2006 1:20 pm

Dan weer eentje over de fiets, mooi ding man! ziet er erg verstandig opgebouwd uit.
Ben je er al over uit hoe je het poploc hendeltje positioneerd?
Toevallig heb ik gisteren de 2006 Recon besteld dus ik heb dat luxe probleempje ook als ie binnen is 8)
De klim was de afdaling waard

Sven

Bericht door Sven » wo apr 26, 2006 1:44 pm

XTC840 schreef:Dan weer eentje over de fiets, mooi ding man! ziet er erg verstandig opgebouwd uit.
Ben je er al over uit hoe je het poploc hendeltje positioneerd?
Toevallig heb ik gisteren de 2006 Recon besteld dus ik heb dat luxe probleempje ook als ie binnen is 8)
Thnx!
Pop-lock hendeltje is nu geregeld, tussen rem en shifter, aan de linkerzijde, en dan het lock-heveltje naar me toe...

Dus als ik em lock, dan schuif ik de hendel van me af... Snap je?

Mooie keuze trouwens, die Recon!

Plaats reactie