Onderpoten verwijderen van een FOX FLoat RL

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Christiaan
Onderpoten verwijderen van een FOX FLoat RL

Bericht door Christiaan » ma apr 24, 2006 6:54 pm

Iemand ervaring met het verwijderen van de onderpoten van een FOX Float RL?

Als ik de bouten verwijder aan de onderkant, kan ik de onderpoten ene stukje lostrekken, maar de demperkant komt een stukje mee, en blijft na enkel mm's zitten, dan gaan de onderpoten niet meer verder.

Any help would be appreciated

Enduro

Bericht door Enduro » ma apr 24, 2006 9:02 pm

Je moet die bout er nog een paar omwentelingen in laten zitten en er dan met een kunststof hamer tegen aan slaan om de demper los te krijgen uit de onderpoten.

Verder staat alles in een pdf op de Fox site, maar dat wist je waarschijnlijk al.

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma apr 24, 2006 11:42 pm

Ja, das hetzelfde als bij bijv. ook Boxxers. Maar ik dacht dat je dat al geprobeerd had?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Christiaan

Bericht door Christiaan » di apr 25, 2006 9:17 am

Enduro schreef:Je moet die bout er nog een paar omwentelingen in laten zitten en er dan met een kunststof hamer tegen aan slaan om de demper los te krijgen uit de onderpoten.

Verder staat alles in een pdf op de Fox site, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Probleem is dat aan de demper kant de treshold adjuster zit, als je die eraf haalt, zit daar een heel dun stangetje, de bouten van de fox zitten er trouwens omheen.

Als ik hierop zou slaan, breekt dat demper pennetje af ben ik bang.

Ik heb op de FOX pdf niets kunnen vinden over het demonteren van de onderpoten, waar staat dat?

N I E L S

Bericht door N I E L S » di apr 25, 2006 9:23 am

Christiaan schreef:
Enduro schreef:Je moet die bout er nog een paar omwentelingen in laten zitten en er dan met een kunststof hamer tegen aan slaan om de demper los te krijgen uit de onderpoten.

Probleem is dat aan de demper kant de treshold adjuster zit, als je die eraf haalt, zit daar een heel dun stangetje, de bouten van de fox zitten er trouwens omheen.

Als ik hierop zou slaan, breekt dat demper pennetje af ben ik bang.

Ik heb op de FOX pdf niets kunnen vinden over het demonteren van de onderpoten, waar staat dat?
Niet op dat stangetje slaan! Dan sla je op de adjuster zelf en zet je geen kracht op de stanchions.

Het idee is om ruimte te creeeren tussen de stanchion en de lowers en door de bout ietswat los te draaien en er dan op te slaan.
Kun je er geen dopsleutel omheen zetten en daarop slaan? Anders een pijpsleutel als je ruimte te kort komt.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Plaats reactie