Beste mensen,
Ik heb een Marzocchi Super T pro in mijn Santa Cruz Bullit zitten. Nu wil ik deze graag wat stugger krijgen.
Er zitten twee kleine 'schroefjes' op de vorkpoten, maar die zijn volgens mij voor de rebound. Er zitten ook twee bouten onderin de vork. Kan ik daar nog wat mee, of moeten er stuggere veren in?
Alvast bedankt!
Gr. Erik
Marzocchi Super T Pro stugger?
Moderator:Beheerders
Super-T
heb hem ook,goede dh vork maar de preload setting maakt niet echt een groot verschil.Zwaardere veren zal denk ik niet echt nodig zijn tenzij je een vrij zware rijder bent >85kg(ongeveer).
Probeer eerst eens wat meer olie of een dikkere olie in de vork te doen.
(hou wel rekening dat het zois dat de vork in het begin soepel is maar dan stugger word.Ik denk altijd dat ik hem ga bottomen maar is voorlopig nog maar 1 of 2 keer gebeurd
)

Probeer eerst eens wat meer olie of een dikkere olie in de vork te doen.
(hou wel rekening dat het zois dat de vork in het begin soepel is maar dan stugger word.Ik denk altijd dat ik hem ga bottomen maar is voorlopig nog maar 1 of 2 keer gebeurd

er zit standaard 7,5 WT olie in zo'n vork, en om er voor te zorgen dat hij niet meer bottemd, en stugger word, moet je er per poot eerst 10 cc 10 WT olie bij gooien.
Dat verschil merk je al meteen.
als hij dan nog steeds bottemd, kun je er per poot nog 10 cc bij gooien.
maar meer als 20 cc per poot erbij kan niet volgens marzocchi.
dat heb ik met mijn junior t gedaan die ook bottemde met de standaard olie.
misschien heb je hier iets aan
Dat verschil merk je al meteen.
als hij dan nog steeds bottemd, kun je er per poot nog 10 cc bij gooien.
maar meer als 20 cc per poot erbij kan niet volgens marzocchi.
dat heb ik met mijn junior t gedaan die ook bottemde met de standaard olie.
misschien heb je hier iets aan

Om te beginnen moet je natuurlijk altijd eerst de juiste veren in je vork hebben. Als het daaraan niet ligt andere dingen proberen anders krijg je nooit de ideale veerwerking. Tenzij je maar wat rotzooit en daar niet echt wat mee hebt, dan maakt het niet zoveel uit.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!