XT crankstel of iets anders?
Moderator:Beheerders
Ik wil een XT 2006 crankstel in mijn banshee scirocco gooien. De shimano bladen zullen dan gelijk op marktplaats te vinden zijn en vervangen worden door TA bladen. Ik gebruik de fiets voor XC. Ik heb alleen nog een paar vragen.
1. Zou je er een XT crankstel in gooien of iets anders zoals FSA , Race face ect. Ongeveer de prijsklasse van een XT crankstel. Gebruik is XC.
2. Ik heb nu een LX crankstel met octalink met een as van 118mm met rechts nog een extra ringetje van 2mm. Zou je dan zonder problemen een XT 2006 met geintregreerde as kunnen monteren?
1. Zou je er een XT crankstel in gooien of iets anders zoals FSA , Race face ect. Ongeveer de prijsklasse van een XT crankstel. Gebruik is XC.
2. Ik heb nu een LX crankstel met octalink met een as van 118mm met rechts nog een extra ringetje van 2mm. Zou je dan zonder problemen een XT 2006 met geintregreerde as kunnen monteren?
Re: XT crankstel of iets anders?
Ja, maar niet aan diezelfde as (als je dat bedoelde..)goofy2 schreef: 2. Ik heb nu een LX crankstel met octalink met een as van 118mm met rechts nog een extra ringetje van 2mm. Zou je dan zonder problemen een XT 2006 met geintregreerde as kunnen monteren?
Ennuh, ik zou die XT bladen lekker oprijden en dán pas nieuwe erop gooien. Ikzelf heb nooit last gehad van chainsuck....
Erikje
Dan heb je een cranckstel/trapas uitvoering voor een fiets met kettingscherm.Beetje vreemd!goofy2 schreef:extra ringetje van 2mm
Maar niet getreurd,er kan gewoon een XT HT2 BB gemonteerd worden.
En bij een XT '06 zitten de lagers niet geintegreerd!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Je bedoelt 68 of 73? En dan klinkt een ring van 2mm opeens niet meer zo logisch in jouw theorieHet TUIG schreef:68 of 70,dat kan het ook zijn geweest.Dat ze gewoon een 68 hebben opgevuld.-Noize- schreef:je had toch een 113mm as? ( zei je )

Oh ja, binnen de prijsklasse van een XT zou ik altijd kiezen voor een XT, als je bereid bent iets meer uit te geven zou je uit kunnen kijken naar een RF Deus. Misschien niet beter, maar wel zo enorm mooi

Als je je granny niet gebruikt vind ik je bladen verkopen en gelijk nieuwe XT verkopen helemaal niet zo gek. Je koopt dan namelijk voor hetzelfde geld gefreesde bladen.
XT is prima, lichtgewicht en stijf als de pest. Q factor is niet ideaal maar als je gewoon XCed zit je daar niet echt mee.
Ik vind een Deus mooi maar waaaaaaaay overpriced.
XT is prima, lichtgewicht en stijf als de pest. Q factor is niet ideaal maar als je gewoon XCed zit je daar niet echt mee.
Ik vind een Deus mooi maar waaaaaaaay overpriced.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Dat het LX crankstel voor een fiets met kettingscherm is zou heel goed kunnen. Was een koopje bij de sale van Rose. Ik heb overigens mijn oog laten vallen op het Xt crankstel FC-M 760.Het TUIG schreef:Dan heb je een cranckstel/trapas uitvoering voor een fiets met kettingscherm.Beetje vreemd!goofy2 schreef:extra ringetje van 2mm
Maar niet getreurd,er kan gewoon een XT HT2 BB gemonteerd worden.
En bij een XT '06 zitten de lagers niet geintegreerd!
Dat dacht ik inderdaad. Totdat ik zaterdag mijn as eruit draaide omdat er spelling opzat. (zit) Maar no worries het crankstel is hoogstwaarschijnlijk bepalend geweest voor de brede as lengte.-Noize- schreef:je had toch een 113mm as? ( zei je )
Maar zo te concluderen uit jullie posten is XT een prima keuze. Of het mooi staat op mijn bike boeit niet. Prijs mag ook niet te hoog zijn en 110 is nog te overzien.
Ringetje ipv E-type voorderailleur ?
Anyway, daar heb je straks geen last meer van.
Shimano bladen gaan niet al te lang mee, maar zelf oprijden is een optie.
Of in de schuur laten liggen als reserve.
Er komt natuurlijk een moment dat je TA's ook op zijn.
Dan nieuwe bestellen, levertijd enz.
Ik weet zeker dat je dan blij bent met de Shimano bladen
Anyway, daar heb je straks geen last meer van.
Shimano bladen gaan niet al te lang mee, maar zelf oprijden is een optie.
Of in de schuur laten liggen als reserve.
Er komt natuurlijk een moment dat je TA's ook op zijn.
Dan nieuwe bestellen, levertijd enz.
Ik weet zeker dat je dan blij bent met de Shimano bladen