Deze kosten iets van 90 euro, en wegen 18 gram... Heb zelf nog zo'n setje thuis liggen. O ja, deze assen zijn gemaakt van aluminium. Dus alleen vrijgegeven voor racefietsen.TuneBrother schreef:
Als ik dit zie denk ik niet dat 10 euro veel is
Kan alleen niet vinden wat het wel kost (of weegt).
snelspanners
Moderator:Beheerders
kennelijk denkt Tune dat deze snelspanners op een racefiets wel vast blijven zitten.
Dit kom ik tegen op ebay, gelijk aan Tune, enkel de helft goedkoper.
Of het wat is...

hier meer info
Dit kom ik tegen op ebay, gelijk aan Tune, enkel de helft goedkoper.
Of het wat is...
hier meer info
Ik heb tijden met de spanassen van BBB gereden die de revue passeerden hier, in mijn optiek zitten je wielen beter vast met deze "snelspanners" dan met reguliere spanassen van bijvoorbeeld Shimano. De BBB assen moeten bedient worden met een gewone inbussleutel, niet echt handig dus, maar wel heel sterk.
Shimano maakt naar mijn mening één der beste snelspanners, een goed "gevoel" zit erin. Ze zijn wel een beetje zwaar .....
Maar daarvoor zijn er de Tune's die ik hier ook eerder zag, heel licht met 54 gram, titanium assen en fijne draad (= extra sterk). Ik heb er jaren mee gereden en ze doen het nog als de eerste dag!
Dus:
Wil je licht: BBB assen of Tune's
Wil je gebruiksvriendelijke "echte" QR's: Shimano of Tune's
Als geld geen probleem is neem je de Tune's.
Shimano maakt naar mijn mening één der beste snelspanners, een goed "gevoel" zit erin. Ze zijn wel een beetje zwaar .....
Maar daarvoor zijn er de Tune's die ik hier ook eerder zag, heel licht met 54 gram, titanium assen en fijne draad (= extra sterk). Ik heb er jaren mee gereden en ze doen het nog als de eerste dag!
Dus:
Wil je licht: BBB assen of Tune's
Wil je gebruiksvriendelijke "echte" QR's: Shimano of Tune's
Als geld geen probleem is neem je de Tune's.