Rock Shox ingaande demping knopje/ stelwieltje
Moderator:Beheerders
Om de motion control mee in te stellen
Wie is er op poploc overgestapt en heeft dit stelwieltje over?
Wie is er op poploc overgestapt en heeft dit stelwieltje over?
Je moet de hele motion control unit wisselen. Degene voor poplock heeft namelijk binnenin een veer zodat ie bij het releasen vanzelf terugschiet, de non-poplock heeft geen veertje.Jurriaan schreef:Ik heb er nog geen 'kaas van gegeten'.Faxmulder schreef:Is t alleen een dopje? Is t niet de hele unit dat je dan moet veranderen??
Ik kan het wel eens uit elkaar halen.
Als je alleen het dopje wisselt schiet ie dus meteen terug in de non-lockout stand, dus dat heeft geen zin.
Ik heb misschien wel interesse in een poplock versie. Heb zelf op m'n pike een non-poplock variant zitten (met externe floodgate).
Geen idee of dat gaat lukken. Ik denk (weet eigenlijk bijna zeker) dat je de unit niet zo zelf uit elkaar kunt halen. Enige oplossing is om los een non-poplock kit te bestellen. Dan krijg je een unit zonder veertje erin en de benodigde knopjes wieltjes etc.Jurriaan schreef:veertje weg laten een oplossing?
(ik weet nog niet of ik de poploc verkoop.)
Kost dan wel weer de nodige knaken uiteraard.
My 2 cents: Vind het zelf de moeite niet om dit voor 50 gram te doen. Je mist namelijk ook een hoop gemak als je die hendel niet meer hebt.