Reba, Sid of RLT?
Moderator:Beheerders
Helaas pindakaas: De Magura Quake air vliegt er zonder ook er maar een meter te mee hebben gereden eruit. Ik bewaar hem wel, als geheugensteuntje dat ik tweede hands spul compleet moet kopen. Als iemand nog een nippel tegenkomt, pb me ff.
Op mijn pad naar nieuwe voorvork ben ik enkele "aanbiedingen" tegen gekomen:
Reba Race 2006: nieuw ongeveer 400 euro, 100mm
Sid (waarschijnlijk Team) 2004: tweedehands 245 euro, 80mm
Fox 80 RLT 2005: tweedehands 550 euro, 80mm
Nu weet ik dat Fox goed is, maar 550 euro vind ik nogal een smak geld en ik heb het idee dat andere merken (bv Rock shox) het zelfde bieden voor minder. De Reba heeft eigenlijk mijn voorkeur boven de SID. Helaas heeft deze vork zich nog niet goed bewezen op gebied van duurzaamheid, maar slechte dingen heb ik ook niet gehoord. Tja de SID is een echt lichtgewicht, zo licht gewicht dat ik twijfel of hij geschikt is voor me. Daarnaast is hij ook de oudste van het stel.
Ik ben 1.95 en weeg ongeveer 75 kg. Ik maak trouwens gebruik van V-brakes en ga de vork monteren in een S-works Hardtail frame uit 2003.
Vraag blijft wat te doen?
mzzl
Gène
Op mijn pad naar nieuwe voorvork ben ik enkele "aanbiedingen" tegen gekomen:
Reba Race 2006: nieuw ongeveer 400 euro, 100mm
Sid (waarschijnlijk Team) 2004: tweedehands 245 euro, 80mm
Fox 80 RLT 2005: tweedehands 550 euro, 80mm
Nu weet ik dat Fox goed is, maar 550 euro vind ik nogal een smak geld en ik heb het idee dat andere merken (bv Rock shox) het zelfde bieden voor minder. De Reba heeft eigenlijk mijn voorkeur boven de SID. Helaas heeft deze vork zich nog niet goed bewezen op gebied van duurzaamheid, maar slechte dingen heb ik ook niet gehoord. Tja de SID is een echt lichtgewicht, zo licht gewicht dat ik twijfel of hij geschikt is voor me. Daarnaast is hij ook de oudste van het stel.
Ik ben 1.95 en weeg ongeveer 75 kg. Ik maak trouwens gebruik van V-brakes en ga de vork monteren in een S-works Hardtail frame uit 2003.
Vraag blijft wat te doen?
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Ik heb vorige week zelf ook een 2006 Reba Team U-turn bij m'n Storck gemonteerd en ben zeer te spreken over de vork!
Super soepel aanspreken, nauwkeurig in te stellen en prachtig afgewerkt.
Ik heb op m'n andere bike een Fox Float 100RLC vork en die doet het echt niet beter!
Heb nu m'n andere Fox Float 100RLC nog staan, wilde hem misschien houden maar hij gaat denk ik echt in de verkoop want de Reba bevalt prima...
Ik was wat sceptisch over Rock Shox maar dat is nu helmaal weg
Super soepel aanspreken, nauwkeurig in te stellen en prachtig afgewerkt.
Ik heb op m'n andere bike een Fox Float 100RLC vork en die doet het echt niet beter!
Heb nu m'n andere Fox Float 100RLC nog staan, wilde hem misschien houden maar hij gaat denk ik echt in de verkoop want de Reba bevalt prima...
Ik was wat sceptisch over Rock Shox maar dat is nu helmaal weg

Put the fun between your legs!
Sorry het is toch de Fox geworden. De Reba was moeilijk leverbaar bij Akkermans, ik kan wel naar duitsland gaan, maar heb teveel problemen met vorken gehad. Dus ik kies voor de Fox, die ik bij een vaste LBS kan kopen. Het is ook de vork waarmee de LBS houder zelf mee heeft gereden. Uit ervaring kan ik zeggen dat hij goed met z'n materiaal omgaat.
De Sid viel eigenlijk al snel af, ik heb namelijk een vrij agressieve rijstijl. Daarnaast ga ik marathons en in de Alpen rijden. De Sid is daar te slap voor. De Reba zou ook geschikt zijn, maar aangezien ik hem ergens moest gaan kopen waar ik normaal niet kom, valt deze ook af.
Helaas kan Magura me niet meer helpen, ze hebben het immidels doormij gehate nippeltje niet meer op voorraad. Een beetje raar voor een vork die maar 3 jaar oud is. Och ja, hoogstwaarschijnlijk kom ik wel weer eens zo'n ding tegen. Dan kan ik dan wel eens kijken wat ik met de vork doe.
mzzl
Gène
De Sid viel eigenlijk al snel af, ik heb namelijk een vrij agressieve rijstijl. Daarnaast ga ik marathons en in de Alpen rijden. De Sid is daar te slap voor. De Reba zou ook geschikt zijn, maar aangezien ik hem ergens moest gaan kopen waar ik normaal niet kom, valt deze ook af.
Helaas kan Magura me niet meer helpen, ze hebben het immidels doormij gehate nippeltje niet meer op voorraad. Een beetje raar voor een vork die maar 3 jaar oud is. Och ja, hoogstwaarschijnlijk kom ik wel weer eens zo'n ding tegen. Dan kan ik dan wel eens kijken wat ik met de vork doe.
mzzl
Gène
Tja, de jongen waar ik de vork van gekocht heb (aapjes) heeft ook geprobeerd. Toen heb ik zelf ook eens geprobeerd om die nippel te bestellen. Vervolgens na een paar weken wachten kreeg ik een negatief antwoord. Misschien ligt het aan NZ of misschien aan Magura. Nou ja voor mij geen Magura voorlopig.
mzzl
Gene
mzzl
Gene
-
- Contacteer:
D'n Helle:
Uiteindelijk denk ik dat ik zeker tevreden zal zijn met de Fox. Hij zal ook zeker niet misstaan. Het is alleen jammer dat ik geen nippel heb kunnen vinden voor Quake. Want die vork voelde zeker ook goed aan.
Freakazoid:
Ik ga Magura Duitsland eens aanschrijven. Het is inderdaad te gek voor worden dat zoiets niet meer op voorraad is. Volgens mij hebben fabrikanten toch een verplichting reserve onderdelen voor een minimale tijdsduur op voorraad te hebben?
mzzl
Gène
Uiteindelijk denk ik dat ik zeker tevreden zal zijn met de Fox. Hij zal ook zeker niet misstaan. Het is alleen jammer dat ik geen nippel heb kunnen vinden voor Quake. Want die vork voelde zeker ook goed aan.
Freakazoid:
Ik ga Magura Duitsland eens aanschrijven. Het is inderdaad te gek voor worden dat zoiets niet meer op voorraad is. Volgens mij hebben fabrikanten toch een verplichting reserve onderdelen voor een minimale tijdsduur op voorraad te hebben?
mzzl
Gène
Zo gezegd zo gedaan. Ik heb Magura duitsland aangeschreven. Ik heb gevraagd of ze een verloopnippel hebben voor bijvoorbeeld de vork pomp van de suspensioneer.
Als reply krijg ik terug: "SKS maakt Rond/ Magura nippels voor de suspensioneer die op jouw vork passen".
Moraal van het verhaal: Ik ga maar eens op zoek naar een goede winkel die me deze pomp kan leveren. Dan heb ik goede pomp voor m'n Fox en een pomp voor m'n Magura. Iemand sugesties?
pff, wordt een beetje moe van het hele gezeur, duurt nu al zo'n twee maanden.
mzzl
Gène
Als reply krijg ik terug: "SKS maakt Rond/ Magura nippels voor de suspensioneer die op jouw vork passen".
Moraal van het verhaal: Ik ga maar eens op zoek naar een goede winkel die me deze pomp kan leveren. Dan heb ik goede pomp voor m'n Fox en een pomp voor m'n Magura. Iemand sugesties?
pff, wordt een beetje moe van het hele gezeur, duurt nu al zo'n twee maanden.
mzzl
Gène