75-300Eddy_the_Eagle schreef:Die eerste, met wat voor lens heb je die geschoten? Ik vind dat wel een mooi plaatje.Mister P2 schreef:Tell me what do you thing about it
http://album.zoom.nl/user/Steven%20Ibel ... 7/full/640
http://album.zoom.nl/user/Steven%20Ibel ... 9/full/640
Oja ze zijn geen van 2 bewerkt....
Re:Dirty Pages fotograven talk !!
Moderator:Beheerders
Stiekem toch mister P1
Oe! Moet je toch weten met je film achtergrond?Eddy_the_Eagle schreef: Ik las dat je het effect van de vage achtergrond kan versterken door een grotere of kleinere "aperture". Is dat zo en hoe werkt dat dan precies?
Diafragma vol open (klein getal dus) geeft kleine scherpte-diepte, dus vagere achtergrond. Uiteraard is het effect groter bij langere focale lengte en indien je je voorwerp dichter bij je lens hebt. Je scherpte "zone" is dus zeer klein op 200mm 2.8, met onderwerp dichtbij, onderwerp verder af levert grotere scherpte zone op.
Check ook de National Geographic fotoboeken, staan alle basics kort en bondig in. Is nu ook een "digital" versie.
Verder mbt filters, ook hier UV + pola en een oranje filtertje welke ik sporadisch gebruik voor sfeer/warme shots.
mbt kleuren van de 1D MKII; "straight out" (vanaf RAW dus) zijn de pics vrij neutraal van kleur (gelukkig!), schroef in je RAW convertor de saturatie ietwat op. Mbt schrijven van JPEG+RAW kan de MKII dit slechts naar 1 kaart, de MKIIN kan dit splitsen. Waarschijnlijk een firmware wijziging, maar die zal wel niet naar de MKII "geport" worden.
Optie voor je 70-200 is om een extendertje te gebruiken wellicht, al zal je met die lens ook goed uit de voeten kunnen, mits je standpunt goed is uiteraard.
- Eddy_the_Eagle
- Eddy_the_Eagle
of misschien nog korter, aangezien een macbook pro momenteel de snelste windows laptop is. Photoshop onder windows moet echt ongelofelijk snel zijn... jakkes?!Eddy_the_Eagle schreef:Ik geef het een half jaar, zeker nu het gelukt is om WINDOOS op een apple te draaien.Plons schreef:neen man,
ik heb geen apple
ik heb een vaio bijgekocht zo een mini ding
apples zijn super, maar ik ben zelf al super dus dat compenseert.
Laptops zijn toch waardeloos om foto's op te bewerken........?
Op een CRT monitor krijg je vele betere kleuren.
Heb een VAIO laptop en een PC met een Iiyama Vision Master monitor.... Beide gecalibreerd (voor zover als dat gaat met een laptop).. Ik zie het verschil wel bij mij.. Helemaal als je de foto's (op een goede printer) uitprint.
Wie calibreert hier nog meer z'n schermen..? En wat je gebruik je dan..?
Oh ja, om nog effe op die filtertjes terug te komen... Ik gebruik alleen maar B&W... UV en polarisatie filters.. Die laatste vreten behoorlijk wat licht op hoor... Laatst eens uitgeprobeerd in een studio. Foto's gemaakt met en zonder polar filter. Groot verschil in belichting.
Heb een VAIO laptop en een PC met een Iiyama Vision Master monitor.... Beide gecalibreerd (voor zover als dat gaat met een laptop).. Ik zie het verschil wel bij mij.. Helemaal als je de foto's (op een goede printer) uitprint.
Oh ja, om nog effe op die filtertjes terug te komen... Ik gebruik alleen maar B&W... UV en polarisatie filters.. Die laatste vreten behoorlijk wat licht op hoor... Laatst eens uitgeprobeerd in een studio. Foto's gemaakt met en zonder polar filter. Groot verschil in belichting.
Ja polafilter houd zo'n 1,5 stop tegen, logisch. Maar het effekt is in sommige gevallen onevennaarbaar.
Ik callibreer ook, nu nog mijn Lacie electron-3, straks een Eizo 21"
Aan een laptop valt weinig te callibreren omdat je weinig instellingen hebt voor het scherm: RGB, temperatuur, contrast, brightness, gamma ontbreken allemaal qua instellingen. Het profiel zal dus een hele grove benadering zijn en het zou puur toeval zijn als je printen eruit komen zoals jij ze op je scherm ziet.
Ik gebruik een Eye one callibrator.
dusssssss©
Ik callibreer ook, nu nog mijn Lacie electron-3, straks een Eizo 21"

Aan een laptop valt weinig te callibreren omdat je weinig instellingen hebt voor het scherm: RGB, temperatuur, contrast, brightness, gamma ontbreken allemaal qua instellingen. Het profiel zal dus een hele grove benadering zijn en het zou puur toeval zijn als je printen eruit komen zoals jij ze op je scherm ziet.
dusssssss©
BOSS schreef:Ja polafilter houd zo'n 1,5 stop tegen, logisch. Maar het effekt is in sommige gevallen onevennaarbaar.
Ik callibreer ook, nu nog mijn Lacie electron-3, straks een Eizo 21"![]()
dusssssss©
Helemaal mee ééns.
Ik heb zo'n Spyder gevalletje om te calibreren.
- Eddy_the_Eagle
Ik heb standaard wel een colorsync programma op mijn PB zitten, maar hij is (nog) niet gecalibreerd. Wel is de helderheid van mijn 23" cinema display veel hoger. Wat overigens wel opvalt is dat mijn 2e beeldscherm een oude 17" Acer TFT een gele gloed heeft in het beeld en een stuk waziger is. Tijd voor een tweede Cinema display 20" of 23".Tilly schreef:Laptops zijn toch waardeloos om foto's op te bewerken........?
ik weet niet eens wat calibreren betekend....
ik heb zo een dell ultrasharp 24 lcd, gewoon standard uit de doos volgens mij niet slecht.
Ik ken geen kloten van fotoshop buiten croppen en plekjes weg werken.
Ik ben dan ook een nietsnut op dat gebied.
Straightoutta camera shit en wat geknip
oja, auto contrast die knop ken ik ook
en kleur vervangen ook, maar daar word ik zenuwachtig van
trouwens, in mijn branche doen wij alle bewerkingen op laptops, ik zie mijn eigen niet met mijn toren op het vliegtuig zitten.
ik heb zo een dell ultrasharp 24 lcd, gewoon standard uit de doos volgens mij niet slecht.
Ik ken geen kloten van fotoshop buiten croppen en plekjes weg werken.
Ik ben dan ook een nietsnut op dat gebied.
Straightoutta camera shit en wat geknip
oja, auto contrast die knop ken ik ook
en kleur vervangen ook, maar daar word ik zenuwachtig van
trouwens, in mijn branche doen wij alle bewerkingen op laptops, ik zie mijn eigen niet met mijn toren op het vliegtuig zitten.
- Eddy_the_Eagle
Bewerken in de trein, vliegtuig, in de kroeg, op het terras en waar dan ook "Rules big time". Vooral als er stiekum een open WIFI verbinding is in de buurt, zodat je ondertussen ook nog verbonden bent met de rest van de wereld.
Verder mag ik stellen dat een 17" Powerboek W E I N I G aandacht trekt en er vooral W E I N I G indrukwekkend uit ziet. Vooral in de trein, waar ik regelmatig in vertoef, heb ik nogal veel bekijks. De meesten gaan helemaal plat als ik dan ook nog internet heb in de trein (niet de WIFI in die ene proeftrein, maar via UMTS) met een aanzienlijke snelheid.
Verder mag ik stellen dat een 17" Powerboek W E I N I G aandacht trekt en er vooral W E I N I G indrukwekkend uit ziet. Vooral in de trein, waar ik regelmatig in vertoef, heb ik nogal veel bekijks. De meesten gaan helemaal plat als ik dan ook nog internet heb in de trein (niet de WIFI in die ene proeftrein, maar via UMTS) met een aanzienlijke snelheid.
Voor mij geen Eizo meer hoor. Mijn vorige 17" CRT was 1 jaar na de garantie ineens dood (hoogspanning) en deze 19" CRT (T765) die ik nu heb loopt ook op z'n laatste pootjes (beeld hapert, knippert en valt weg als ie koud is), en dat slechts 6mnd na de garantie periode. Hopelijk voor jou doen ze het met de TFTs beter.BOSS schreef: Ik callibreer ook, nu nog mijn Lacie electron-3, straks een Eizo 21"![]()
Tegenwoordig geven ze 5 jaar garantie bij Eizo, tegen die tijd wil ik wel weer eens wat nieuwszonoskar schreef:Voor mij geen Eizo meer hoor. Mijn vorige 17" CRT was 1 jaar na de garantie ineens dood (hoogspanning) en deze 19" CRT (T765) die ik nu heb loopt ook op z'n laatste pootjes (beeld hapert, knippert en valt weg als ie koud is), en dat slechts 6mnd na de garantie periode. Hopelijk voor jou doen ze het met de TFTs beter.BOSS schreef: Ik callibreer ook, nu nog mijn Lacie electron-3, straks een Eizo 21"![]()

dusssssss©
-
- Arnetteman

nederlands hoop in bange dagen, Mister PoopooPinkPanther Dereuver.
Overbelichting van de helmen ?
Zal waarschijnlijk liggen aan sommige helmen, die hebben van die kut reflecterende nest.
Volledig manueel schieten zou ik zo zeggen in die bossen van die nederland.
mx schieten is echt niet gemakkelijk, geloof me en tis dodelijk voor je aparatuur...

- Eddy_the_Eagle