spd plaatjes verwijderen
Moderator:Beheerders
de koppen van de inbusboutjes zijn rond.
hoe nu de boutjes toch te verwijderen?
hoe nu de boutjes toch te verwijderen?
- Kjiratsiekoedel
- Contacteer:
1. haal een nieuw goed torx-bitje dat net niet past (of 't moet precies passen). Neem geen bitje uit de habbibabi-set. Echt los merkbitje kost je... 50 cent.
2. sla hem er ongenadig lomp in (liefst op een aambeeld)
3. draaien maar
Ik had 't zelfde. Een gozer van de lokale ijzerboer heeft 't allemaal voor me gedaan.
2. sla hem er ongenadig lomp in (liefst op een aambeeld)
3. draaien maar
Ik had 't zelfde. Een gozer van de lokale ijzerboer heeft 't allemaal voor me gedaan.
jah he zo kan ik t ook verzinnen!
Er zijn ook speciale tootjes die hem eruit draaien (lijkt op een stukje boor en een schroevendraaier). Dat monteer je in een accuboor en laat je linksom draaien.
OF boor er een gat in en tap er linkse schroefdraad in en draai er een boutje in..doorblijven draaien en je oude boutje zou eruit moeten komen.
Maar t makkelijkste is toch gewoon uitboren!
Er zijn ook speciale tootjes die hem eruit draaien (lijkt op een stukje boor en een schroevendraaier). Dat monteer je in een accuboor en laat je linksom draaien.
OF boor er een gat in en tap er linkse schroefdraad in en draai er een boutje in..doorblijven draaien en je oude boutje zou eruit moeten komen.
Maar t makkelijkste is toch gewoon uitboren!
Nog een manier die voor mij gewerkt heeft: Neem een bitje en draai hier wat garen om heen en sla het dan in 1 keer in de kop met een hamer. Hier heb ik wel eens een grote inbusbout mee los gekregen waarvan de kop ook rond was. 
Wat ook ooit geholpen heeft is een stukje schuurpapier in de kop frotten met een naald of kleine schroevendraaier en dan met een hamer een bitje erin getikt. Daar heb ik wel een bout van de bevestiging van m'n demper mee los gekregen en die zat muurvast!
Nog een tip, maar die is wat lomp
: Las een bitje vast aan/in de kop!

Wat ook ooit geholpen heeft is een stukje schuurpapier in de kop frotten met een naald of kleine schroevendraaier en dan met een hamer een bitje erin getikt. Daar heb ik wel een bout van de bevestiging van m'n demper mee los gekregen en die zat muurvast!
Nog een tip, maar die is wat lomp