Skipiste Val de Wanne
Moderator:Beheerders
Ik las onlangs een interview met de eigenaar van de skipiste in Trois Ponts in de krant (de Morgen) en die vertelde dat hij zijn gebied zou openstellen voor downhillers in de paasvakantie. (Om wat inkomsten te genereren om een slecht skiseizoen goed te maken. Ze hadden problemen met vergunningen of zoiets).
Weet iemand daar meer over?
Ik heb hen alvast een mail gestuurd om wat meer info op te vragen.
Je vindt hen op www.skipiste.be
Re: Skipiste Val de Wanne
met een skipiste op zich, zijt ge eigenlijk geen zak. Der is gewoon niets aan.El Krico schreef:Ik las onlangs een interview met de eigenaar van de skipiste in Trois Ponts in de krant (de Morgen) en die vertelde dat hij zijn gebied zou openstellen voor downhillers in de paasvakantie. (Om wat inkomsten te genereren om een slecht skiseizoen goed te maken. Ze hadden problemen met vergunningen of zoiets).
MAAR als er een bosje ofzo in de buurt is, kunnen die liften wel handig zijn

-
-
- Contacteer:
Probeer eens een mail te sturen via www.skicasablanca.be . Beide pistes hebben dezelfde eigenaar.El Krico schreef:mmm, nog geen reactie gehad op mijn nochthans erg vriendelijk mail.
Ofwel begrijpen ze geen Nederlands, ofwel zijn ze nog bezig met de vertaling
Voor Val De Wanne is/was het de bedoeling een systeem op te zetten waarbij koelelementen in de grond worden gestoken. Hierdoor zou een grote, open piste gecreëerd worden. Maar er zijn/waren problemen met de sneeuwkanonnen die teveel overlast bezorgden.
-
- Contacteer:
Ik heb, via een Belgische collega, al zo'n 3/4 jaar geleden een stuk gelezen in P-magazine (een belgische panorama) over het aan leggen van een skilift met bijbehorende piste.
De piste zou nog verlengd worden over een stuk weg heen zodat hij nog langer zou worden en daar mee de langste van België. De skipiste zou ook gekoeld worden zodat de sneeuw veel langer zou blijven liggen. Kosten voor de lift alleen €2.5 miloen
Ik heb toen al gereageerd en hem gewezen op de mogelijkheid om in de zomermaanden de lift te kunnen gebruiken voor bikers en enkele voorbeelden van Winterberg en Todtnau doorgestuurd.
Nooit meer iets van gehoord.
De piste zou nog verlengd worden over een stuk weg heen zodat hij nog langer zou worden en daar mee de langste van België. De skipiste zou ook gekoeld worden zodat de sneeuw veel langer zou blijven liggen. Kosten voor de lift alleen €2.5 miloen
Ik heb toen al gereageerd en hem gewezen op de mogelijkheid om in de zomermaanden de lift te kunnen gebruiken voor bikers en enkele voorbeelden van Winterberg en Todtnau doorgestuurd.
Nooit meer iets van gehoord.
stoeltjeslift in coo mag je officieel niet in met je bike er zijn wat jaartjes terug twee fietsen uit de lift gevallen duzz. wel jammer want er loopt een vet parcours omlaag maar eigenlijk kun je het beste met de auto want de afdaling begint 200 meter hoger. wie wil weten hoe of wat moet maar mailen voor een uitgebreide route beschrijving.
greetz wouter
greetz wouter