Prijs stijging
Moderator:Beheerders
-
"Door de stijgende grondstof en aardolie prijzen zijn we genoodzaakt de prijzen van onze producten te verhogen...."
Iedereen kent deze zinnetjes ondertussen wel.
Iemand al iets gehoord van prijsstijging bij de fietsen?
Ik hoorde dat Santa Cruz met maar liefst 20% omhoog zou gaan binnen afzienbare tijd...
Iemand iets gehoord van de andere merken?
Iedereen kent deze zinnetjes ondertussen wel.
Iemand al iets gehoord van prijsstijging bij de fietsen?
Ik hoorde dat Santa Cruz met maar liefst 20% omhoog zou gaan binnen afzienbare tijd...
Iemand iets gehoord van de andere merken?
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. De wereld is nu eenmaal olieverslaafd. Als de olieprijs stijgt, stijgen alle producten wel uiteindelijk in prijs. En dat moet de eindgebruiker natuurlijk extra bijlappen. Uiteindelijk zal je voor een nieuwe fiets niet heel veel meer bij moeten leggen denk ik. Hooguit een paar procent bovenop de gewone inflatiecorrectie.
Er zijn ook schaarste gebieden zoals koolstofvezel. Is op dit moment erg lastig om grote hoeveelheden op te kopen.
Maar 20 procent lijkt mij wel erg overdreven
. Tussenhandel zou misschien ook wel zijn graantje willen meepikken 
Er zijn ook schaarste gebieden zoals koolstofvezel. Is op dit moment erg lastig om grote hoeveelheden op te kopen.
Maar 20 procent lijkt mij wel erg overdreven

Zie het zo: er is ALTIJD een reden om de prijs omhoog te gooien.
Is het niet schaarste van koolstofvezel matten, dan is het de olie wel. Toen de dollar hoog stond gingen de prijzen met 15% omhoog. Nu staat de dollar lager, maar zijn de prijzen ooit omlaag gegaan. Het kwarte van Kok is immers ook nooit verdwenen....
Zoals Benji zegt....de prijs van zowat alles is enigzins verbonden aan olie. Zo ook stijgen alle prijzen met de tijd (zeker als we regelmatig om loonsverhoging vragen). Inflatie hoort en zou eenmaal bij.
Maar 20%? Hmmmmmmmmmmmmmmmm........
Is het niet schaarste van koolstofvezel matten, dan is het de olie wel. Toen de dollar hoog stond gingen de prijzen met 15% omhoog. Nu staat de dollar lager, maar zijn de prijzen ooit omlaag gegaan. Het kwarte van Kok is immers ook nooit verdwenen....

Zoals Benji zegt....de prijs van zowat alles is enigzins verbonden aan olie. Zo ook stijgen alle prijzen met de tijd (zeker als we regelmatig om loonsverhoging vragen). Inflatie hoort en zou eenmaal bij.
Maar 20%? Hmmmmmmmmmmmmmmmm........
Ja en Nee, kostprijs van de metalen is enorm gestegen door de vraag van o.a. China naar metalen. Cu bijvoorbeeld is ongeveer gestegen van 2.50 naar 4 euro per kg binnen een jaar. Ook olie en dus van compound is niet goedkoper geworden. Echter het materiaal is maar een fractie van de kosten van een frame.Steelboy schreef:Grote onzin...
Door tegenvallende winstmarges omdat onze eigen afnemers (groothandel e.d) de zaak verzieken moeten we noodgedwongen de prijzen (en dus marges) verhogen...
Denk dat de "prijsvechters" een groot probleem zijn. De "prijs" is voor het overgrote deel nog steeds het belangrijkste beslissingsargument van de consument. Hoogwaardige producten verkopen aan de hand van eigenschappen, technologie, service, enz wordt steeds lastiger als je veel prijsvechters hebt met goed smoelende producten tegen een zachtprijsje.
Of 20% overdreven is hangt maar net af wat je omgeving is...BLRacing schreef: Maar 20 procent lijkt mij wel erg overdreven. Tussenhandel zou misschien ook wel zijn graantje willen meepikken
In India vinden ze het heel raar als ze minder dan 20% loonstijging per jaar krijgen... en nee, dat zorgt nauwelijks voor inflatie, althans, tot nu toe niet...
De voormalige ontwikkelingslanden 'boomen' en niet alleen het BNP, maar ook de salariskosten en het is nog altijd zo dat veel materialen uit die landen komen. Ze zijn nog steeds goedkoop, maar druk bezig met een inhaalslag. De 'wet van de remmende voorsprong' zal over enkele jaren ook van toepassing zijn op die landen

Das niet zo raar. De afgelopen jaren heb je van voordeeltjes kunnen genieten op groene stroom. Helaas zijn de productiekosten behoorlijk gestegen van groene stroom en is er vanuit de overheid ook niet echt meer wat te halen. Groene stroom is dus duurder en stijgt in prijs harder dan de grijze stroom. Raar maar waar.BOSS schreef:zelfs mijn groene stroom van de Nuon gaat omhoog omdat de olieprijzen gestegen zijn.
En ik, naief lulletje dat ik ben, maar denken dat groene stroom van windmolens, zonnecellen en waterkrachtcentrales komt...........![]()
![]()
dussssss©

Daar (koude kernfusie) zouden we inderdaad nou echt eens vooruitgang in moeten boeken. Helaas duurt het ontwikkelen van zo'n energieleverancier zo lang en kost het tientallen zoniet honderden miljarden euro's voordat wij er goed gebruik van kunnen maken.
http://www.fusie-energie.nl/
http://www.iter.org/index.htm en overzicht van een internationaal ontwikkelingsteam http://www.iter.org/pics/constructionschedule6.pdf
Wat ook al gezegd is. Windenergie is zonde van het geld maar daar willen veel mensen niet aan denken. Het in stand houden van deze machines kost al een vermogen - helemaal als ze op zee geparkeerd staan
-. Ik heb er geen problemen mee om wat extra's te betalen voor schone ernergie maar het moet niet te gek worden (denemarken bv.) . Maar het materiaalgebruik is ook niet echt milieuvriendelijk te noemen. Of het echt het milieu nou neutraal belast wordt of juist positief?? De waarheid ligt ergens in het midden ben ik bang. Komt nog eens bij: wat doe je met plotselinge overcapaciteit of surplus? Daar hebben ze nog steeds geen zaligmakend antwoord op gevonden.
http://www.fusie-energie.nl/
http://www.iter.org/index.htm en overzicht van een internationaal ontwikkelingsteam http://www.iter.org/pics/constructionschedule6.pdf
Wat ook al gezegd is. Windenergie is zonde van het geld maar daar willen veel mensen niet aan denken. Het in stand houden van deze machines kost al een vermogen - helemaal als ze op zee geparkeerd staan

Deel van het probleem is dat alternatieve (groene) energiebronnen niet practisch gezien gewoon niet genoeg opleveren, en dat niemand een windmolen om de hoek wil hebben. Hier is al genoeg keren onderzoek naar gedaan, en iedere keer komt er uit dat we de l*l zijn. De groene partijen krijgen niet het antwoord dat ze willen horen, dus maar weer een onderzoekje.
Aan de andere kant worden mensen volkomen hysterisch als ze het woord 'kernenergie' horen. Van transporten van afval blokken door op de rails te gaan liggen, tot je kinderen gebruiken in door de school georganiseerde protestacties rond Borselle. Wacht maar tot de lampjes niet meer aangaan.....
Aan de andere kant worden mensen volkomen hysterisch als ze het woord 'kernenergie' horen. Van transporten van afval blokken door op de rails te gaan liggen, tot je kinderen gebruiken in door de school georganiseerde protestacties rond Borselle. Wacht maar tot de lampjes niet meer aangaan.....