andere veer manitou black

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
goofy2
Contacteer:
andere veer manitou black

Bericht door goofy2 » ma feb 27, 2006 5:09 pm

Ik had de vraag al door gestuurd naar bikeright maar stel hem hier nog een keer.

Ik heb een manitou super black rtwd 90-120. Nu is die voor mij veelste slap en wil ik er een andere veer in doen. Ik weeg 90kg en wil de vork voor wedstrijden gebruiken. Welke veer kan ik er in gooien?

Ik zag op de site een aantal mogelijkheden staan. Wat ik alleen niet begreep is de "booster veer" Is dat een extra harde veer of bv. een booster voor het monteren van een hs33? Mocht de booster veer geen extra harde veer zijn betekend het dat ik ben aangewezen op de Firm Ride Kit (hardere veer).

Iemand enige input hierover?

Gène

Bericht door Gène » di feb 28, 2006 7:24 pm

Nou heb ik geen ervaring met de Manitou veren en hun benamingen daarvoor. Voor mijn oude rockshox heb ik de veren wel eens vervangen. Zij hadden drie varianten: rood, geel, zwart. Alledrie hadden ze hun eigen eigenschappen. Ik heb die veren toen verandert vanwege dezelfde reden. Later kun je nog een beetje experimenteren met die veren. Door verschillende hardheden met elkaar te mixen. Ik zelf weeg ongeveer 75 kg. Wellicht dat je de hardste veren nodig hebt.

Je zou eens op de site van manitou kunnen kijken, om daar wat varianten te achterhalen. Verder is er nog www.bikecomponents.de . Deze site heeft een vrij uitgebreide database met allemaal losse onderdelen voor de verschillende merken. Misschien staat er daar wat uitleg bij.

Het is overigens aan te raden de veren niet direct allemaal te vervangen. Hier neem ik aan dat er in iedere vorkpoot een veer zit zoals bij m'n oude Rock shox. Door ze niet tegelijk te vervangen kun je de verschillen beter merken. Op die manier kun je de vork toch zo actief maken zoals je wil. Een goede vork moet namelijk niet tot eind komen, maar wel vrijwel alle veerweg gebruiken bij hardere schokken. Daarnaast moet hij de kleine oneffenheden voor je oplossen. Vooral bij dat laatste lever je wat in als je hardere veren plaatst.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Plaats reactie