WTP addict/ 4-seasons

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

neok

Bericht door neok » di feb 14, 2006 7:43 pm

ok wat een gedoe om een goede bmx te bemachtigen ;)

dat meningen verschillen is ondertussen duidelijk geworden,
de verkoper zelf is totaal niet aan flybikes (niet uit ervaring maar persoonlijke visie zegt hij).
ook op een ander forum raden mensen me de barcelona af omdat er één van hun een gescheurd frame had na 6-8 maanden streeten.

enfin, ik blijf er nu bij, je moet er gewoon geluk in hebben denk ik dan...addict is ook niet mis maar denk dat die bikes wat gelijk zitten..

edit: is wel een 20.25" frame en ik ben 1m 80 dus hoop dat dat geen problemen zal geven.
live the life

Asphalt Licker

Bericht door Asphalt Licker » di feb 14, 2006 8:15 pm

20,25" is wat aan de korte kant, maar als het een beetje meezit, kan je dus over 6-8 maanden alweer op zoek naar een nieuw frame, heheh..! :lol:

neok

Bericht door neok » wo feb 15, 2006 2:24 pm

hier nog ook even vermelden:

keuze is dus toch de addict 2006 geworden, zojuist gaan bestellen.
omdat die flybikes wat lichter maar ook minder steviger blijkt te zijn dan de addict en omdat die uiteindelijk m'n beginkeuze was...zowiezo is iedereen over deze bike redelijk positief.
en het frame is net ietsje groter dan de barcelona.

erg basics, kan weinig kapot, stevig en toch nog redelijk licht (13.3kg),
al weet ik niet wat zo'n beetje het gemiddelde gewicht is van een bmx.

maandag heb ik hem, kan niet wachten :)

ciao!
live the life

paddopiet

Bericht door paddopiet » do feb 16, 2006 10:25 pm

Mister P2 schreef:
Asphalt Licker schreef:Hier een pic van een brake mod:
Afbeelding
Mist er hier niet een stukje chainstay of ligt het aan mij?
nee lijkt zo door de crankarm.

Asphalt Licker

Bericht door Asphalt Licker » vr feb 17, 2006 9:32 am

...Kevin?

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » vr feb 17, 2006 10:42 am

Asphalt Licker schreef:...Kevin?
Duh, ken jij nog meer pedopieten?

neok

Bericht door neok » vr feb 24, 2006 10:03 pm

ok even een update:

ik heb m'n addict sinds maandag, al veel gaan biken en wat spots gaan verkennen met een maat.
die addict rijdt tot zover ik weet echt lekker en ben na enkele sessies al lekker stoked :) thuisgekomen.

maar zojuist een uurtje geleden redelijk zwaar gevallen toen ik een tab probeerde op een muurtje en er zit een bluts in m'n hoofdbuis...redelijk kut, krassen en putjes horen erbij (juist jammer als je bike pas nieuw is).
maar zo'n dikke bluts vind ik toch wel minder, waarschijnlijk met het midden van m'n bovenste buis op die hoek van dat muurtje gevallen.

nu, kan dat veel kwaad op termijn ?
eventueel als je nogmaals op diezelfde plaats valt, kunnen er dan geen scheurtjes ontstaan ?
had niet direct verwacht dat ik door zo'n domme val direct zo'n dikke bluts ging oplopen...met garantie kan ik hier niks aanvangen zeker ?

tnx in advance ;)
live the life

Asphalt Licker

Bericht door Asphalt Licker » za feb 25, 2006 12:17 am

Op den duur zal je (bijna elk?) frame metaalmoe gaan worden; als de lak gaat loslaten bij de laspunten, zitten er waarschijnlijk haarscheurtjes in..
Dit kan je evt. oplossen door eroverheen te lassen, maar je frame heeft dan toch wel zn beste tijd gehad.

Een deuk in je bovenbuis kan op zich niet direkt zoveel kwaad, maar je frame is nu op 1 punt wel ietsje zwakker. Hier hoef je je voorlopig echt nog geen zorgen over te maken, er rijden zat gasten met gedeukte frames rond voordat ze een nieuw frame kopen. Je zal na verloop van tijd ook leren hoe je moet vallen en wat je tijdens de val met je fiets doet..

Ik denk voordat je aan een nieuw frame toe bent, je eerst nog wel wat andere onderdelen zal slopen.. :evil:
Wat ik een aantal posts terug ook zei, als je eenmaal enthausiast bent zal je steeds meer onderdelen gaan vervangen voor betere, tot je de perfecte bike voor jou hebt! :)

Have Fun!

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » za feb 27, 2010 8:17 pm

Gemiddelde bmx weegt zon 10/11 kilo.. En sommige grammen neukers krijgen hun bmx op 9,5 kilo.. ;) (dan zit er echt alleen nog maar een stuur, stem, fork, wielenset, cranks en een hoop lagers/ringen op dat frame :p)

Zelf ben ik ook parts aan het wezen vervangen.. let vooral goed op kortingen etc.. zeker 7/10 van de parts van me bmx heb ik met korting gekocht :p

Whouz

Bericht door Whouz » za feb 27, 2010 11:36 pm

... 9.5 is voor grammenneukers?
GAST.. Een Stereo flash is standaart 9.5..
rond de 8 kilo is tegenwoordig grammenneuker style..
Verder is een buts niet erg..
Ik heb me chain stay vol zitten... En me toptube heeft er ook wat. Verder geen hinder van. Alleen ziet het er stom uit...

Ik zou niet een nieuw frame gaan kopen, omdat er een deukje in zit. Een scheur is dan een ander verhaal..Een scheur is kapot. En kapot is "gevaarlijk".. Een deuk kan niet veel kwaat, zolang het maar niet OP een lasnaat is, en gewoon af en toe even in de gaten houden.

Zelf, zoals ik al zei, ook met deuken gereden/rijden. Het gehele vorige seizoen. No shit happend.

Good luck ;)

Plaats reactie