verbuigen van bout achterdemper

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Pitt
verbuigen van bout achterdemper

Bericht door Pitt » do feb 09, 2006 11:10 am

Ik heb een commencal pasta power en de bout waarmee de demper in het frame zit verbuigt steeds. :(

De originele (die bij het frame zat) was al na enkele wegen verbogen en alle andere bouten die ik gebruikt heb hebben hetzelfde probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat hiervoor een oplossing is? Welk materiaal bout kan ik het best gebruiken? Help!!!!
:?

Cheers
Pitt

GTLTS

Bericht door GTLTS » do feb 09, 2006 11:35 am

Ik heb dat ook steeds gehad, met een M8 bout. Inmiddels heb ik gewoon een handje van die bouten op voorraad.
'K weet niet of twee van die aparte druk-bussen in je demper hebt zitten? Maar daarmee schijnen je bouten sneller krom te zijn (zie foto).
Afbeelding
Ze houden het langer uit, volgens velen, als je een lange bus met twee schuivende vulbussen monteerd (zie volgende foto).
Afbeelding

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » do feb 09, 2006 12:10 pm

Grade 12.9 bout.. die zijn veel steviger. normale zijn 8.8... waar ze te krijgen zijn weet ik echt niet. Heb er geen probleem mee.

m@rtin

Bericht door m@rtin » do feb 09, 2006 12:30 pm

Check deze even:
https://www.betd.co.uk/product_list.asp?CategoryID=92

Zelf geen ervaring mee, maar moet erg sterk zijn.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do feb 09, 2006 2:59 pm

Probeer anders de betere ijzerhandel waar ook bouten worden verkocht, met een beetje geluk hebben ze daar ook de wat sterkere "soorten" liggen.
Ben je voor een paar euro klaar.
Als je met een bus en 2 vulbussen gaat werken bestaat de kans dat je weer een dunnere bout moet monteren wat het ook niet sterker maakt.
Of anders 1 bus gebruiken, houdt er wel rekening mee dat de kans aanwezig is dat deze muurvast gaat zitten zodat demontage van deze bus een hels karwei kan worden.
Succes.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » do feb 09, 2006 4:12 pm

Als je nu twee aparte alu bussen (die je er dus in drukt van beide kanten) gebruikt zou ik zeker weten een constructie met enkele bus monteren. Bij Tim Flooks staan deze te boek als Heavy Duty mount kits. De naam zegt al genoeg denk ik zo. Voordeel van de enkele bus is ook dat de bushings in de ogen van de demper minder snel slijten.

Pitt

Bericht door Pitt » ma feb 13, 2006 3:56 pm

Ik heb er een hogere grade bout ingezet en ik hoop dat die het wat langer volhoud.

Bedankt voor het meedenken. Als ook deze bout het begeeft ga ik de andere opties ook eens na.

Ride on!! 8)

Caramba

Bericht door Caramba » ma feb 13, 2006 6:33 pm

No offence, maar wat weeg je?

Pitt

Bericht door Pitt » di feb 14, 2006 6:54 pm

567 kilo........... zou dat er mee te maken hebben denk je??????

Plaats reactie