Bericht
door Rob G » ma feb 13, 2006 11:33 am
Als de eigenaar de fiets altijd netjes en optijd voor onderhoud bij de dealer heeft binnengebracht, dan is het onderhoud aan de headshok in ieder geval wel altijd goed uitgevoerd!
Waarde is lastig te bepalen vanaf een foto. Hoe is bijvoorbeeld de staat van het frame, veel beschadigingen enz. Ook als de eigenaar het niet zo nauw heeft genomen met onderhoud aan de voorvork kan het zijn dat bijvoorbeeld de naaldlagers in de voorvork slecht zijn. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar anders zou ik je adviseren om eerst eens een keer te gaan kijken naar de frameset, alvorens je de prijsonderhandelingen in gaat. Een goed uitziende frameset met een goed werkende voorvork is namelijk uiteraard vele malen meer waard dan een afgeragd frame met voorvork in slechte staat...
Furio frame, lekker stijf en sterk, geen verderwicht, maar een goed gewicht voor de verdere eigenschappen die het frame biedt. Als je lichter wilt, dan is er de optimo. In combinatie met de headshok biedt het een zeer direct stuurgedrag en ook de vork is goed stijf. De headshok is echter wel iets minder gevoelig voor kleine oneffenheden, tenzij je met lagere drukwaardes zult rijden. Nadeel hiervan is dat de vork te actief wordt als je uit het zadel komt, maar hier heb je natuurlijk de lock-out voor.
Ik vind het persoonlijk zeker de moeite waard om hierin te investeren, mits de staat goed is.
Heeft de verkopende partij wellicht een richtprijs aangegeven?
Succes met je eventuele aankoop verder!