Sram (x-7 achterderailleur en shifter) ervaringen
Moderator:Beheerders
-
Zoals de titel al zegt. K denk er over om op mn Dare wat nieuw schakelwerk te monteren. K wil van mn dura ace en Grip shift Attack naar de sram X-7 overstappen. Is dit een goede keus of zuigt Sram big time?
K heb enkel ervaring met Shimano vandaar. Deelt uw mening met me!
Latorr
Roy
Oh ja is er een heftig verschil in kooi lengte tussen de dura ace en medium X-7??
K heb enkel ervaring met Shimano vandaar. Deelt uw mening met me!
Latorr
Roy
Oh ja is er een heftig verschil in kooi lengte tussen de dura ace en medium X-7??
- Arnetteman
Sram rules. Absoluut.
Had het er zondag al even met je over gehad maar heb sinds enkele maanden ervaring met X7 Trigger in comby met X7 derailleur. Erg fantastisch systeem hoewel ik het eerst ook niet zo zag zitten. Het werkt gewoon goed.
Rij op bijna al mijn bikes met SRAM en dat bevalt prima.
Als ik jou was zou ik de overstap gewoon wagen. Je koopt zeker geen rotzooi.
suc6
Floris
Had het er zondag al even met je over gehad maar heb sinds enkele maanden ervaring met X7 Trigger in comby met X7 derailleur. Erg fantastisch systeem hoewel ik het eerst ook niet zo zag zitten. Het werkt gewoon goed.
Rij op bijna al mijn bikes met SRAM en dat bevalt prima.
Als ik jou was zou ik de overstap gewoon wagen. Je koopt zeker geen rotzooi.
suc6
Floris
Ik ben onlangs ook overgestapt....heb al heel aantal jaren met shimano gereden...Was er vroeger heel tevreden mee maar met de nieuwe versies dat shimano uit bracht was ik niet meer tevreden.
Nu sram werkt tot nog toe super rij met X9 der. en X9trigger
Geen lawaai meer van kletterende der. tegen achterframe.
Schakelt zeer snel....moet alleen terug wennen aan het iets anders schakelen van de sram trigger. Beide knoppen bedien je met duim en duwt ze in.
Nu sram werkt tot nog toe super rij met X9 der. en X9trigger
Geen lawaai meer van kletterende der. tegen achterframe.
Schakelt zeer snel....moet alleen terug wennen aan het iets anders schakelen van de sram trigger. Beide knoppen bedien je met duim en duwt ze in.
Re: Sram (x-7 achterderailleur en shifter) ervaringen
Ben ook recent naar Sram overgestapt.
Heb nu een X7 derailleur en een X9 shifter.
Het schakelt merkbaar beter dan mijn LX en is erg makkelijk om in te stellen.
Ik had een tijdje terug een Tiagra (goedkope korte kooi shimano road derailleur) en die was ietsje korter dan de X7 met medium kooi.
Heb nu een X7 derailleur en een X9 shifter.
Het schakelt merkbaar beter dan mijn LX en is erg makkelijk om in te stellen.
Ik had een tijdje terug een Tiagra (goedkope korte kooi shimano road derailleur) en die was ietsje korter dan de X7 met medium kooi.
gooi je imago weg
- Hydraulic_Pimp
-
-
-
- Contacteer:
Gisteren ook een setje X7 (der. en triggers) besteld bij bike-discount voor 65 pleurie. Heb je bij shimano net het derrailleurtje voor. Ben benieuwd hoe het schakelt, maar als ik de reacties zo lees en hoor om mij heen dan hoef ik mij geen zorgen te maken 

My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
-
SRAM is prima spul, zeker omdat de derailleur zo tof gemonteerd zit en de index anders is. Sommige bikes (zoals de mijne) zijn wat gevoeliger voor derailleurs tegen frames of gewoon in je wiel, dat is ook wat moeilijker met SRAM.
Nadelen:
- X-Gen voorderailleur past vaak niet, is een downswing en heeft dus veel seattube ruimte nodig.
- Wieletjes van derailleur slijten vrij snel.
Nadelen:
- X-Gen voorderailleur past vaak niet, is een downswing en heeft dus veel seattube ruimte nodig.
- Wieletjes van derailleur slijten vrij snel.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!