Moderator:Beheerders
Rood zal voornamelijk de kleur worden waarmee die opgebouwd wordt.Pieter en zijn V10 schreef:nu met niet te veel gekke kleuren opbouwen.
frame ziet er zo zeker mooi uit
Thanks!GTLTS schreef:Wat mij betreft echt een frame voor een Boxxer,...
Supermooi ding Niels, stoere prototype-look.
Haha, nee dat wist ik niet maar ik heb hem onderhand wel in de positie staan waar Pieter hem mij gestuurd had en dat is inderdaad bijna tegen het frame aan (1cm dr tussen ofzo). Ik heb contact met Nicolai over welke gaten ik nou gebruiken moet want ik krijg echt Meccano herinneringen van dit frame...cHoc schreef:je weet dat de demper zover mogelijk naar achteren gemonteerd moet worden ??
Thanks Pieter!Pieter en zijn V10 schreef:Nou Niels
Je moest eens weten hoe choc en ik er mee bezig zijn geweest..
Niets paste in 1 keer goed. Was die eindelijk af, toen ging het juist mis, (maar dat is bekent)
Als winterberg weer open is moeten we maar keer samen rijden...
Voor de rest weg met dat zadel, haha,
succes nog Pieter
dat vind ik eigenlijks zelf ook, de M1 blijft toch ondanks zijn looks een echt (en niet al te zwaar) race frame. De M-pire heeft wel de geometrie ervoor maar niet het gewicht, en nu zeker niet meer.N I E L S schreef:Thanks!GTLTS schreef:Wat mij betreft echt een frame voor een Boxxer,...
Supermooi ding Niels, stoere prototype-look.
Ik vind hem geheel iets te zwaar worden en als ik dan echt moet kiezen zet ik liever de Boxxer op de oude M1.
idd, net meccano, alleen jammer dat je er niks aan hebt. zoals pieter al vertelde zijn we er druk mee bezig geweest, en via nicolai kregen we terug dat er maar 1 demper maat goed past, nl. 222mm, en dat hij in 1 stand moet staan, en dat is zo ver mogelijk naar achteren.Haha, nee dat wist ik niet maar ik heb hem onderhand wel in de positie staan waar Pieter hem mij gestuurd had en dat is inderdaad bijna tegen het frame aan (1cm dr tussen ofzo). Ik heb contact met Nicolai over welke gaten ik nou gebruiken moet want ik krijg echt Meccano herinneringen van dit frame...cHoc schreef:je weet dat de demper zover mogelijk naar achteren gemonteerd moet worden ??
Das echt heel vreemd!cHoc schreef:
idd, net meccano, alleen jammer dat je er niks aan hebt. zoals pieter al vertelde zijn we er druk mee bezig geweest, en via nicolai kregen we terug dat er maar 1 demper maat goed past, nl. 222mm, en dat hij in 1 stand moet staan, en dat is zo ver mogelijk naar achteren.
de overige gaatjes kun je dus gaan gebruiken voor je verzameling liftpassen.![]()
Ik ga er vanuit dat Falco weet waar hij het over heeft. Mijn shock is 222 dus dat zit wel goed.Falco van Nicolai schreef: there is no standard shock setting. The shock can be set in various ways. The fore shock mount is relocateble. It schanges the geometry. The more to the front you move it the steeper the headangle and the higher the BB comes.
The rear shock mount changes travel an progression. The lower you mout it the more travel you get, the more to the front you mount it the more progressive the suspension becomes.
en dat zorgt ervoor zoals Pieter zei dat je dan bij het inveren de zitbuis/zadelpen gaat raken.Falco van Nicolai schreef: there is no standard shock setting. The shock can be set in various ways. The fore shock mount is relocateble. It changes the geometry. The more to the front you move it the steeper the headangle and the higher the BB comes.
Hier gaat het om het zwarte blokje waar de demper in vast zit tussen die twee dikke platen die viavia naar de achterbrug gaan.Falco van Nicolai schreef:The rear shock mount changes travel and progression. The lower you mout it the more travel you get, the more to the front you mount it the more progressive the suspension becomes.
Ja, zoals jij het zegt had ik het ook in gedachte. Tja, ik denk dat ik hem eerst gewoon zo laat staan zoals op mijn foto boven jouw antwoord hierboven. Dat is de stand waarin ik hem van jullie kreeg en ook de stand waarbij hij zoveel mogelijk onderin staat.cHoc schreef:Ik weet niet of het zo is, Pieter en ik hebben dat niet uitgeprobeert, of aangedacht, maar dit haal ik uit de info van Falco van Nicolai. Als Pieter en ik die wel hadden gekregen toen hadden we dat zeker uitgeprobeert.
ff checken dat we beiden hetzelfde bedoelen![]()
het blokje zo ver mogelijk naar voren tussen de platen gemonteerd alleen in de gaten van de rode lijn dan zou hij progressiever worden.
En het blokje zover mogelijk naar onderen tussen de platen gemonteerd alleen in de gaten van de blauwe lijn dan krijg je meer veerweg.
Je zou ook eens kunnen spelen met de links tussen de platen en de achterbrug, daar hebben Peiter en Ik het wel eens over gehad, als je die aan een kant een gat verplaatst (beide kanten hetzelfde![]()
) dat je op die manier ook extra progressieviteit krijgt, maar dan ook weer wat minder veerweg, dat is de downside daaraan, al denk ik dat dat alleen maar positief kan uitvallen, maw, je raakt de zadelbuis/zadelpen niet bij volledig inveren.
Wat betreft de demper, ik zag niet dat het een pro pedal was, hoewel waarschijnlijk niet ideaal, is het wel beter dan een normale fox dh demper.
En een iets zwaardere veer zou ook mee kunnen helpen, ik weet niet wat voor veer er nu in zit, en in hoeverre hij voor je gewicht past, maar als hij iets te zwaar is voor je gewicht, dan zorgt de combinatie van veerspanning/jouw gewicht er voor dat je wat meer progressieviteit krijgt, zie het niet als een oplossing, maar meer als een lapmiddel.