sinTesi python

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Hotsnail
Contacteer:
sinTesi python

Bericht door Hotsnail » vr feb 03, 2006 4:19 pm

Heb een paar maanden geleden op mountainbike.nl al eens wat over dit frame gevraagd en het kwam nu weer op mijn pad:
sinTesi Python full suspension frame.
Afbeelding
Waarschijnlijk heeft de persoon in kwestie niet zo veel geluk met het verkopen van het frame watn hij heeft het nu al beina een half jaar staan. Ik ben er in der tijd verder niet op in gegaan omdat er een paar onverwachte uitgaven om de hoek kwamen kijken die op dat moment voorrang hadden.
Ik heb alleen nog steeds geen idee wat het eigenlijke gebruiksgebied van dit frame is. Op de sintesi site staat voor de python2 als gebruik alles tussen XC en lichte freeride/DH maar geld dat ook voor dit frame?
Ik rijd momenteel hoofdzakelijk in NL maar wil als Groningen af is daar ook wel eens een afdaling proberen en als ik me daar wat vertrouwd op voel eens een paar keer naar een duits park gaan om de freeride tracks uit te proberen. Eigenlijk wil ik dus een alleskunner...
Is dit frame daar geschikt voor? en weet iemand misschien of er disk mounts op zitten?

de vraag over de disk mounts is inmiddels beantword, er zitten montagepunten voor een adapter op. Weet alleen nog niet of ik ooit een dergelijke adapter zal kunnen bemachtigen :?

het gaat trouwens alleen om het frame, ik heb al een beter voorfork.

Alvast bedankt, Jan
Ijzeren paarden eten geen haver....

Chmod

Bericht door Chmod » vr feb 03, 2006 6:20 pm

in de tijd reed Nico Vink er Dual mee. was er eigenlijk niet echt over te spreken. Voor de rest weet ik er niets van.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » za feb 04, 2006 5:33 pm

Dit is de Python 1, als je de website bekijkt van Sintesi dan zie je de nieuwere versie. Deze heeft een langere veerweg gekregen waardoor hij meer geschikt is voor freeride/ downhill.
De fiets op de foto heeft de montage voor de voorderailleur (staaf achter de zitbuis) maar er is ook een versie die enkel geschikt is voor montage achterderailleur (wat met een hoop gesleutel en een E-type derailleur weer aan te passen is :angelnot: )
De Python 1 kan op verschillende manieren worden opgebouwd wat dan weer resulteerd in een ander soort gebruik. Mijn Python heeft achter een luchtdemper en voor een Fox met verstelbare veerweg en ik gebruik hem met name in Nederland en van de zomer gaat ie mee naar het buitenland.

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een zelfgemaakte schijfmontage adapter liggen die perfect werkt en IS van maat is.

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » zo feb 05, 2006 8:00 pm

Niemand verder? ben al wat wijzer geworden, onder meer dank zij Gab-star die net zo'n fiets gehad heeft, grobbebol en de mannen van Mammoet.
Volgens mammoet is het een XC georienteerde fiets, die met de long travel kit ook geschikt is voor lichte FR. Gab-star heeft er ook op en free cross bana op gereden en positioneerd de fiets zelf tussen FR en XC, dus wat nu waarschijnlijk all mountain zou heten.
Schijfrem is met toepassing van een adapter ook mogenlijk heb ik vernomen. Eigenlijk weet ik dus al flink wat, maar meer nfo is altijd welkom.
Iedereen die geantwoord heeft alvast bedankt

jan

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » wo feb 08, 2006 7:57 pm

Wat ik vergeet te vermelden is dat het erg lastig is om direct de juiste spareparts voor deze fiets te bestellen: ik heb ooit zo'n 2 jaar geleden via de importeur (Topolino) een setje lagers voor de achterframe besteld. Ik heb daarbij vermeld dat het om de DS versie gaat wegens de grotere lagermaat maar tot 2 X toe heb ik de verkeerde maat ontvangen. Toen ik het vervolgens via de Italiaanse distributeur (LARN) heb gepoogd is dat weer via Topolino gespeeld en daar heb ik nimmer meer iets van gehoord.

Mocht er dus nog iemand zijn die de lagers nodig heeft van de XC versie... :lol:

Uiteindelijk heb ik het frame uitgekotterd en vaste lagers gemonteerd.

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » wo feb 08, 2006 8:08 pm

zijn er dan verschillende versie's van het frame? en zo ja, wat zijn de verschillen en waar herken ik die aan?

Jan

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » vr feb 10, 2006 6:15 pm

Er is een XC frame en een DS frame. De XC heeft een montage buis voor een voorderailleur:"

Afbeelding

en de DS heeft die niet:

Afbeelding

Verder heeft de DS dus een groter hoofdlager voor de liggende achtervork.[/img]

Even Googellen kan erg veel antwoorden vervullen :lol:

Greetz!
Grob.

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » vr feb 10, 2006 6:43 pm

thanx :thumbsup: