Vergunning?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
the joker
Vergunning?

Bericht door the joker » ma jan 30, 2006 7:39 pm

Ik zou graag een vergunning willen hebben voor het downhill in belgie maar ook in andere landen.Zodat ik verzekerd ben en dat ik bij 81 bikes progress niet telkens die 3euro meer moet betalen maar dat dat in die vergunning zit.+bv. Dat als je het belgisch kampioenschap meerijdt dat je dan officieel bekend bent bij de belgische wielerbond, en dat als je eventueel belgisch kampioen zou worden je je trui krijgt.

Maar zit met volgende vragen:
-Moet je bij een club zijn?
-Krijg je een uci code als je die vergunning hebt?
-Is dit dan bij de belgische wielerbond (www.kbwb-rlvb.be )
-....

Meer info hierover zo super tof zijn :arms:

greets,
the joker

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » ma jan 30, 2006 8:19 pm

Je bedoelt een licentie? Daarvoor moet je inderdaad bij een club zitten die bij de nationale bond is aangesloten. Hoe het in Belgie precies zit weet ik niet, zal wel niet veel verschillen met Nederland. Hier meld je je gewoon aan bij een vereniging, vraag een licentie aan ( vergeet dan niet je internationale klasse te vermelden ) en de bond stuurt de licentie naar je vereniging die weer zorgt dat jij hem krijgt.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » ma jan 30, 2006 11:56 pm

is da voor de volle 3 wedstrijden de moeite? kpijs150 euro ver ne junior. en denk je dat je belgisch kampioen gaat worden? de concurrentie is niet te onderschatten.

Chmod

Bericht door Chmod » di jan 31, 2006 9:52 am

je hoeft niet in een club te zitten. PS vorig jaar was er maar 1 wedstrijd waar je minder moest betalen en dat was het BK. De rest waren geen officiele wedstrijden.

Als je kans maakt of buitenlandse zou meerijden, zou ik het doen, anders niet.

the joker

Bericht door the joker » di jan 31, 2006 12:55 pm

Space Man Spiff schreef:is da voor de volle 3 wedstrijden de moeite? kpijs150 euro ver ne junior. en denk je dat je belgisch kampioen gaat worden? de concurrentie is niet te onderschatten.
Ik zeg toch helemaal niet dat ik bk ga worden, ik gaf een vb.Ik rijdt nog altijd grotedeels voor de fun.En er zijn nog een pak betere juniors dan mij. Maar 150euro vindt ik ook idd veel.

the joker

Bericht door the joker » di jan 31, 2006 1:03 pm

Maar kan eigelijk ook niet zo goed meer volgen de een zegt dat je bij een club moet aangesloten zijn en de andere niet :?

En eindoordeel:volgens jullie best geen licentie nemen ?

Ahja over buitenlandse wedstrijden waar ik normaal zou gaan rijden : In duitsland : Rittershausen(Misschien ook nog een andere) , en eventueel een 4x wedstrijd in Nederland.

greets,
the joker

Jass
Contacteer:

Re: Vergunning?

Bericht door Jass » di jan 31, 2006 1:18 pm

Als je naar jou bericht kijkt:
the joker schreef:Ik zou graag een vergunning willen hebben voor het downhill in belgie maar ook in andere landen.Zodat ik verzekerd ben en dat ik bij 81 bikes progress niet telkens die 3euro meer moet betalen maar dat dat in die vergunning zit.+bv. Dat als je het belgisch kampioenschap meerijdt dat je dan officieel bekend bent bij de belgische wielerbond, en dat als je eventueel belgisch kampioen zou worden je je trui krijgt.
Je wil een vergunning (licentie) om te downhillen zodat je verzekerd bent. De 3 euro extra of in duitsland geloof ik 5 euro t.o.v. een licentiehouder is voor een verzekering tijdens het evenement. Dus qua geld krijg je je licentie er op die manier niet uit.

Als je in de "officiele" lijstjes (licentie-klassen) terecht wil komen, heb je inderdaad een licentie nodig en kun je belgisch (of voor NL-ers Nederlands) kampioen worden en kun je UCI-punten scoren in UCI-wedstrijden (Nationale kampioenschap, IXS Germany cup). Moet je wel een aardig potje kunnen rijden om punten te scoren trouwens, de concurrentie is sterk.

Een andere reden om een licentie te nemen kan zijn om de sportbond te laten zien dat de sport leeft onder de mensen (als individu weinig invloed, maar doen meer mensen dat... ;) ) en de sport binnen de bond serieus neemt.

Neem je een licentie dan moet je (in NL iig) bij een club zitten (die is aangesloten bij landelijke bond) en krijg je idd een uci-code (je licentienummer)

Chmod

Bericht door Chmod » di jan 31, 2006 1:50 pm

Correcte samenvatting.

Nu, ik heb jaren een licentie gehad zonder ooit bij een club gezeten te hebben. Dit dan wel in België.

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » di jan 31, 2006 4:04 pm

Nu, ik heb jaren een licentie gehad zonder ooit bij een club gezeten te hebben. Dit dan wel in België.
ooit mischien, Dat kon vroeger maar zo'n 2jaar terug is dit volgens mij verandert. De laatste vergunning die ik ooit aanvroeg (2jaar terug) dus kon niet meer zonder club en daarvoor altijd wel.
Koste toen 150 euro voor n junior, elk jaar probeerden ze dit goedkoper te maken maar kwamen altijd hetzelfde uit. voor een elite was het toen nog 300euro :shock: maaaaar : je bent wel OVERAL en op elk moment op de fiets verzekerd, JIJ + je fiets

Chmod

Bericht door Chmod » di jan 31, 2006 4:11 pm

yup, is bij mij al wel een tijdje geleden.

ninety9

Bericht door ninety9 » wo feb 08, 2006 11:16 pm

je moet niet in een club zitten je moet je gewoon laten keuren bij een van de dokters waar je dat kan je moet gewoon ies zoeken op de site van de belgische wielerbond www.kbwb-rlvb.be/

Plaats reactie