De fruithandelaar heeft geleverd! Jippie, wat een speelgoed allemaal!Eddy_the_Eagle schreef:Dat eddy vooral werkt met fruit mag inmiddels wel bekend zijn.
Om de verzameling uit te breiden heeft hij gisteren een bestelling bij de lokale fruithandelaar geplaatst:
Powermac met dual 2.7 G5,
4 GB ECC memory,
Nividia 6800 GT DDL (Had ik nog liggen)
23" cinema display
En om het geheel af te maken, kon ik Aperture ook niet laten liggen.
Levering; volgende week.
je eigen pc
Moderator:Beheerders
- Eddy_the_Eagle
- Eddy_the_Eagle
Ik ben momenteel de fruitmachine op smaak aan het brengen en ik merk nu al dat hij gaat als de brandweer op lachgas, echt belachelijk snel dat apparaat.Jurriaan schreef:die fruitmachine zal gaan als de brandweer (intel niet afgewacht, pleit voor je)
Wat ook erg prettig is, is het 23" scherm. Eind deze week verwacht ik het geheugen (2 gig ECC) en probeer er zelf 2 gig bij te scoren via het web (want bij de fruithandelaar is het geheugen gewoon belachelijk duur, zeker het ECC ram)
Ik had gewoon een dual processor nodig, dus nu geen gezeik! De volgende wordt een macbook van de 2e of derde generatie en daarna (ergens in 2007) koop ik wel een tweede powermac (mac pro power?) als de intel daarin zijn intrede heeft gedaan en aan de tweede generatie begint, maar da's allemaal een beetje toekomst muziek.
of anders doe je het zo...
http://video.google.com/videoplay?docid ... +exploding
http://video.google.com/videoplay?docid ... +exploding
Stiekem toch mister P1
- Eddy_the_Eagle
Het leuke is dat Apples altijd tot ieders verbeelding spreken, met name door het design. Bijna iedere keer als ik mijn POWERBOOK bij een klant uitpak, moet ik hem thuis ontdoen van alle kwijl en troep. It's a fact...Jurriaan schreef:en nu komt Plons nog vaker langs begrijp ik. (in een ander draadje schreef eagle dat plons regelmatig de 17" kwam onder kwijlen. je zou maar opgescheept zitten met zo figuur die voor de buiten wacht geen fruitmachine durft te kopen, want hoegenaamd te langzaam, maar niets liever wil)
Het geheugen is er, dus de POWERMAC is klaar voor "some frog terror!".
- Eddy_the_Eagle
ziet er goed uit...
Ik kan het beeld wel bevestigen, vooral het verschil tussen mijn POWERBOOK en mijn nieuwe POWERMAC is dag en nacht.
Ik heb gisteren gemerkt dat de harde schijven een behoorlijk vertragende factor zijn (nu een LaCie D2 op firewire 800), dus daar moet nog iets anders voor komen (LaCie SATA II?) of nog beter, 2 stuks!
Ik kan het beeld wel bevestigen, vooral het verschil tussen mijn POWERBOOK en mijn nieuwe POWERMAC is dag en nacht.
Ik heb gisteren gemerkt dat de harde schijven een behoorlijk vertragende factor zijn (nu een LaCie D2 op firewire 800), dus daar moet nog iets anders voor komen (LaCie SATA II?) of nog beter, 2 stuks!
-
- cHoc
kun je dan niet beter met twee hd's RAID0 installeren, dat brengt wel performance, als je kiest tussen firewire of sata heeft dat weinig nut, want de transfer snelheden van firewire en sata liggen hoger dan de harde schijf kan leveren.Eddy_the_Eagle schreef:ziet er goed uit...
en als ik zo lees wil je er wel wat geld tegen aangooien, dan denk ik dat je beter af bent met twee WD raptor hd's in raid0.
shoot me again, I ain't dead yet
- Eddy_the_Eagle
Als ik genoeg geld had kocht ik een XserveRAID van Apple, maar dat heb ik niet.cHoc schreef:kun je dan niet beter met twee hd's RAID0 installeren, dat brengt wel performance, als je kiest tussen firewire of sata heeft dat weinig nut, want de transfer snelheden van firewire en sata liggen hoger dan de harde schijf kan leveren.Eddy_the_Eagle schreef:ziet er goed uit...
en als ik zo lees wil je er wel wat geld tegen aangooien, dan denk ik dat je beter af bent met twee WD raptor hd's in raid0.
Ik zat zelf te denken aan twee nieuwe SATA II's van LaCie en daar eventueel raptor schijven in RAID0. Eén gebruik ik dan als ScratchDisk en de andere als HD voor bronmateriaal.
Mijn interne HD is alleen voor programmatuur, maar daar had ik al hetzelfde idee (twee HD's in RAID0).
- cHoc
hoezo, de XserveRaid is er AL vanaf € 6399Eddy_the_Eagle schreef:Als ik genoeg geld had kocht ik een XserveRAID van Apple, maar dat heb ik niet.cHoc schreef:kun je dan niet beter met twee hd's RAID0 installeren, dat brengt wel performance, als je kiest tussen firewire of sata heeft dat weinig nut, want de transfer snelheden van firewire en sata liggen hoger dan de harde schijf kan leveren.Eddy_the_Eagle schreef:ziet er goed uit...
Ik zat zelf te denken aan twee nieuwe SATA II's van LaCie en daar eventueel raptor schijven in RAID0. Eén gebruik ik dan als ScratchDisk en de andere als HD voor bronmateriaal.
Mijn interne HD is alleen voor programmatuur, maar daar had ik al hetzelfde idee (twee HD's in RAID0).

- Eddy_the_Eagle
Koopje toch? Ik moest kiezen, een nieuwe powermac of een Xserve Raid...cHoc schreef:hoezo, de XserveRaid is er AL vanaf € 6399Eddy_the_Eagle schreef:Als ik genoeg geld had kocht ik een XserveRAID van Apple, maar dat heb ik niet.cHoc schreef: kun je dan niet beter met twee hd's RAID0 installeren, dat brengt wel performance, als je kiest tussen firewire of sata heeft dat weinig nut, want de transfer snelheden van firewire en sata liggen hoger dan de harde schijf kan leveren.
Mijn interne HD is alleen voor programmatuur, maar daar had ik al hetzelfde idee (twee HD's in RAID0).![]()
![]()
Die LaCie's zijn een "goedkope" oplossing en ook nog lekker flexibel. Voor mijis het ideaal om met HD's te kunnen swappen omdat dat een goedkope manier van opslag is. Ikhoop in de loop van 2006 over te kunnen schakelen naar een tape-loze manier van werken en heb ik dus gigaveel opslagcapaciteit nodig.
- Eddy_the_Eagle
Overigens is RAM echt een speedbooster van jewelste. Ik zit nu op 4gig ECC ram en de machine blaast als een achterlijke door mijn programma's heen. Hij lijkt wel twee keer zo snel geworden. De beperkende factor is momenteel duidelijk de snelheid van de HD's.
Tijd voor twee Raptors in RAID configuratie....
Tijd voor twee Raptors in RAID configuratie....

OMFG. Heb afgelopen weekend wat tuningteile gemonteerd in mijn systeemkast. AMD Athlon X2 4200+ dualcore processor, POV 7900 GT grafische kaart, nieuwe WD2500 sata2 schijf en een Epox mamaplank met nforce4 ultra chipset. Dit monster is echt tegek voor worden. Voor de update maakte ik wel eens filpjes met Fraps (half-size). Dat ging eigenlijk niet met mijn pentium 3.06 GHz en 6600 GT. Nu maak ik tijdens het spelen van DTM racedriver 3 filmpjes in 1200x1600 met 4 FSAA en AF op high en het is nog speelbaar.
Dualcore rulez jongens.
Veel spellen worden nu al gereed gemaakt voor dualcore evenals de drivers voor bijv. grafische kaart. Ik heb al geprobeerd de X2 te overklokken. Ik kom van 2200 naar 2460 en nog ruimte zat want het geheugen is nu een beetje het probleem
Dualcore rulez jongens.
Veel spellen worden nu al gereed gemaakt voor dualcore evenals de drivers voor bijv. grafische kaart. Ik heb al geprobeerd de X2 te overklokken. Ik kom van 2200 naar 2460 en nog ruimte zat want het geheugen is nu een beetje het probleem

- cHoc
de twee voeding heb ik inmiddels toch wel vervangen voor anderecHoc schreef:de server zal voor een groot gedeelte als opslag server gebruikt worden, en omdat ik download via nieuwsgroepen zal hij dan ook wel druk bezig zijn met Quickpar en met Winrar, en daar komen dan de 2x 2.4Ghz Xeons om de hoek, want voor de opslag is dat natuurlijk overdoneCaramba schreef:Interessant, wat ga je met dit systeem doen? Omdat je speciaal 4 PCI-X sloten wilt hebben. En de 2 Tagan voedingen gaan die in een redundant opstelling gebruikt worden, of 1 voor het systeem en de andere voor een grote berg schijven?cHoc schreef:en hier alvast een paar foto's van de nieuwe server,
de kast Chenbro SR103, het moederbord Asus PU-DL, speciaal gekozen voor de 4 PCI-X sloten(voor 2x 2.4Ghz Xeon's), en de voeding 2x Tagan TG580 (580watt continue).
Mijn ervaring is iig dat die Tagan voedingen niet veel kunnen hebben, want ik heb 2x de 480W versie gehad in mijn systeem en beide zakten met de 3,3V lijn tot onder de 2,7V !!! Dit had natuurlijk crashes tot gevolg. Ook een bevriende computerleverancier raadde mij geen Tagan of OCZ voedingen aan (zijn hetzelfde) ivm. grote partijen defecten en storingen. Ik ben nu erg happy met een Thermaltake Purepower 680W.![]()
![]()
en de server zal dan ook veel harde schijven gaan herbergen na verloop van tijd, de PCI-X sloten daar komen non-RAID Sata controllers in, elk met 8 S-ata aansluitingen.
En de Tagan voedingen heb ik gekozen omdat hij geen 120mm ventilatoren heeft, maar twee 80mm, voedingen met 120mm ventilatoren krijgen het wel lastig als de ene strak onderin de kast met slechte luchttoevoerkomt te zitten, en de tweede komt dan daarboven nog dichter boven op.
verder heb ik nog geen ervaringen met Tagan gehad, en wat ik ervan las op internet was dat overwegend positief, maar elke voedings fabrikant heeft zijn negatieve commentaren gekregen, en ik maak me daar direkt ook nog niet druk om, al heb ik wel gezorgt dat ik met een vol systeem nog ruim overcapaciteit heb, als je uitgaat van de max continue capaciteit van de voedingen, zowiezo meer dan 200 watt.

Zo heb ik wel meer vermogens reserve, en dat is altijd wel prettig. Al verwissel ik wel de ventilatoren van de voedingen voor stillere.
hier nog een paar foto's van de huidige opstelling
totaal aantal 12cm ventilatoren, 9....... en de HD's zitten gemonteerd tussen twee 3mm alu platen, extra warmte afvoer.
Laatst gewijzigd door cHoc op vr dec 15, 2006 6:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
He, dat ziet er gaaf uit! Maar waar is die 2e voeding nou? Ik kan er maar 1 ontdekken op de foto's
Waar je nog naar zou kunnen kijken is of die sata controller een instelling heeft in het bios waarmee hij een signaal afgeeft naar de hardeschijven dat ze allemaal 1 voor 1 achterelkaar opspinnen. Staggered spinup oid. zal dat heten. Ik weet dat het met sommige sata schijven mogelijk is om dit in te stellen met jumpers. Dan zet je de jumper dus op staggered spinup en dan gaat de schijf pas draaien als hij signaal van de sata controller krijgt. Maar gewoon een dikke voeding gaat natuurlijk ook
Wat voor schijven zijn het eigenlijk? En heb je ook aan redundancy gedacht zoals softwarematige RAID 1 of 5? Je wil echt niet hebben dat 1 van die schijven uitvalt lijkt me!

Waar je nog naar zou kunnen kijken is of die sata controller een instelling heeft in het bios waarmee hij een signaal afgeeft naar de hardeschijven dat ze allemaal 1 voor 1 achterelkaar opspinnen. Staggered spinup oid. zal dat heten. Ik weet dat het met sommige sata schijven mogelijk is om dit in te stellen met jumpers. Dan zet je de jumper dus op staggered spinup en dan gaat de schijf pas draaien als hij signaal van de sata controller krijgt. Maar gewoon een dikke voeding gaat natuurlijk ook

Wat voor schijven zijn het eigenlijk? En heb je ook aan redundancy gedacht zoals softwarematige RAID 1 of 5? Je wil echt niet hebben dat 1 van die schijven uitvalt lijkt me!