specialized M5 versus santos scc03
Moderators:JJ, Beheerders
Ik vroeg me een aantal zaken af betreffende de M5 en scc03.
Wel frame is het meest geschikt voor wedstijden?
De M5 zou lang zijn. Is dat nadelig of voordelig? M5=Top Tube Length 640mm. scc03=602mm
De frames van santos hadden een vast geometrie en bleven daardoor steken op een voorkeurs instelling van een voorvork van 60mm. Is die nu inmiddels aangepast?
Wel frame is het meest geschikt voor wedstijden?
De M5 zou lang zijn. Is dat nadelig of voordelig? M5=Top Tube Length 640mm. scc03=602mm
De frames van santos hadden een vast geometrie en bleven daardoor steken op een voorkeurs instelling van een voorvork van 60mm. Is die nu inmiddels aangepast?
Laatst gewijzigd door goofy2 op ma jan 23, 2006 12:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben van een 21" M4 Stumpjumper frame terug gegaan naar een 19" M5 frame, met die zelfde gedachte (ik ben 1.93). Ik vond mijn 21" te lang en kreeg het "ik rij op een te grote fiets" gevoel. Dit komt in de techniek naar voren. Je bent dan minder wendbaar en je hebt minder controle.
Welke van de twee beter is weet ik niet. Ik zweer bij Specialized, omdat ik meer voel voor dat merk. Santos zegt mij minder. Het is zeker waar dat beide merken goede frames maken. Over de geometrie van de Santos kan ik niets zeggen, ik heb er nog nooit op gereden.
mzzl
Gène
Welke van de twee beter is weet ik niet. Ik zweer bij Specialized, omdat ik meer voel voor dat merk. Santos zegt mij minder. Het is zeker waar dat beide merken goede frames maken. Over de geometrie van de Santos kan ik niets zeggen, ik heb er nog nooit op gereden.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- Xircuit
- Contacteer:
Ask Rinse, die heeft een Specialized Stumpjumper gekocht en is nog steeds een koper aan het zoeken voor zijn vertrouwde Santos. Hij heeft dus wel ervaring met deze fietsen en heeft juist voor een Specialized gekozen omdat die een langere toptube heeft.
EDIT: Korte noot: Rinse heeft een Speci uitgezocht, nog niet Gekocht.
EDIT: Korte noot: Rinse heeft een Speci uitgezocht, nog niet Gekocht.
Laatst gewijzigd door Xircuit op ma jan 23, 2006 6:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ich Heisse Super Fantastisch!
640 leek mij ook erg lang. Hopelijk krijg ik met de testdagen in Vaals de gelegenheid de bike te testen.Steelboy schreef:640 mm voor een bovenbuislengte (bij framemaat 21 inch) lijkt mij errug lang!
De Santossen zijn gecorrigeerd voor 80 mm tegenswoordig...
Weet je vanaf welk jaar de santos frame's zijn aangepast?
Normaal gesproken vanaf alle nieuwe modellen, dit zal 2004 zijn geweest?goofy2 schreef:640 leek mij ook erg lang. Hopelijk krijg ik met de testdagen in Vaals de gelegenheid de bike te testen.Steelboy schreef:640 mm voor een bovenbuislengte (bij framemaat 21 inch) lijkt mij errug lang!
De Santossen zijn gecorrigeerd voor 80 mm tegenswoordig...
Weet je vanaf welk jaar de santos frame's zijn aangepast?
- Rinse Appelstroop
- Contacteer: