freeride is een excuus om niet op de grens te gaan???
Moderator:Beheerders
Naar boven fietsen blijft gewoon stom, laten we het daar allemaal over eens zijn!
Maar verder. De enige pro freerider die we in actie hebben gezien in Willingen tijdens het WK was Vanderham. Zoals Mech al zei, die bakte dr geen zak van. Stijl en techniek dikke prima, maar 45e plek (oid) is niet echt om naar huis te schrijven. Downhillerts op echte freeride evenementen daarentegen... Rennie, Minnaar, Peat, Gracia, Strait (beetje dr tussen in), Marosi... die doen het aanzienlijk beter. Waarom wagen pro freeriders niet vaker de overgang? Als ze toch al genoeg geld verdienen, why not!
Maar verder. De enige pro freerider die we in actie hebben gezien in Willingen tijdens het WK was Vanderham. Zoals Mech al zei, die bakte dr geen zak van. Stijl en techniek dikke prima, maar 45e plek (oid) is niet echt om naar huis te schrijven. Downhillerts op echte freeride evenementen daarentegen... Rennie, Minnaar, Peat, Gracia, Strait (beetje dr tussen in), Marosi... die doen het aanzienlijk beter. Waarom wagen pro freeriders niet vaker de overgang? Als ze toch al genoeg geld verdienen, why not!
-
super T en romaniuk gaan toch nog een heel stuk verder dan de pro dh'ers..
denk het enige verschil tusse dh'ers en freeriders is da freeriders geniete van hun bike en fun make me elkaar en dh'ers gwn een clubke is da zich beter voelt dan de rest en op alles hoort te zeike..
en mss ben ek verkeerd en zijn het enkel de dh'ers op dp hier die zo berkompe doen
denk het enige verschil tusse dh'ers en freeriders is da freeriders geniete van hun bike en fun make me elkaar en dh'ers gwn een clubke is da zich beter voelt dan de rest en op alles hoort te zeike..
en mss ben ek verkeerd en zijn het enkel de dh'ers op dp hier die zo berkompe doen

-
Don schreef:Naar boven fietsen blijft gewoon stom, laten we het daar allemaal over eens zijn!

waarom is naar boven fietsen stom?
ieder diertje zijn pleziertje zeggen ze altijd
er zijn er die graag klimmen
er zijn er die graag meedoen aan dh wedstrijden (kiken op de snelheid)
er zijn er die graag hoog droppen (
.....
-
- Contacteer:
Ik durf wel te stellen dat downhillen is geboren uit freeriden.
Alleen zag het freeriden er toen anders uit dan nu.
En over de poen involved, dat zegt weer een hoop over wat op de juiste wijze tot het publiek gebracht wordt.
Risicos aan downhillen mogen dan wel groter zijn, de snelste downhiller lijkt in 99 van de 100 keren niet de snelste. Daarbij is verslaggeving vaak lastig. Freeriden telt de show off. Een downhiller die wint zal vast sneller zijn maar sneller is niet altijd beter, in ieder geval nie voor het publiek.
E
Alleen zag het freeriden er toen anders uit dan nu.
En over de poen involved, dat zegt weer een hoop over wat op de juiste wijze tot het publiek gebracht wordt.
Risicos aan downhillen mogen dan wel groter zijn, de snelste downhiller lijkt in 99 van de 100 keren niet de snelste. Daarbij is verslaggeving vaak lastig. Freeriden telt de show off. Een downhiller die wint zal vast sneller zijn maar sneller is niet altijd beter, in ieder geval nie voor het publiek.
E
Nope, zijn bike-skills liggen hoger dan zijn IQdmx schreef:crash : als jouw bike-skills evenredig zijn met je talenknobbel?

Oja ik hou van dirten, street en park.
Om nog ff wat andere zaken net zo onzinnig tegen over elkaar te zetten.
Street, park en dirt rijden op een mountainbike slaat nergens op.
De freestyle BMX wordt hier al jaren voor ontwikkeld, waarom dan toch op een mountainbike hetzelfde proberen?
Ps. Freeriders die grote drops doen met veel veerweg, moeten de BMX klassieker Search en Destroy maar eens kijken.
Oja, freerideparken zijn lomp groot en slecht voor de natuur. Je kan dezelfde obstacles nl. ook in een kleiner BMX park neerzetten....
Wel lachen dit beetje alle fietssporten tegen elkaar uit laten bitchen.
Hebben we de racefietsers en tourfietsers nog niet eens voorbij laten komen.
Misschien moeten we een ieder gewoon lekker in zijn waarde laten en genieten van het fietsen?
Het mooie van de fietswereld vind ik de relaxte sfeer. Al dat haantjes gedrag om maar beter te zijn, verstoord deze relaxte sfeer.

Zeer zeker. Laat iedereen toch gewoon doen waar hij/zij zin in heeft.
Wat maakt het uit of zijn bike te duur is voor zijn skills, moet iedereen toch zelf weten.
Laten we gewoon een slotje gooien op dit topic. Het komt toch nergens op uit. Enkel een hoop wij vs zij en een hoop modder gooien.
Laat voetbalsupporters elkaar maar de kop in slaan omdat de ene groep zich beter voelt dan de ander en laat zien dat "wij" als bikers (ongeacht welke discipline) gewoon respectvol met elkaar om kunnen gaan.
Happy Trails!
Mathijs: De Benjamin
-
-
Tja,gaan we eerst ruzie maken over wat nou freeride/downhill is,dan gaan we over de leeftijd zeuren...
Ik ben uit 1977,met mijn 15e ben ik in mijn vrije tijd gaan werken voor mijn eestre atb.Ik ging toen xc,toertochten rijden etc..,toen kwam ik een paar trailers tegen,ben ik gaan trailen.Toen ging ik dual rijden in bels,tegelijketijd street/trail/xc-en.Voor mijn werk moest ik elke dag 60 km fietsen,dat heb ik twee jaar gedaan.Waarvan het laatste jaar op een race-fiets.Daarna ging ik brommer rijden.....
EEn paar jaar terug ben ik op een bmx baan gaan rijden,dat doe ik nog steeds.Nu rij ik wat 4x wedstrijden.Heb een DH-er gekocht,ik heb er wat mee gedropt/dh.ik rij ook veel street(voor mijn lol)............
Dus kan iemand mij hier uitleggen wat ik wel en niet ben????????
Een ouwe mislukte xc die niet kan dh-en dus maar gaat freeriden,maar dat mag ook niet dus ga ik maar streeten,maar dan ben ik ook weer een mislukte bmx????????????????
Kom op kinders.............Fietsen is mijn passie en brengt geluk in mijn leven,ik kan zo genieten van de zon op mijn gezicht,een truc die lukt of een ander die beter is,te zien rijden..
En het belangrijkste van al is dat NIEMAND jong of oud/beter of slechter/sneller of langzamer mij hoeft te vertellen wat ik wel/niet ben als ik op mijn fiets zit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben uit 1977,met mijn 15e ben ik in mijn vrije tijd gaan werken voor mijn eestre atb.Ik ging toen xc,toertochten rijden etc..,toen kwam ik een paar trailers tegen,ben ik gaan trailen.Toen ging ik dual rijden in bels,tegelijketijd street/trail/xc-en.Voor mijn werk moest ik elke dag 60 km fietsen,dat heb ik twee jaar gedaan.Waarvan het laatste jaar op een race-fiets.Daarna ging ik brommer rijden.....
EEn paar jaar terug ben ik op een bmx baan gaan rijden,dat doe ik nog steeds.Nu rij ik wat 4x wedstrijden.Heb een DH-er gekocht,ik heb er wat mee gedropt/dh.ik rij ook veel street(voor mijn lol)............
Dus kan iemand mij hier uitleggen wat ik wel en niet ben????????
Een ouwe mislukte xc die niet kan dh-en dus maar gaat freeriden,maar dat mag ook niet dus ga ik maar streeten,maar dan ben ik ook weer een mislukte bmx????????????????
Kom op kinders.............Fietsen is mijn passie en brengt geluk in mijn leven,ik kan zo genieten van de zon op mijn gezicht,een truc die lukt of een ander die beter is,te zien rijden..
En het belangrijkste van al is dat NIEMAND jong of oud/beter of slechter/sneller of langzamer mij hoeft te vertellen wat ik wel/niet ben als ik op mijn fiets zit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan ben je toch een freerider?P-daddy schreef:Fietsen is mijn passie en brengt geluk in mijn leven,ik kan zo genieten van de zon op mijn gezicht,een truc die lukt of een ander die beter is,te zien rijden..

Als iedereen zich niet zo druk ging maken, maar gewoon lol tijdens het biken heeft hoeft er ook niet zo in hokjes gedacht te worden toch?
keybone collector!!!
-
- Contacteer:
dr zeiken dr hier een paar als ouwe wijve anders..............
LOL
echte mannen zitten niet op een fietsie om te freeride of downhille of te wattdanooken vergeet dat even niet
daar denkt 99% van de wereldbevolking zo over dusseh tijd voor een spiegeltje ouwe wijve [stukje zelfreflectie kan geen kwaad]?
LOL
E
LOL
echte mannen zitten niet op een fietsie om te freeride of downhille of te wattdanooken vergeet dat even niet
daar denkt 99% van de wereldbevolking zo over dusseh tijd voor een spiegeltje ouwe wijve [stukje zelfreflectie kan geen kwaad]?

LOL
E