freeride is een excuus om niet op de grens te gaan???
Moderator:Beheerders
- dobbel our zero
-
de vorige topic sluit en deze gaat ope
toeval ?
heel da gezeik hier over echte freeride en echte downhill , maakt gewoon duidelijk wie de ECHTE bikers zijn en wie de echte spandexjanette..
freeride is eigelijk gwn ride free , in tegestelling tot downhill waar nu al regels zijn om bij het clubje te hore..

toeval ?
heel da gezeik hier over echte freeride en echte downhill , maakt gewoon duidelijk wie de ECHTE bikers zijn en wie de echte spandexjanette..
freeride is eigelijk gwn ride free , in tegestelling tot downhill waar nu al regels zijn om bij het clubje te hore..
Dat Clubje wat gij bedoeld zijn van die freeriders wat zo een dikke nek vanzich zelf hebben gekregen en denken dan dat ze automatisch goed kn downhillen. En als ge aan zo'n freerider vraagt waarom toch zoveel veerweg zeggen ze "ha omdat ik op 't extreme rij" of "voor te jumpe he" maar als ge ze ziet fietsen ziet ge wel iets heel anders.
Waarom zien ze'r tegenwoordig ook allemaal't zelfde uit?
Wat voor zin heeft't om in onze lage landen een dikke fiets te kopen met massa's veerweg?
Vul de rest maar zelf in
Waarom zien ze'r tegenwoordig ook allemaal't zelfde uit?
Wat voor zin heeft't om in onze lage landen een dikke fiets te kopen met massa's veerweg?
Vul de rest maar zelf in
ECHTE DH'ers rijden niet met een 24" kinderwiel, want 24's zijn trager dan 26", blijven overal achter haken,
je kan niet goed trappen in rockgardens, het ziet er niet uit, geen enkele Pro rijdt met 24", verliezen sneller momentum, ....
Ik heb dus zo een 24" achterwiel en ben dus per definitie geen DH'er.
Ik heb ook een Super-T en das blijkbaar ook geen DH vork.
Gelukkig maar, hoef ik me ook geen illusies te maken dat ik DH 'zou' kunnen rijden
of 1 of andere vorm van Skills 'zou' hebben.
Dus als je je maten in de verste verte niet kan volgen op een DH track .
...koop een 24" wiel en steekt ALLES wat fout loopt op da stoem 24" wiel.
Works for me. . .
je kan niet goed trappen in rockgardens, het ziet er niet uit, geen enkele Pro rijdt met 24", verliezen sneller momentum, ....
Ik heb dus zo een 24" achterwiel en ben dus per definitie geen DH'er.
Ik heb ook een Super-T en das blijkbaar ook geen DH vork.
Gelukkig maar, hoef ik me ook geen illusies te maken dat ik DH 'zou' kunnen rijden
of 1 of andere vorm van Skills 'zou' hebben.
Dus als je je maten in de verste verte niet kan volgen op een DH track .
...koop een 24" wiel en steekt ALLES wat fout loopt op da stoem 24" wiel.
Works for me. . .

gooi je imago weg
Freeriders? Ik heb de wereldtop ("freeriders") gevraagd wat zij Freeride vinden en het meest gehoorde antwoord is:
Lekker rijden met je vrienden en fun hebben, of het nou heuvel op of heuvel af is, zonder verplichtingen en zonder tijd die mee tikt.
Dus naar mijn mening doet nagenoeg iedereen hier op het forum aan freeride (tenminste als je biked).
- Als je lekker met je buddies een rondje over een NL/BE route rijdt, doe je aan Freeride.
- Als je lekker met je buddies aan het streeten bent, doe je aan (urban) freeride.
- Als je lekker met je buddies in een bikepark de DH-streckes aan het rijden bent, doe je aan freeride.
Om maar even aan te geven dat een term als FREERIDE zo'n loze discussie kan opleveren.
Het gaat er toch om wat je doet en waar je lol in hebt en niet de naam die je er aan hangt?
Lekker rijden met je vrienden en fun hebben, of het nou heuvel op of heuvel af is, zonder verplichtingen en zonder tijd die mee tikt.
Dus naar mijn mening doet nagenoeg iedereen hier op het forum aan freeride (tenminste als je biked).
- Als je lekker met je buddies een rondje over een NL/BE route rijdt, doe je aan Freeride.
- Als je lekker met je buddies aan het streeten bent, doe je aan (urban) freeride.
- Als je lekker met je buddies in een bikepark de DH-streckes aan het rijden bent, doe je aan freeride.
Om maar even aan te geven dat een term als FREERIDE zo'n loze discussie kan opleveren.
Het gaat er toch om wat je doet en waar je lol in hebt en niet de naam die je er aan hangt?
Jass slaat de spijker op z'n kop.
Vindt het zo'n bekrompen gedachtegang dat WIJ beter zijn dan ZIJ. Net zoals de snowboarders die skien voor homo's en vrouwen vinden. Slaat ook totaal nergens op.
Laat iedereen lekker voor zichzelf bepalen wat zij freeride vinden en wat voor bike ze daarbij gebruiken (of het nou een over-done bigbike is of een cheap-ass HT).
Voor mij is freeriden (zoals Jass ook al zegt) lekker biken (bikepark, street/urban, whatever) met de bikemates.
Vindt het zo'n bekrompen gedachtegang dat WIJ beter zijn dan ZIJ. Net zoals de snowboarders die skien voor homo's en vrouwen vinden. Slaat ook totaal nergens op.
Laat iedereen lekker voor zichzelf bepalen wat zij freeride vinden en wat voor bike ze daarbij gebruiken (of het nou een over-done bigbike is of een cheap-ass HT).
Voor mij is freeriden (zoals Jass ook al zegt) lekker biken (bikepark, street/urban, whatever) met de bikemates.
Mathijs: De Benjamin
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
wat een wenerij in dit topic...
eerst en vooral zijn er 2 interpretaties van wat "freeride" eigenlijk is:
-op het gemak de berg op, maar meer gefocust op de berg af, met een bike met minder veerweg dan een dh bike. bv een specialized sx trail.
-de meer extreme versie: hucks, jumps, roadgaps, northshores, veel sprongen en drops, gemixt mer tricks.
dus wat heeft DH nu met freeride te maken? geen fuck. ik beschouw mezelf een freerider omdat mijn tijd mij totaal niet interesseerd, maar wel hoe vlot ik door het parkours ging, en of ik hier en daar nog wat style en tricks kan neerpoten. waarom zou dat mij IN GODS NAAM een mislukte downhiller maken?
da's hetzelfde als zeggen als zeggen dat bmx'ers die dirt zijden eigenlijk gefaalde vertriders zijn.
er zullen wel paar DH'ers bij zitten die niet goed genoeg zijn om mee te draaien in het pro dh cirquit, maar dat heeft er weinig mee te zien lijkt mij.
en hoe kan je een 360 van een 8meter drop nu vergelijken met zo snel mogelijk een berg afstormen?
die "mislukte downhillers" kunnen allicht nog een pak beter rijden dan iedereen hier, dus ga anders ff fietsen, in plaats van hen wat uit te kakken.
PS: de volgende die over bender zeikt kan maar beter ff een foto bijzetten waar hij zelf een backflip doet of een 10meter drop landt. en anders je bek houden.

eerst en vooral zijn er 2 interpretaties van wat "freeride" eigenlijk is:
-op het gemak de berg op, maar meer gefocust op de berg af, met een bike met minder veerweg dan een dh bike. bv een specialized sx trail.
-de meer extreme versie: hucks, jumps, roadgaps, northshores, veel sprongen en drops, gemixt mer tricks.
dus wat heeft DH nu met freeride te maken? geen fuck. ik beschouw mezelf een freerider omdat mijn tijd mij totaal niet interesseerd, maar wel hoe vlot ik door het parkours ging, en of ik hier en daar nog wat style en tricks kan neerpoten. waarom zou dat mij IN GODS NAAM een mislukte downhiller maken?
da's hetzelfde als zeggen als zeggen dat bmx'ers die dirt zijden eigenlijk gefaalde vertriders zijn.
er zullen wel paar DH'ers bij zitten die niet goed genoeg zijn om mee te draaien in het pro dh cirquit, maar dat heeft er weinig mee te zien lijkt mij.
en hoe kan je een 360 van een 8meter drop nu vergelijken met zo snel mogelijk een berg afstormen?
die "mislukte downhillers" kunnen allicht nog een pak beter rijden dan iedereen hier, dus ga anders ff fietsen, in plaats van hen wat uit te kakken.
PS: de volgende die over bender zeikt kan maar beter ff een foto bijzetten waar hij zelf een backflip doet of een 10meter drop landt. en anders je bek houden.

-
Quote uit vorig topic:
En je kraakt Berrecloth ook af alsof je zomaar ff een backflip doet?
Laat eens wat foto's zien van dat je coole shit doet? Een backflip of 360 ofzo? Want als je het zelf niet kan moet je ook niet lullen over andere mensen die het 10x beter kunnen.
En opscheppen over andere mensen is helemaal achterlijk
Je schept over die Geys op alsof je zelf ook een 360 van een drop af kan?Plons schreef:tuurlijk het is iedereen zijn ding.
de top van de freeride zijn allemaal mislukte dh-ers of mislukte bmx-ers (je moet eens horen hoe hard bmx-ers lachen met een darren berrencloth)
10 jaar geleden was er iemand in belgie (Peter Geys, team xtreme) die deed toen al 360 van drops af op een mtb...
En je kraakt Berrecloth ook af alsof je zomaar ff een backflip doet?
Laat eens wat foto's zien van dat je coole shit doet? Een backflip of 360 ofzo? Want als je het zelf niet kan moet je ook niet lullen over andere mensen die het 10x beter kunnen.
En opscheppen over andere mensen is helemaal achterlijk
mm,dit lijkt meer en meer een topic voor enkele gefrustreerde zielen, want zover ik weet is er hier niemand op dp die zijn geld verdiend met FR of DH mtb, wel lekker veel geld uitgeven aan het materiaal waar die mannen mee rijden, 3x naar winterg(oid) gaan en dan weer verkopen en dan zogezegd gana freeriden met een cyclocros fiets
ik heb evenveel respect voor Peat als voor Bender als voor Brentjes of Nys.
doe gewoon waar je je goed bij voelt, op andere zeiken kunnen we allemaal goed.

WORD UP !!simon-ffc schreef:mm,dit lijkt meer en meer een topic voor enkele gefrustreerde zielen, want zover ik weet is er hier niemand op dp die zijn geld verdiend met FR of DH mtb, wel lekker veel geld uitgeven aan het materiaal waar die mannen mee rijden, 3x naar winterg(oid) gaan en dan weer verkopen en dan zogezegd gana freeriden met een cyclocros fiets![]()
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
-
-
ik doelde meer op mensen zoals Plons,die naar eigen zeggen zo'n 16tal fietsen thuis heeft, en dan op mss 1maand tij nog een nieuwe turner en een cyclofiets kooptVoor de duidelijkheid, ik rij dus niet op het materiaal van die pro's, Steelhead met een Z1 Freeride 3 is niet echt pro materiaal te noemen.

misschien omdat het laatste jaar Freeride meer in the spothlight komt, terwijl de dh'ers wat in de stille hoek zitten.(remeber pakweg 5jaar terug gaf eurosport nog alle dh-manches uit op tv)ik snap ni wa downhillers gewoon altijd op freeriders lope te zeike ?
kzien ni in voorwa da nodig is ? ik denk da die bepaalde mense gwn iets meer van de grond moete kome en ni enkel me hunne velo
-
- Contacteer:
Laten we beginnen bij het begin,
Waarom moeten er verschillende titels zijn voor hetzelfde doel:
LOL beleven op je stalenpaard ?
Dit is weer zon typisch Hollands/Belgisch topic.
Als je je zo afzet tegen een groep ben je m.i. net zo fout bezig door jezelf krampachtig te asocieren met de andere groep, sterker nog dan ben je feitelijk een excuus lid van die groep.
Theoretisch ben je dus een wannabee freerider als je stelt dat je dat bent omdat je niet deel wilt nemen aan de freeridescene.
Voor mij is er maar 1 belang. Gang is alles. Op de freerider de DH-slut of de crosscountry-bak, de ligfiets, de step wat maakt het uit. Doe je ding en heb lol met mekaar. Dat je daarvoor als kuddedieren achter mekaar aanloopt qua materiaal, kleding, outfit, ieder zijn ding. Als het puntje bij paaltje komt gaat het toch om de skills en valt een elk op zijn manier "door de mand" voorzover daar sprake van kan zijn want iemand die metd e grootste lol naar beneden komt gestuiters is ook in zijn doel geslaagd als je het mij vraagt.
E
Waarom moeten er verschillende titels zijn voor hetzelfde doel:
LOL beleven op je stalenpaard ?

Dit is weer zon typisch Hollands/Belgisch topic.
Als je je zo afzet tegen een groep ben je m.i. net zo fout bezig door jezelf krampachtig te asocieren met de andere groep, sterker nog dan ben je feitelijk een excuus lid van die groep.
Theoretisch ben je dus een wannabee freerider als je stelt dat je dat bent omdat je niet deel wilt nemen aan de freeridescene.
Voor mij is er maar 1 belang. Gang is alles. Op de freerider de DH-slut of de crosscountry-bak, de ligfiets, de step wat maakt het uit. Doe je ding en heb lol met mekaar. Dat je daarvoor als kuddedieren achter mekaar aanloopt qua materiaal, kleding, outfit, ieder zijn ding. Als het puntje bij paaltje komt gaat het toch om de skills en valt een elk op zijn manier "door de mand" voorzover daar sprake van kan zijn want iemand die metd e grootste lol naar beneden komt gestuiters is ook in zijn doel geslaagd als je het mij vraagt.
E
Als je hard van een berg af kan rijden ben je nog geen downhiller. En als je bescherming aantrekt om te gaan fietsen ben je ook geen freerider.
Downhiller rijdt wedstrijden. Niet meer niet minder. Als je in een bikepark alleen maar elke week op het downhill parcours aan het rijden bent ben je nog geen downhiller. Pas als je wedstrijden rijdt zoek je de limiet op die downhill rijden risico voller maakt dan freeriden.
Freeriders zijn die mannen/vrouwen die geld of sponsor materiaal verdienen door spectaculair en stylish te rijden voor foto en film doeleinden.
Ik heb 8 jaar lang mijn geld verdiend in het profesionele downhill wereldje, en ken hierdoor dus ook veel mislukte downhillers... eh sorry, Freeriders. Dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb.
Wat al die andere doen hier op dit forum is gewoon fietsen. De ene fietst van de berg af, de andere omhoog, de andere wil over bergjes springen, de andere ervanaf. Uiteindelijk zijn we gewoon allemaal aan het fietsen.
@ Plons, ik ben te oud voor dit forum maar tegen niemand zeggen...
Downhiller rijdt wedstrijden. Niet meer niet minder. Als je in een bikepark alleen maar elke week op het downhill parcours aan het rijden bent ben je nog geen downhiller. Pas als je wedstrijden rijdt zoek je de limiet op die downhill rijden risico voller maakt dan freeriden.
Freeriders zijn die mannen/vrouwen die geld of sponsor materiaal verdienen door spectaculair en stylish te rijden voor foto en film doeleinden.
Ik heb 8 jaar lang mijn geld verdiend in het profesionele downhill wereldje, en ken hierdoor dus ook veel mislukte downhillers... eh sorry, Freeriders. Dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb.
Wat al die andere doen hier op dit forum is gewoon fietsen. De ene fietst van de berg af, de andere omhoog, de andere wil over bergjes springen, de andere ervanaf. Uiteindelijk zijn we gewoon allemaal aan het fietsen.
@ Plons, ik ben te oud voor dit forum maar tegen niemand zeggen...
Ik was nog een categorie vergeten,
Freerider = Downhiller die te lui is om te trainen = Thomas Vanderham
Belachelijk veel talent, maar geen zin om te trainen en verdiend zoveel met freeriden dus waarom zou hij. Ik heb hem zien rijden tijdens het wk, hij gaat zeker zo hard als de toppers maar houdt het maar 1 minuut vol en dat is 4 te weinig....
Freerider = Downhiller die te lui is om te trainen = Thomas Vanderham
Belachelijk veel talent, maar geen zin om te trainen en verdiend zoveel met freeriden dus waarom zou hij. Ik heb hem zien rijden tijdens het wk, hij gaat zeker zo hard als de toppers maar houdt het maar 1 minuut vol en dat is 4 te weinig....