Heeft iemand hier de manual van?
of is dit niet meer zelf te vervangen? bij de 888rc?
greetz Robin
Vervangen seal kit 888rc 2005 mod
Moderator:Beheerders
-
- Berichten:519
- Lid geworden op:ma mar 18, 2002 5:46 pm
- Contacteer:
Is makkelijk zelf te doen, maar is het al nodig? afhankelijk van hoe vaak je rijdt is een jaarlijkse oliewissel vaak meer dan voldoende, seals blijven echt wel heel lang goed, makkelijk 2-3 jaar.
Anders de bouten onderaan de poten lossen, olie eruit laten lopen, vork uit elkaar en met een brede platte schroevendraaier oid de dust seal eruit lichten, daaronder zul je een clips aantreffen, makkelijk weg te halen met een kleine schroevendraaier. Dan de oil seal op dezelfde manier eruit als de dust seal, steek wel een vod ofzo tussen die schroevendraaier en je vork om ze niet te beschadigen. De nieuwe seals kan je makkelijk monteren mbv een grote dopsleutel en een rubberen of plastic hamer.
Om de olie erin te doen moet je ook ff opletten. vork ineen, topcaps los en vork indrukken, zodanig dat die ring voor de voorspanning uit de binnenpoten steekt en dan vullen (tussen die ring en de poot zit een o ring => als je de olie daar bovenop giet blijft ze daar ook zitten en zakt niet tot in de buitenpoten => geen smering en demping) De hoeveelheid olie vind je terug op de Marzocchi site.
Succes.
Anders de bouten onderaan de poten lossen, olie eruit laten lopen, vork uit elkaar en met een brede platte schroevendraaier oid de dust seal eruit lichten, daaronder zul je een clips aantreffen, makkelijk weg te halen met een kleine schroevendraaier. Dan de oil seal op dezelfde manier eruit als de dust seal, steek wel een vod ofzo tussen die schroevendraaier en je vork om ze niet te beschadigen. De nieuwe seals kan je makkelijk monteren mbv een grote dopsleutel en een rubberen of plastic hamer.
Om de olie erin te doen moet je ook ff opletten. vork ineen, topcaps los en vork indrukken, zodanig dat die ring voor de voorspanning uit de binnenpoten steekt en dan vullen (tussen die ring en de poot zit een o ring => als je de olie daar bovenop giet blijft ze daar ook zitten en zakt niet tot in de buitenpoten => geen smering en demping) De hoeveelheid olie vind je terug op de Marzocchi site.
Succes.