freeride is een excuus om niet op de grens te gaan???
Moderator:Beheerders
Wie kan mij't verschil uitleggen aan de hand van deze poll??
Er zijn toch 'freeride' wedstrijden ?Z-Blocker schreef:Freeride is gewoon geen discipline!
Meer uitleg hoeft het niet denk ik.
Dan is het toch een 'discipline' ?
Kleine aanvulling :
Mensen die met een 24" achterwiel rijden dat zijn Huckers geen freeriders
.
Laatst gewijzigd door Lynx op wo jan 18, 2006 10:28 am, 2 keer totaal gewijzigd.
gooi je imago weg
Omdat UCI dat zegt???Z-Blocker schreef:Er zijn inderdaad wedstrijden maar de UCI erkent Freeride niet als een dicipline.Lynx schreef: Er zijn toch 'freeride' wedstrijden ?
Daarmee is het ook free.
Freeride is dus eerder amusement terwijl DH echt een sport is (kan zijn) IMO.
Z.
Erikje
Hmm, waarom. Als het erkend wordt door de UCI betekend het alleen dat je een licentie nodig hebt voor wedstrijden, net zoals bij DH.
Dat Freeriders mislukte DH'ers zijn vindt ik quatsch.
Iedereen heeft zijn eigen motiven om te gaan freeriden De een heeft gewoon geen zin in racen, de ander kickt op de tricks etc etc.
Dat Freeriders mislukte DH'ers zijn vindt ik quatsch.
Iedereen heeft zijn eigen motiven om te gaan freeriden De een heeft gewoon geen zin in racen, de ander kickt op de tricks etc etc.
Mathijs: De Benjamin
Misschien wel, maar waarschijnlijk worden er dan toch ook regels gemaakt van wat dan mag en niet mag.Mathijs schreef:Hmm, waarom. Als het erkend wordt door de UCI betekend het alleen dat je een licentie nodig hebt voor wedstrijden, net zoals bij DH.
Welk materiaal er al dan niet mag gebruikt worden enzo.
Net zoals bij XC word gedaan met de 29" wielen en materiaalondersteuning enzo. (los van het feit dat dit goed of niet is)
Het freeriden is juist het vrij rijden of met andere woorden helemaal geen regels.
Dat is voor mij het verschil tussen de 2...
Z.
Je hebt freeride en freeride.
Amerikaanse freeride is volgens mij heftiger dan gemiddelde Europese downhill. Als je ziet wat sommige Amerikanen XC of enduro noemen...
Maar het is gewoon een andere sport.
Downhill zo snel mogelijk afdalen terwijl een freerider de vetste sprongen en trails opzoekt. Dat betekent dat niet elke DH baan een leuke baan voor een freerider is en andersom denk ik.
Downhillers gaan voor snelheid terwijl freeriders meer voor de fun gaan.
Het blijft toch een eeuwig ge-etter wat nou precies wat is maar hier komt het wel een beetje op neer. Opzich zou het wel cool zijn als freeride ook een plaats zou krijgen en dat er een jury was. Van freeriders wordt de laatste tijd meer verwacht dan enkel vette sprongen, truuks erbij moeten.
Ik heb een Uzzi SL. Hier in NL hoor ik mensen roepen dat je maximaal sprongen van 1 meter mag nemen met dat frame. In Amerika hoor ik mensen die er al tijden bijna 2 meter to flat mee springen zonder dat het frame het begeeft. Ik heb geen idee, misschien dat ze geen meetlat hebben maar het feit dat zij daar vettere trails hebben zal ook wel bijdragen aan hun hoger gelegde standaard. Ik denk niet dat Amerikanen de neiging hebben te overdrijven eigenlijk. Foto's heb ik ook gezien.
Maar uiteindelijk is het gewoon niet te vergelijken denk ik.
De vraag is wel cool trouwens, want wie zitten hier nu het meest?
Amerikaanse freeride is volgens mij heftiger dan gemiddelde Europese downhill. Als je ziet wat sommige Amerikanen XC of enduro noemen...
Maar het is gewoon een andere sport.
Downhill zo snel mogelijk afdalen terwijl een freerider de vetste sprongen en trails opzoekt. Dat betekent dat niet elke DH baan een leuke baan voor een freerider is en andersom denk ik.
Downhillers gaan voor snelheid terwijl freeriders meer voor de fun gaan.
Het blijft toch een eeuwig ge-etter wat nou precies wat is maar hier komt het wel een beetje op neer. Opzich zou het wel cool zijn als freeride ook een plaats zou krijgen en dat er een jury was. Van freeriders wordt de laatste tijd meer verwacht dan enkel vette sprongen, truuks erbij moeten.
Ik heb een Uzzi SL. Hier in NL hoor ik mensen roepen dat je maximaal sprongen van 1 meter mag nemen met dat frame. In Amerika hoor ik mensen die er al tijden bijna 2 meter to flat mee springen zonder dat het frame het begeeft. Ik heb geen idee, misschien dat ze geen meetlat hebben maar het feit dat zij daar vettere trails hebben zal ook wel bijdragen aan hun hoger gelegde standaard. Ik denk niet dat Amerikanen de neiging hebben te overdrijven eigenlijk. Foto's heb ik ook gezien.
Maar uiteindelijk is het gewoon niet te vergelijken denk ik.
De vraag is wel cool trouwens, want wie zitten hier nu het meest?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
Lynx toch,Lynx schreef:Er zijn toch 'freeride' wedstrijden ?Z-Blocker schreef:Freeride is gewoon geen discipline!
Meer uitleg hoeft het niet denk ik.
Kleine aanvulling :
Mensen die met een 24" achterwiel rijden dat zijn Huckers geen freeriders
.
Onze TBX is zeker geen hucker!
-
- Hotsnail
- Contacteer:
ben het met vorige spreker eens
en over de vraag, naar mijn mening is het appels met eieren vergelijken...
Voor DH leg je een baan aan, met een bepaalde moeilijkheidsgraad waar vervolgens iedereen zo snel mogenlijk van af raced. Wie het snelste is wint. Simpel...
FreeRide, is zo als de naam al zegt FREE. je gaat met een groep (al dan niet in wedstrijdverband) naar een berg gaat met z'n allen naar boven en dan mag je zelf bepalen hoe je naar beneden gaat. Je kiest zelf je moeilijkheidsgraad naar gelang wat je zelf leuk lijkt / wat je niveau is. BIj een wedstrijd wordt er voor de uitslag gekeken naar het moeilijkheidsniveau is van de route die je gekozen hebt en hoe je het gedaan hebt (style)
Dusss, eigenlijk twee volstrekt verschillende diciplines...
en over de vraag, naar mijn mening is het appels met eieren vergelijken...
Voor DH leg je een baan aan, met een bepaalde moeilijkheidsgraad waar vervolgens iedereen zo snel mogenlijk van af raced. Wie het snelste is wint. Simpel...
FreeRide, is zo als de naam al zegt FREE. je gaat met een groep (al dan niet in wedstrijdverband) naar een berg gaat met z'n allen naar boven en dan mag je zelf bepalen hoe je naar beneden gaat. Je kiest zelf je moeilijkheidsgraad naar gelang wat je zelf leuk lijkt / wat je niveau is. BIj een wedstrijd wordt er voor de uitslag gekeken naar het moeilijkheidsniveau is van de route die je gekozen hebt en hoe je het gedaan hebt (style)
Dusss, eigenlijk twee volstrekt verschillende diciplines...
Ijzeren paarden eten geen haver....
Simpel, freeriders zijn voor 95% mislukte en/of afgeschreven downhillers. Schoolvoorbeelden Andrew Shandro en Dave Watson. Ik ken beide persoonlijk en zij zullen alle 2 toegeven dat als ze het zelfde konden verdienen met World cups en/of Norba's rijden ze dat deden. Maar daar kunnen ze op een hele goede dag top 50 rijden, dus gaan ze freeriden omdat je daar met de skils die zij hebben alles redelijk safe kan rijden. Een downhiller loopt bakken meer risico dan een freerider, snelheid is veel hoger, parcoursen vaak veel moeilijker.
Uitzondering op deze regel zijn ex BMX' ers zoals Barrecloth die gewoon gaan freeriden omdat ze daar meer geld mee kunnen verdienen.
Hucken is geen freeriden, die dat doen zijn mislukte freeriders. Iemand zoals Bender heeft 0% skil en 0% gezond verstand dat is alles wat nodig is.
Bender zijn mening is trouwens dat wat hij doet niks speciaals is maar zijn held is Mickael Pascal, totaal geschift volgens hem hoe hard en radicaal die van een berg afrijdt.
Uitzondering op deze regel zijn ex BMX' ers zoals Barrecloth die gewoon gaan freeriden omdat ze daar meer geld mee kunnen verdienen.
Hucken is geen freeriden, die dat doen zijn mislukte freeriders. Iemand zoals Bender heeft 0% skil en 0% gezond verstand dat is alles wat nodig is.
Bender zijn mening is trouwens dat wat hij doet niks speciaals is maar zijn held is Mickael Pascal, totaal geschift volgens hem hoe hard en radicaal die van een berg afrijdt.
Mech schreef:Simpel, freeriders zijn voor 95% mislukte en/of afgeschreven downhillers. Schoolvoorbeelden Andrew Shandro en Dave Watson. Ik ken beide persoonlijk en zij zullen alle 2 toegeven dat als ze het zelfde konden verdienen met World cups en/of Norba's rijden ze dat deden. Maar daar kunnen ze op een hele goede dag top 50 rijden, dus gaan ze freeriden omdat je daar met de skils die zij hebben alles redelijk safe kan rijden. Een downhiller loopt bakken meer risico dan een freerider, snelheid is veel hoger, parcoursen vaak veel moeilijker.
Daar is' t antwoord op mijn vraag en hoe kan ik martijn tegen spreken als hij gewoon alles zegt wat er te zeggen valt
ja sorry toch zit me iets dwars en dat is dat hier op dp freerider s nogal redelijk gediscrimineerd worden op het moment in dit topic.
verders gak mn eigen niet verlagen om jullie af te zeiken.
Maar jullie creeeren voor je zelf natuurlijk wel een grote grens zo.
Waar waarschijnlijk FREEriders zoiezo al een hekel aan hebben grenzen en regels.
En denk je nou echt dat ik op deze manier op een bikefestival zou willen komen staan tussen de dhers ?
beetje arrogant allemaal ist nie !!!
verders gak mn eigen niet verlagen om jullie af te zeiken.
Maar jullie creeeren voor je zelf natuurlijk wel een grote grens zo.
Waar waarschijnlijk FREEriders zoiezo al een hekel aan hebben grenzen en regels.
En denk je nou echt dat ik op deze manier op een bikefestival zou willen komen staan tussen de dhers ?
beetje arrogant allemaal ist nie !!!