beetje een geschikt hardtail frame om mee te freeriden
Moderator:Beheerders
-
had k dit frame gezien, maar kan der nie zoveel informatie over vinden
wat is jullie mening?
http://www.bikx.de/images/scott_yz0_limited_frame.JPG
Gr peter
wat is jullie mening?
http://www.bikx.de/images/scott_yz0_limited_frame.JPG
Gr peter
-
En wat denk je van deze:
485,00€ in de standaardkleuren mat zwart, goud, gunmetal. Special paint is 70,00€ extra.
Indien DaBomb X-10 headset gemonteerd krijg je levenslange garantie op het frame. Kortingen op de totale prijs indien je een framekit koopt. Wordt geleverd met dropouts voor 12mm. bolt-through as en adapters voor 10mm. as.
Mail me voor meer details ...

485,00€ in de standaardkleuren mat zwart, goud, gunmetal. Special paint is 70,00€ extra.
Indien DaBomb X-10 headset gemonteerd krijg je levenslange garantie op het frame. Kortingen op de totale prijs indien je een framekit koopt. Wordt geleverd met dropouts voor 12mm. bolt-through as en adapters voor 10mm. as.
Mail me voor meer details ...

Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
-
Zeer mooi frame,
heb ook ff op www.duncon.com gekeken,
vorken van 110/130 mm?
K wou wss wel met een dubbel kroons vork gaan rijden.
maar dat word hem dan zker niet?
Gr peter
heb ook ff op www.duncon.com gekeken,
vorken van 110/130 mm?
K wou wss wel met een dubbel kroons vork gaan rijden.
Gr peter
Vind ik van DunCon een zeer vreemde keuze voor dit frame. Ik heb het al in real life gezien en het is echt een zeer sterk opgebouwd frame, het lijkt eigenlijk nogal 'overbuilt'. Het is dan ook niet van de lichtste en volgens mij beter geschikt voor HT FreeRide gebruik dan voor street en aanverwanten. Ik zou er persoonlijk zonder probleem een SC 150mm. vork zoals de Zocchi 66 in steken.
Voor mij staat 1 ding vast: als je erin slaagt om dit frame kapot te rijden, lig je gegarandeerd zelf in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Voor mij staat 1 ding vast: als je erin slaagt om dit frame kapot te rijden, lig je gegarandeerd zelf in kritieke toestand in het ziekenhuis.
-
Met een te lange inbouw vork is dat ook niet zo moeilijk denk ik.Space Man Spiff schreef:geef mij een jaar of 2 en die begint te scheuren aan de balhoofd
Vandaar de opgave van DC zelf.
Morphine ofzo?
Of misschien moet je denken aan iets van staal...
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
k weet niet, hoor, maar dit ziet er precies wel een andere (lees: ruigere) versie uit.D'n Helle schreef:1 maal posten is voldoende.
De scott YzO is een leuk frame, maar eerder geschikt voor dirt / street / 4cross dan voor freeride...
Ik denk niet dat een gewone YzO vervangbare dropouts en steekas heeft.....
ah ok, zeker die scott niet nemen!!!gekke peter schreef: K wou wss wel met een dubbel kroons vork gaan rijden.
Gr peter
jeps, nen banshee morphine komt ook (als enigste) in me op...
(check anders ook ne keer snipes bij de links, maar k weet nie da die in benelux verkrijgbaar zijn)
-
- Pieter en zijn V10
Wil nx afkraaken maare een dc in een ht heb je vrij weinig aan.
een sc van 150mm is wel de max denk ik voor een ht pak anders gewoon een fully.
En meestal land je toch niet elke keer op je voorwiel neem ik aan ?
Met een ht kun je ook hoog droppen en jumpen enz. vrij stoer uiteraard maar je verkloot wel je knieen en de rest van je lichaam en je onderdelen.
Heb ook dingen gehad die er leuk uitzien maar da rijd nie leuk
(dan kunnen we net zo good op lowriders gaan jumpen
)
een sc van 150mm is wel de max denk ik voor een ht pak anders gewoon een fully.
En meestal land je toch niet elke keer op je voorwiel neem ik aan ?
Met een ht kun je ook hoog droppen en jumpen enz. vrij stoer uiteraard maar je verkloot wel je knieen en de rest van je lichaam en je onderdelen.
Heb ook dingen gehad die er leuk uitzien maar da rijd nie leuk

Heb je al wel eens goed naar de gussets rond dat balhoofd gekeken? En het frame in real life gezien? Met een headset met 1" insert moet je al flink je best doen om daar iets aan te scheuren, believe me. Maar alles kan kapot natuurlijk ...Space Man Spiff schreef:geef mij een jaar of 2 en die begint te scheuren aan de balhoofd
-
Ik ben er inderdaad van overtuigd dat dat een goede combi is.
Volgens mij heb je alleen wat aan een HT met een DC vork als je een beer van een gozer bent of veel DH en freeride op buitenlandse parcoursen rijdt. Maar dan wel serieuze freeride met grote drops en northshores. Niet echt voor iedereen dus.
Laatst gewijzigd door N I E L S op vr jan 13, 2006 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Niels, ik ben het met je eens, maar de vraag was dan ook specifiek naar een HT frame voor FR ...
-
ze dachten dat easton RAD alles aankon, nu nie meer.Luc schreef:Heb je al wel eens goed naar de gussets rond dat balhoofd gekeken? En het frame in real life gezien? Met een headset met 1" insert moet je al flink je best doen om daar iets aan te scheuren, believe me. Maar alles kan kapot natuurlijk ...Space Man Spiff schreef:geef mij een jaar of 2 en die begint te scheuren aan de balhoofd
kwil wel nie zeggen da t ne slechte velo is, want het is een dat ik anders zou willen.
ik dacht wel dat die cock een speciale achternaaf (extra breed) nodig heeft. Luc zal dat wel weten....gekke peter schreef:duss dat duncon frame met een zocchi 66rc is een goede combinatie..
een dc hoeft nie opzich had me wel tof geleken![]()
maar jullie hebben der wat meer verstand van dan mij![]()
gr peter
(tis maar da ge der rekening mee houdt)
-
Voor een hardtail die zoveel veerweg aankan zal je veel geld nodig hebben, je kan b.v. die Duncon Cock die Luc voorstelt nemen, alleen moet je wel rekening ermee houden dat een 66RC op 170mm dezelfde as-kroon hoogte heeft als een 888RC..dus ook al heb je niet evenveel veerweg, zal de vork volgens mij nog steeds te groot zijn.
Je kan ook b.v. een .243 DH frame nemen, die is gemaakt voor DC vorken, dus kan je ook gemakkelijk een 66 indoen
http://www.bike-mailorder.de/shop/Bike/ ... :3285.html
Je kan ook b.v. een .243 DH frame nemen, die is gemaakt voor DC vorken, dus kan je ook gemakkelijk een 66 indoen
http://www.bike-mailorder.de/shop/Bike/ ... :3285.html
Nope, is gewoon 135mm., maar wel naar wens 10mm. of 12mm. bolt-through.
In 10mm. kan je zelfs heel makkelijk je achterwiel uithalen als je een 10mm. QR steekas van Point Racing gebruikt.
In 10mm. kan je zelfs heel makkelijk je achterwiel uithalen als je een 10mm. QR steekas van Point Racing gebruikt.