SAINT voorderailleur

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dreejt
SAINT voorderailleur

Bericht door dreejt » do jan 12, 2006 6:33 pm

Vanochtend is mijn SAINT voorderailleur binnen gekomen, supermooi ding. Dus ik heb nieuwe kabels gehaald (om het gelijk maar goed aan te pakken) Afbeelding
en ben begonnen met sleutelen.

Nu kom ik er echter achter dat het niet gaat passen, het derailleur lijkt in zijn laagste positie wel een halve centimeter meer naar buiten te staan dan mijn huidige. Dit leidt ertoe dat de ketting niet eens meer op mijn onderste blad kan liggen.
Is het mogelijk dat ik een verkeerd der. heb, of zie ik iets over het hoofd?Afbeelding
De oude en de nieuwe
Afbeelding
Past niet

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do jan 12, 2006 8:09 pm

Ik heb inhoudelijk geen ervaring met Saint derailleurs, maar zo op de foto te zien lijkt het er op dat 1 van de 2 schroefjes aardig ingedraaid zit.
Deze zorgen voor een soort aanslag zodat tijdens het schakelen naar het kleinste of grootste blad de derailleur niet doorschiet en de ketting van het tandwiel afduwt.
Met andere woorden als deze dan te ver aangedraait is dan kan het dus zijn dat je inderdaad zelfs niet eens meer op het kleinste blad kunt komen.(of het grootste)
Is vrij simpel te zien zet de derailleur op het kleinste blad (hij zal dan waarschijnlijk op het middenblad uitkomen) en draai aan 1 van de beide schroefjes om te zien of je deraileur nu meer richting het kleine blad gaat.
Succes.

PS smeer je ketting wel een beetje hij ziet er een beetje roestig uit. ;)
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » za jan 14, 2006 8:57 am

Deze derailleur is alleen geschikt voor achternaven met een breedte van 150 mm en een kettinglijn van 57,5 mm

Info te vinden op de shimano site...

http://cycle.shimano-eu.com/media/cycli ... 538731.pdf

Plaats reactie