Magura Ronin 110 naar 80
Moderator:Beheerders
Ik heb op mijn RM Blizzard 2003 laatst een Magura Ronin 110 gemonteerd. Op zich een fantastische vork, maar ik heb het idee dat de inbouwhoogte van de vork wat tehoog is (480 mm).
Heeft iemand enig idee wat de ideale inbouwhoogte voor dit frame is? En of je de ronin 110 kan ombouwen naar 80?
Heeft iemand enig idee wat de ideale inbouwhoogte voor dit frame is? En of je de ronin 110 kan ombouwen naar 80?
Laatst gewijzigd door blizzard op ma jan 09, 2006 7:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Moet je eens contact opnemen met Magura, de mannen die daar werken kunnen over het algemeen goed uit de voeten met hun spul.
Over de inbouwhoogte van de RM moet je eens kijken op hun site of er een geometrie tabel staat. Vaak staat hier ook een soort inbouwhoogte beschreven.
mzzl
Gene
Over de inbouwhoogte van de RM moet je eens kijken op hun site of er een geometrie tabel staat. Vaak staat hier ook een soort inbouwhoogte beschreven.
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- TuneBrother
Dat kan
, www.nz.nl

Of-the-shelf is dialed for the masses, Principia tubing is dialed for performance!
- TuneBrother
shit verkeerde url
www.nzparts.nl

Of-the-shelf is dialed for the masses, Principia tubing is dialed for performance!
Yow, ik rij ook met een blizzard en kon, toen ik het frame kocht, voor een prikkie een fox TALAS kopen. Daardoor loop ik regelmatig wat te kloten met de veerweg en dus geometrie.
Ondanks dat de blizzard een erg lange balhoofdbuis heeft, vind ik hem het beste rijden tussen de 90 en 100 mm veerweg.
Zodra ik mijn vork langer instel vind ik hem te veel achterover komen en heeft hij voor mijn gevoel te veel rechtuitstabiliteit (maw hij wil minder soepel de bocht door). Staat hij op 85 mm dan vind ik hem iets te nerveus. Zelfs al is mijn rijstijl XC georienteerd, 90-100 mm werkt voor mij het best.
Ik weet niet precies welke inbouwhoogte daar bij hoort, dat zal ik nog eens voor je nameten.
Ik denk dat rocky een beetje gelijk denk, gezien ze nu 105 mm zochi vorken in de blizzard leveren.
Ondanks dat de blizzard een erg lange balhoofdbuis heeft, vind ik hem het beste rijden tussen de 90 en 100 mm veerweg.
Zodra ik mijn vork langer instel vind ik hem te veel achterover komen en heeft hij voor mijn gevoel te veel rechtuitstabiliteit (maw hij wil minder soepel de bocht door). Staat hij op 85 mm dan vind ik hem iets te nerveus. Zelfs al is mijn rijstijl XC georienteerd, 90-100 mm werkt voor mij het best.
Ik weet niet precies welke inbouwhoogte daar bij hoort, dat zal ik nog eens voor je nameten.
Ik denk dat rocky een beetje gelijk denk, gezien ze nu 105 mm zochi vorken in de blizzard leveren.
De mijne is ook een 2003-er. Het stuurgedrag is zwaar OK met de 110 vork, ik zit echter te rechtop naar mijn smaak. Dat komt door de lange balhoofdbuis. Ik ga mijn stuurpen maar eens omdraaien, misschien wordt de zit dan beter.
PS
Wictor
Jammer dat je dat raceface crankstel al verkocht had, had de Blizzard erg mooi gestaan!
PS
Wictor
Jammer dat je dat raceface crankstel al verkocht had, had de Blizzard erg mooi gestaan!
Steel is Real