Adapter schijfrem op shimano nexus naaf
Moderator:Beheerders
Hallo,
de titel zegt het al een beetje , heeft iemand toevallig maten(tekening) va de adapter om de schijfrem te monteren op een shimano nexus naaf??
of duidelijker foto's zijn welkom.
alvast bedankt jorg
de titel zegt het al een beetje , heeft iemand toevallig maten(tekening) va de adapter om de schijfrem te monteren op een shimano nexus naaf??
of duidelijker foto's zijn welkom.
alvast bedankt jorg
-
Re: Adapter schijfrem op shimano nexus naaf
Heb jij al een aantal foto's dan?X rider schreef:of duidelijker foto's zijn welkom.
ben zelf ook wel benieuwd hoe dat eruit ziet (gemonteerd is), dus als je zelf al foto's hebt zou je ze hier willen posten?
keybone collector!!!
- mr.Monster
ik weet er wel wat meer van; ik heb zelf ook zon wiel in elkaar gevlochten.
nl #nexus 7 naaf# dt spaken# mavic d321 disc velg#
ik heb nog geen geschikt frame hiervoor maar in elk willekeurig frame met horizontale dropouts past dit en kun je freewheelend of stilstaand schakelen.
heb gezien dat ze het ook toepassen op een normaal frame maar hoe dit bevestigd is is me een raadsel
het hele gebeuren lijkt wat op een rohlhoff naaf alleen is die verschrikkelijk duur en heeft 14 versn.
het duitse merk cesur doet veel met nexus naven www.cesur.de
en die hebben ook een adapter om met schijfrem te rijden
http://www.cesur.de/000000942509a7e0e/index.html

nl #nexus 7 naaf# dt spaken# mavic d321 disc velg#
ik heb nog geen geschikt frame hiervoor maar in elk willekeurig frame met horizontale dropouts past dit en kun je freewheelend of stilstaand schakelen.
heb gezien dat ze het ook toepassen op een normaal frame maar hoe dit bevestigd is is me een raadsel
het hele gebeuren lijkt wat op een rohlhoff naaf alleen is die verschrikkelijk duur en heeft 14 versn.
het duitse merk cesur doet veel met nexus naven www.cesur.de
en die hebben ook een adapter om met schijfrem te rijden

-
adapter->industrielager->moer+borgmoer.En dat kost dan 100 Pleuro's!
Ik zie eigenlijk niet wat een zware en in vergelijk zwaarder lopende Nexus 3,4,7 of 8 als voordeel heeft tegenover een derailleur-systeem!
Helemaal als je naar de kosten kijkt van een naafversnelling t.o.v derailleur-sysyteem.
Ik zie eigenlijk niet wat een zware en in vergelijk zwaarder lopende Nexus 3,4,7 of 8 als voordeel heeft tegenover een derailleur-systeem!
Helemaal als je naar de kosten kijkt van een naafversnelling t.o.v derailleur-sysyteem.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
Als je er een hebt met een platte kant dan kan je die beter weggooien!
Bij kracht zetten word de as gefixeerd en gaat de naaf doortrappen/kraken of ff naar een andere versnelling.Toen de as aan beide zeide geblokeerd kon worden waren er al een hoof Nexus problemen op gelost!
Bij kracht zetten word de as gefixeerd en gaat de naaf doortrappen/kraken of ff naar een andere versnelling.Toen de as aan beide zeide geblokeerd kon worden waren er al een hoof Nexus problemen op gelost!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
Nadeel van nexus naven zijn dat ze best snel weer uitelkaar mogen om te servicen / smeren enzo. Haal geregelt nexus naven uitelkaar bij de fietsenzaak waar ik werk.
Is wel leuke constructie zo, maar wel een dure.....
Als je aan afmetingen / tekening kan komen heb ik er ook wel belang bij.
Is wel leuke constructie zo, maar wel een dure.....
Als je aan afmetingen / tekening kan komen heb ik er ook wel belang bij.
keybone collector!!!
ja ik heb een klein beetje info hier gevonden:
maar moet eigenlijk wel afmetingen enzo hebben, een groot gedeelte kan ik natuurlijk ook zelf opmeten, maar als er maten bekend zijn....
maar moet eigenlijk wel afmetingen enzo hebben, een groot gedeelte kan ik natuurlijk ook zelf opmeten, maar als er maten bekend zijn....
-
Geen derailleur die naar de klote kan, dat bespaart wel veel geld.Het TUIG schreef:adapter->industrielager->moer+borgmoer.En dat kost dan 100 Pleuro's!
Het interne gedeelte van de naaf is constant geölied, daardoor gaat alles veel soepeler enz, minder slijting.
-