complete wielen, zomaar....

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
cHoc
complete wielen, zomaar....

Bericht door cHoc » wo jan 04, 2006 4:55 pm

na meer dan een jaar gewacht zijn er een set wielen klaar.
dit was een speciaal projectje om te lange spaken met rechte kop passend te maken voor de combi naven/velgen die ik ervoor wilde gebruiken, en dat dan nog eens compleet in het zwart.
de spaken komen van Mavic af, die gebruiken zij voor hun wielen waarbij zij spaken met rechte koppen gebruiken, daarvan heb ik er een aantal gekocht genoeg voor twee wielen en extra,
die zijn viavia op maat geknipt en opnieuw schroefdraad gewalst, en daarna gespaakt.

maar die persoon die dat voor mij deed, heeft het eerst druk gehad, problemen met zijn hart, en toen nog eens langwachten op de wals set voor dit schroefdraad,
want die had hij niet omdat dit schroefdraad is wat hijzelf nooit gebruikt, de walsset die hij gebruikt heeft voor mijn wielen heeft hij dus ook niet meer, die kon hij gelukkig direct weer doorverkopen.

en dan hier het resultaat van de noeste arbeid.
naven : PulStar naven voor/door Mountain Cycle
velgen : Mavic EX325Disc
spaken : Mavic rechte kop zwart (komen van Sapim)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

je kunt wel verschil zien in voor en achternaaf kwa gebruik, de achternaaf is wel gebruikt, de voornaaf is nog nooit gemonteerd geweest in een wiel tot nu toe, laat staan gebruikt.

en nu de rest van de fiets nog, ik ga nu ik daar weer tijd voor heb, het frame (Mountain Cycle San Andreas 93/94) gaat volledig gepolijst worden,
dus daar ben ik wel even zoet mee, en dan kan ik met de rest van het opbouwen beginnen.
en dan nog eens een keer fietsen 8)
shoot me again, I ain't dead yet

jojo

Bericht door jojo » wo jan 04, 2006 5:33 pm

Zijn het nu schijfremnaven? en wat soort schijven moeten er dan op passen? Hope?

Ben benieuwd naar het eind resultaat mister mountain cycle ;)
keybone collector!!!

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo jan 04, 2006 6:34 pm

Chapeau Choc! Kan me idd van wat lichtjaren geleden nog herinneren dat ik las dat je nog wachtte op de spaken voor de San Andreas. Nu eindelijk voor mekaar. Nou niet met de eerste rit de wielen dubbel rijden :shock:

Met een doekje, pasta en vlijt blinkt dat oudere naafje straks evenzo 8)

cHoc

Bericht door cHoc » wo jan 04, 2006 8:16 pm

jojo schreef:Zijn het nu schijfremnaven? en wat soort schijven moeten er dan op passen? Hope?

Ben benieuwd naar het eind resultaat mister mountain cycle ;)
het zijn idd schijfrem naven, maar alleen weer voor 1 merk :angelnot: in dit geval Prostop, ook weer van Mountain Cycle :angelnot:
op de voorrem heb ik nu ff de schijf voor de voorrem gemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding
het is zoals je ziet een grote schijf, het is een 9" schijf. nog maagdelijk, de vorige eigenaar wilde geen verende voorvork (Suspenders),
en heeft in de tijd dat hij hem gebruikte met een vaste voorvork gereden, en alleen achtervering. :shock:
dat word nu weer in oude glorie hersteld 8)
Afbeelding
en hij zit er zwemmend in, de caliper heeft ook maar 1 zuiger, aan de buitenkant van de caliper, de schijf stelt zich dus ook op de remblokken.
Elevation12,000 schreef:Chapeau Choc! Kan me idd van wat lichtjaren geleden nog herinneren dat ik las dat je nog wachtte op de spaken voor de San Andreas. Nu eindelijk voor mekaar. Nou niet met de eerste rit de wielen dubbel rijden :shock:

Met een doekje, pasta en vlijt blinkt dat oudere naafje straks evenzo 8)
wees gerust, met de fiets als hij klaar is, zal niet zwaar gerost worden :bicycle: hij zal alleen als xc machien gebruikt worden.
en dat "oudere" naafje zal zeker een poetsbeurt krijgen.
(hij is net zo oud als de de voornaaf)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo jan 04, 2006 8:32 pm

Stoer project, stoere wielen ook. Hou wel van zulke gepassioneerde mensen!!

Hou ons op de hoogte!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jan 04, 2006 8:58 pm

Achternaaf zou je nog mooi kunnen polijsten... die aanslag is wel weg te werken... nadeel; om het goed te doen gelieve de spaken verwijderen 8)
---www.cjmedia.nl---

Gène

Bericht door Gène » do jan 05, 2006 10:04 am

Boh, respect dat je zo lang kunt wachten, maar heb je nu wat spaken op voorraad, het zou immers knap lastig zijn als je een keer spaak breuk krijgt.
De wielen zien er strak uit maar die schijf, is daar totaal niets eleganter voor te krijgen? Of ben ik nu een cultuurbarbaar.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

cHoc

Bericht door cHoc » do jan 05, 2006 11:08 am

ik zal wel moeten, want deze spaken worden niet gemaakt in de maat die ik hebben moet, hooguit misschien in blank, maar dat weet ik niet zeker.
en ik heb idd een aantal spaken extra, voor het geval dat.

nee, die schijf kan niet eleganter, en je bent een cultuurbarbaar :argue: :arms: :D
ik vind het wel wat hebben, en het hoort er vind ik helemaal bij.
toen de vorige eigenaar dit kocht, kocht hij het ook als frame pakket.
bij Mountain Cycle had je de keus daarvoor, of een kaal frame (met achterdemper) of een frame pakket, met daarin het frame, achterdemper, voorvork (Suspenders), schijfremmen (Prostop), schijfremnaven (Pulstar).

en ik had idd. de achternaaf beter kunnen gaan polijsten voor hij wegging om gespaakt te worden, soit.

Plaats reactie