dit was een speciaal projectje om te lange spaken met rechte kop passend te maken voor de combi naven/velgen die ik ervoor wilde gebruiken, en dat dan nog eens compleet in het zwart.
de spaken komen van Mavic af, die gebruiken zij voor hun wielen waarbij zij spaken met rechte koppen gebruiken, daarvan heb ik er een aantal gekocht genoeg voor twee wielen en extra,
die zijn viavia op maat geknipt en opnieuw schroefdraad gewalst, en daarna gespaakt.
maar die persoon die dat voor mij deed, heeft het eerst druk gehad, problemen met zijn hart, en toen nog eens langwachten op de wals set voor dit schroefdraad,
want die had hij niet omdat dit schroefdraad is wat hijzelf nooit gebruikt, de walsset die hij gebruikt heeft voor mijn wielen heeft hij dus ook niet meer, die kon hij gelukkig direct weer doorverkopen.
en dan hier het resultaat van de noeste arbeid.
naven : PulStar naven voor/door Mountain Cycle
velgen : Mavic EX325Disc
spaken : Mavic rechte kop zwart (komen van Sapim)
je kunt wel verschil zien in voor en achternaaf kwa gebruik, de achternaaf is wel gebruikt, de voornaaf is nog nooit gemonteerd geweest in een wiel tot nu toe, laat staan gebruikt.
en nu de rest van de fiets nog, ik ga nu ik daar weer tijd voor heb, het frame (Mountain Cycle San Andreas 93/94) gaat volledig gepolijst worden,
dus daar ben ik wel even zoet mee, en dan kan ik met de rest van het opbouwen beginnen.
en dan nog eens een keer fietsen