gardameer omgeving

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
tzjappe
gardameer omgeving

Bericht door tzjappe » do dec 29, 2005 7:26 pm

k'wouw eens horen of een van julie al in de buurt was geweest van het gardameer .wij gaan volgend jaar met het gezin naar de sarca een rivier in de omgeving van het gardameer daarom is mijn vraag zijn er daar downhill piste te vinden of freeride paden? :?

tzjappe

garda omgeving

Bericht door tzjappe » za dec 31, 2005 5:22 pm

echt niemand ervaring daar?? :?
met welke fiets kan je er het beste terecht , een hartail freeride of downhill??
alvast bedankt

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za dec 31, 2005 6:33 pm

Dit jaar (ja, nu nog wel) zijn wij er geweest. Eigenlijk viel het wat tegen, veel asfalt en weinig goed aangegeven routes. Wij hebben dan ook meer aan het meer gehangen dan wat anders. Ik zou meer in de dolemieten blijen als zou gaan biken in italie.
Ich Heisse Super Fantastisch!

Sven

Bericht door Sven » ma jan 02, 2006 1:03 pm

Wow Xircuit...

Volgens mij heb je flink wat gemist.
De Sarca is de rivier vanuit het Gardameer, die ontspringt bij het plaatsje torbole. Het kronkelt langs vele plaatsjes. Onderweg ligt er ook nog een Electriciteitsfabriek bij.

Er zijn voldoende routes. Je zal wel ff moeten asfaltbijten om bij de route te komen, maar dan heb je ook wat!!
Koop eens anders MoserGuide 11. Daarin staan ruim 200 routes, uitgepijld en al.

Ik kan je zeggen, ik ben er 2x 21 dagen geweest en nog is er voldoende te beleven!!

Bettes en Jumping Hansje zijn er ook al vaker geweest, vraag hun ook eens.

Jass
Contacteer:

Bericht door Jass » ma jan 02, 2006 1:45 pm

Sentiero 601... SUPER!!!

In Malcesine gaat een gondel omhoog, schijn je op gezette tijden ook met de fiets omhoog te mogen. Verder zijn er diverse (dure) shuttle diensten

LBS in Torbole: http://www.mecki.com/ biedt ook shuttle-diensten aan.

Maar koop zeker Mosers bikeguide 11 en eventueel ook nr. 12 ;)

Sven

Bericht door Sven » ma jan 02, 2006 1:56 pm

601 is idd afzien en kicken.

Ik heb het geprobeerd op een leenfiets en ik was echt bek-af.
W-A-U-W!

Er zijn zoveel mooie routes... De Altissimo is ook helemaal prachtig...

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di jan 03, 2006 12:57 pm

D'n Helle schreef:Wow Xircuit...

De Sarca is de rivier vanuit het Gardameer, die ontspringt bij het plaatsje torbole. Het kronkelt langs vele plaatsjes. Onderweg ligt er ook nog een Electriciteitsfabriek bij.

Er zijn voldoende routes. Je zal wel ff moeten asfaltbijten om bij de route te komen, maar dan heb je ook wat!!

Ik kan je zeggen, ik ben er 2x 21 dagen geweest en nog is er voldoende te beleven!!

Klopt als een bus en anders, ik weet het kost een paar centen maar dan heb je ook wat, ga eens tegen betaling met een gids mee.
Die kan je stukken laten zien waar je anders niet snel op was gekomen zelfs niet met Moserguide.
Ben er nu al enkele jaren geweest en ik zit alweer te verlangen naar de volgende keer.
En Sven dat van die electriciteitsfabriek klopt als een bus, eigenlijk kom je eerst langs een soort groot transformatorhuis en verderop kom je bij de fabriek aan het water/rivier.
En dan nog een klein eindje verder dan begint er al een route Maroche heet deze geloof ik. Over de met rotsstenen(uit de ijstijd) bedekte grond.
Natuurlijk is er de Monte Baldo.
En vergeet zeker de Monte Tremalzo niet, eerst vanuit Riva 45 klimmen en duurt ongeveer 5 uur en dan vervolgens heerlijk afdalen.
En voor de echte vakantiegangers is het ook mogelijk om met een shuttle bus omhoog te gaan en dan 45 km alleen maar geweldig afdalen.
Een fully is dan geen must, maar wel heerlijk. (goede remmen ook trouwens) :)
Maar Xircuit mail me anders maar eens dan kan ik je wat foto's mailen, wellicht dat we een keer samen die kant op kunnen, ik woon zelf in Zutphen dus maar 30 km bij je vandaan.
Misschien een idee om en keer een weekje te doen en daar op een centraal gelegen camping verblijven.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

EH
Contacteer:

Bericht door EH » vr jun 09, 2006 12:00 pm

Wij zijn eind mei voor het eerst in Riva geweest. Is inderdaad prachtig fietsen daar. De Moser gids is wel een must, want er is weinig uitgepijld. Je ziet bijna iedereen met die Moser route blaadjes fietsen.

Het plaatselijke VVV heeft dit jaar ook een aantal GPS routes opgezet. Maar ja, zonder GPS op m'n stuur kan ik daar weinig over vertellen.

bettes

Bericht door bettes » di jun 20, 2006 10:31 am

Sven schreef:Wow Xircuit...

Je kan er inderdaad veel op de weg rijden als je dat wil... Wij hebben door de jaren heen al een hoopje kaarten met de nodige routes bij mekaar gesprokkeld. We hebben vorig jaar een kompaskaart gekocht van het gebied met daarop een hoop routes aangeduid, het is soms even zoeken naar het juiste paadje en een goede kaartlezer bijhebben helpt ook :arms:

Er is ook een dvd met die routes in gpsformaat maar niet van de zone boven arco uit... De best trails dus eigenlijk... Die doen we op de oldskool wijze.

Laatst in de bike een stuk gelezen over een gebied 100km boven riva met liften waar je een tocht kunt doen ala passportes de soleil volledig met liften (92km, 6600hm negatief en 500hm positief) Als er intresse is gooi ik het wel even op de scanner!

kortom: spreek af met iemand die het gebied een beetje kent, koop een kaart of huur een gids... Het is en blijft een topbestemming voor écht biken! Ik heb er mijn hart verloren en vertrek 8 juli opnieuw voor 3 volle weken bikeplezier!

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Sven

Bericht door Sven » di jun 20, 2006 10:36 am

bettes schreef:
Het is en blijft een topbestemming voor écht biken! Ik heb er mijn hart verloren en vertrek 8 juli opnieuw voor 3 volle weken bikeplezier!

greetz
bettes

Nice!!

Het is en blijft een top bestemming. Net als jou ben ik ook totaal verslaafd aan de omgeving daar. Temperatuur, omgeving, routes, trails, etc...

Echt te gek!

Heel veel plezier aan iedereen die gaan!

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma jul 17, 2006 11:39 am

Dank je wel, ik zal er aan denken als ik vrijdag vertrek voor een weekje biken daar.
Wellicht kom ik bettes daar dan ook nog tegen.
Ik zit 1 week op dezelfde camping in de laatse week van zijn vakantie.

Btw ik heb het reeds eerder een keer geroepen, maar als iedereen het daar zo mooi vindt is het misschien een idee om daar eens een DP week te organiseren of zo?!?
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jul 27, 2006 1:54 pm

even dit topic uit het stof halen:

Ik vrees ook dat ik aan het Garda meer het e.e.a. heb gemist. Dit kwam onder ander ook dat we daar slechts 5 dagen zijn geweest en o.a. auto pecht hebben gehad. Dat koste veel tijd.

Misschien moet ik toch nog eens die hoek in, a.s. maandag ga ik naa Les Gets, ben benieuwd wat daar te doen is.
Ich Heisse Super Fantastisch!

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » za aug 05, 2006 10:11 pm

Is echt de moeite waard, ik ben er net een week geleden van terug gekomen.
Kwam zelfs Bettes nog tegen na al die jaren hem te zijn misgelopen.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

Plaats reactie