Avid Juicy 7 of Gustav M
Moderator:Beheerders
Kan iemand mij vertellen welke remmen het best zijn op een downhillbike? Uiteraard met grote schijven. Ik heb ze allebei, maar niet de gelegenheid om ze te testen. Welke zal ik op mijn Demo monteren? Ik heb hagelnieuwe Juicy`s met 203 mm rotors en een set Gustav M ( Die zaten er op ). Over het algemeen hoor ik betere verhalen over de Juicy`s. Maar de Gustav M heeft 4 zuigers en de Juicy 2? Wie kan mij meer vertellen en me 1 van de 2 aanraden voor mijn bike?
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::
Gustav M heeft ook maar 2 zuigers per caliper, maar een groter remoppervlak (1vaste remblok en 1 bewegende), maar dat wil niet zeggen dat ze daarom krachtiger remmen! De calipers zijn zwevend opgehangen, hierdoor zal je wel altijd geconfronteerd worden met slepende geluiden hoewel je daar bij DH niet echt hinder van zal ondervinden, het voordeel van een zwevende caliper is dat die zichzelf centreerd tov de schijf en dus eigenlijk altijd perfect staat uitgelijnd. Qua kracht zouden de juicy's zeker niet moeten onderdoen voor zover ik al gehoord heb (ook tov Hayes), zijn wsl een heel pak lichter en fijn af te stellen, je kan zoals bij HS33 velgremmen de afstand van de blokken bijregelen, hier dan wel tov de schijf uiteraard, zodat je de slag in je linker en rechterhendel even groot is (durft bij andere merken (zelfstellend) al wel eens iets verschillen). Ook de afstelling van de calipers zou heel vlot gaan dus ...
En Magura staat wel een beetje bekend voor lekkages op den duur, maar daar geven ze gelukkig wel 5jaar garantie op.
En Magura staat wel een beetje bekend voor lekkages op den duur, maar daar geven ze gelukkig wel 5jaar garantie op.
Pak de Bike van januari er eens bij zou ik zeggen. Een erg mooie schijfremmentest staat er in. Natuurlijk wordt de magura Gustav M weer de hemel in geprezen maar feit blijft wel dat het een "Brachiales" remvermogen heeft. De Avid Juicy Carbon (die je waarschijnlijk niet zoekt maar wel dezelfde remklauw deelt) komt iets minder goed uit de test. Sterker nog: voor het tweede opeenvolgende jaar heeft deze rem last van totaal uitval. Diagnose: 2 gebroken remcilinders
en zwaar last van oververhitting.
Tip: de Deores werken bijzonder goed en ook de nieuwe Formula Oro K18 budget remmen komen heel fraai uit de test, ook in 160mm houden ze perfect stand.
Overigens werd de testlat wel heel erg hoog gelegd dit jaar. Echt een zieke test

Tip: de Deores werken bijzonder goed en ook de nieuwe Formula Oro K18 budget remmen komen heel fraai uit de test, ook in 160mm houden ze perfect stand.
Overigens werd de testlat wel heel erg hoog gelegd dit jaar. Echt een zieke test

Ja en toevallig ook alleen BIKE die daar last van lijkt te hebben. In praktijk nog niet opgetreden zover ik weet en ook andere magazines hebben er geen last van... dusseuh...BLRacing schreef:De Avid Juicy Carbon (die je waarschijnlijk niet zoekt maar wel dezelfde remklauw deelt) komt iets minder goed uit de test. Sterker nog: voor het tweede opeenvolgende jaar heeft deze rem last van totaal uitval. Diagnose: 2 gebroken remcilindersen zwaar last van oververhitting.
-
Hmm ik hoop 't, ik krijg volgende week een Juicy 5 om m'n 4 zuigers Shimano XT te vervangen....en ik hoop niet dat die uitvaltSteelboy schreef:Ja en toevallig ook alleen BIKE die daar last van lijkt te hebben. In praktijk nog niet opgetreden zover ik weet en ook andere magazines hebben er geen last van... dusseuh...BLRacing schreef:De Avid Juicy Carbon (die je waarschijnlijk niet zoekt maar wel dezelfde remklauw deelt) komt iets minder goed uit de test. Sterker nog: voor het tweede opeenvolgende jaar heeft deze rem last van totaal uitval. Diagnose: 2 gebroken remcilindersen zwaar last van oververhitting.

Heb in ieder geval alleen maar goede dingen over de hele Juicy "familie" gehoord dus....we zullen zien.