Balfa Minuteman

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Balfa Minuteman

Bericht door N I E L S » wo dec 28, 2005 4:55 pm

Mijn nieuwste oogappeltje :D
2.7 kg frame, Monster T mag erin gestoken worden maar nu is ie even lichtgewicht gebouwd...

Nog even wachten op de zadelpen (die 40cm moet zijn) zodat ik er nog mee kan XC-en ook. Door de doorgedachte hoeken van dit frame verpest je niet zo snel de geometrie door er een DC vork of een 100mm enduro vork in te zetten. Je kunt er nog aardig mee crosscountrieen ook met een lange zadelpen. Helaas was er geen medium meer anders had ik waarschijnlijk die genomen maarja...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Steelboy
Contacteer:

Re: Balfa Minuteman

Bericht door Steelboy » wo dec 28, 2005 5:26 pm

N I E L S schreef:Door de doorgedachte hoeken van dit frame verpest je niet zo snel de geometrie door er een DC vork of een 100mm enduro vork in te zetten.
Huh? verstelbare stuurhoek of wattes?

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo dec 28, 2005 6:02 pm

ZEER MOOI !!!
Die lange stuurpen misschien wat minder maar ja wel zo lekker als je er gewoon mee wilt rijden..

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » wo dec 28, 2005 7:12 pm

Ziet er zeker goed uit 8) . Hoe kleiner hoe fijner zeg ik altijd maar :angelnot: . Toffe kleur ook.

N I E L S

Re: Balfa Minuteman

Bericht door N I E L S » do dec 29, 2005 1:54 am

Thanks! Ik ben er ook erg blij mee :)
Nu nog wachten op de zadelpen en dan naar Schoorl om 'm te testen.
Stuurpen lengte is ongeveer half om half nu.
Sjase schreef:Hoe kleiner hoe fijner zeg ik altijd maar :angelnot: .
Daarom heb ik ook een vriendin maat S. :D
Steelboy schreef:
N I E L S schreef:Door de doorgedachte hoeken van dit frame verpest je niet zo snel de geometrie door er een DC vork of een 100mm enduro vork in te zetten.
Huh? verstelbare stuurhoek of wattes?
Nee, maar check maar eens MM op het net met een Monster of een andere hoge inbouw vork. De geometrie-vernaggeling valt wel mee.
Volgens mij komt het door de juiste hoeken. Check hoe de hoek van de headtube tov de zadelbuis is. Natuurlijk is het onmogelijk dat ie zowel voor een DC DH vork als een XC vork een ideale geometrie blijft behouden maar hij doet het met beide niet slecht vind ik. Dat is dan ook typerend want je ziet ze ook voorbij komen met de meest uiteenlopende setups ; van SS tot hardcore DH.
Laatst gewijzigd door N I E L S op do dec 29, 2005 12:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » do dec 29, 2005 7:26 am

sjiek frame gast :) enkel de opbouw zou ik volledig anders doen majah :)

k@tze

Bericht door k@tze » do dec 29, 2005 3:26 pm

Woeii wat een lekker ding... veel plezier er mee. welke maat is dit nu ? 12" ? :o

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr dec 30, 2005 2:42 am

Opbouw is ook nog niet definitief, ik wil er in ieder geval even op rijden binnenkort vandaar. Opbouw wordt waarschijnlijk een klein beetje steviger.

Hij is 13,5" en de grotere versie is dat ook dus dat had niet uit gemaakt. Verschillend is wel de lengte van de bovenbuis (en automatisch daardoor de lengtevan de gehele fiets) bij het grotere model. Wanneer de zadelpen er is kan ik zien of dat echt nodig was geweest.

Plaats reactie