Alle info welkom, zolang het maar je eigen ervaringen zijn

Moderator:Beheerders
Ik reed op een M volgens mij. Eigenshappen waren goed, vrij stabiele fiets maar niet lomp. Ik vond dat er nog aardig mee te klimmen viel en aardig goed mee af te dalen ook. De veerweg voelde meer dan dat het was. Ik had 150mm ofzo. Fiets bouwde in een 16 kg fiets met SC vork.msxx schreef: @Niels: Er zit een Vanilla RC in, zou in principe goed moeten zijn..
Hoe bevielen de rij-eigeschappen? En wat voor maat frame was het? Ik vind het lastig om de juiste maat te bepalen, zit denk ik net tussen L en XL in..
Nog even...msxx schreef:@Niels: ben ook niet van plan er 1500 voor uit te geven, ik neem aan dat het een vraagprijs betreft.
De ASX is ook erg mooi, zonder meer, alhoewel ik persoonlijk een voorkeur heb voor Nicolai.
Bedankt voor je feedback over de eigenschappen!
Nee, tis een M, maar je hebt wel een punt hoor, een ASX is een stuk goedkoper (bij S-Tec kost het 2005 frame zowiezo maar 899, met keuze uit kleuren en maten...)N I E L S schreef:Is wel een L denk ik, ziet er groot uit.
Die vraag is volgens de Nicolai katalogus van 2004 niet zo relevant:N I E L S schreef:Inderdaad, dat had ik ook in gedachte. Dus de vraag is of je er ook nog mee wilt klimmen msxx?Chmod schreef:...
Sinds 2005 is de geometrie van de Helius ST behoorlijk veranderd. Met het 2004 model is een veerweg van 190 mogelijk, maar alleen met 24" achterwiel, met 26" achterwiel is het max 170 (is ideaal, voor bikeparken gewoon een tweede achterwielChmod schreef:1 tip: kijk nooit naar een duitser, die doen de raarste dingen met hun frames.
Ik had ooit een Nicolai Lambda, en daar had ik nog steeds de mogelijkheid voor het plaatsen van een voorder.
de lambda is zelfs maar geschikt voor local DH.![]()
kijk naar geometrie, niet naar comments.
beschrijving nicolai:
Helius ST
Extreme Freeride & DH Full Suspension Bike.
Rear travel 160 - 200mm (6,3 to 8 inch)
btw heeft de nieuwe helius ST meer veerweg. 2004-170mm 2006-200mm
Als je een proefrit wilt maken, moet je eens een mailtje sturen naar Nicolai. Komend seizoen zullen ze waarschijnlijk wel weer naar bijv. Bikefestival in Willingen gaan. Als ze nu iets in eerder in het seizoen weer iets dergelijks hebben, dan kan je misschien iets afspreken!Chmod schreef:België heeft er geen. of toch niet noemenswaardig.