Regenjassen
Moderator:Beheerders
Regenjassen; zijn ze "all-a-like", gewoon een plastic jasje welke je kan oprollen en in je achterzak kan doen. Of zit er daadwerkelijk verschil in?
Ja natuurlijk, Gore-Tex materiaal is prachtig, maar als het zomer is heb je geen complete Gore-Tex jas opgerold in je achterzak zitten (of wel?!)
Zijn er verschillen betreffende regenjassen voor die lentedagen waarin je gewoon in je koersshirt rijdt (eventueel met ondershirt met lange mouwen...jullie begrijpen welke omstandigheden ik bedoel).
Ja natuurlijk, Gore-Tex materiaal is prachtig, maar als het zomer is heb je geen complete Gore-Tex jas opgerold in je achterzak zitten (of wel?!)
Zijn er verschillen betreffende regenjassen voor die lentedagen waarin je gewoon in je koersshirt rijdt (eventueel met ondershirt met lange mouwen...jullie begrijpen welke omstandigheden ik bedoel).
zoiezo ga je best naar 1 of andere TEX (sympatex, soltotex, germatex, wintex, D-dry(dainese))kijken, deze werken met een membraan en zijn 100% waterdicht en ademen ook. Nu, de topper der membranen is gore-tex.
Dus, dit membraan is vlinterdun en is de sterkste van hen allemaal. Ook zal hij het beste ademen. Gore heeft ook ondertussen een XCR membraan uit, tussenseizoens membraan noemt hij het zelf -> nog beter ademen
Vergis je dus niet, tis niet omdat het een gore-tex is dat het een super dikke jas zal zijn, dit is enkel het membraan dat verwerkt zit in de jas.
Een gewone regenjas = waterdicht MAAR ademt niet, waardoor deze de warmste/natste (van je zweet) is.
Alles hangt dus van je budjet af.
Beste prijs/kwaliteits membraan is D-dry van Dainese. Deze heeft ongeveer een gelijkaardige opbouw als gore. Alleen krijg je hierop 2jaar garantie en bij Gore lifetime.
Dus, dit membraan is vlinterdun en is de sterkste van hen allemaal. Ook zal hij het beste ademen. Gore heeft ook ondertussen een XCR membraan uit, tussenseizoens membraan noemt hij het zelf -> nog beter ademen
Vergis je dus niet, tis niet omdat het een gore-tex is dat het een super dikke jas zal zijn, dit is enkel het membraan dat verwerkt zit in de jas.
Een gewone regenjas = waterdicht MAAR ademt niet, waardoor deze de warmste/natste (van je zweet) is.
Alles hangt dus van je budjet af.
Beste prijs/kwaliteits membraan is D-dry van Dainese. Deze heeft ongeveer een gelijkaardige opbouw als gore. Alleen krijg je hierop 2jaar garantie en bij Gore lifetime.
ik heb bewust een 100% waterdicht jasje gekocht en geen Gore tex oid. Als reden: als het regent dat het giet, kruip ik niet voor de lol op de fiets, als het miezert, houdt gewone fietskledinig het ook wel een uurtje droog. Een gore jas zou je dus zowat de hele winter/herfst moeten dragen (als het regenachtig is).
Een echt regenjack trek je alleen aan als het echt regent en je er door moet!
Een echt regenjack trek je alleen aan als het echt regent en je er door moet!
Ikzelf geef toch echt de voorkeur aan een Gore Windstopper shell:
-relatief licht, soepel materiaal en klein op te vouwen
-betaalbaar
-beter ademend vermogen als Gore-Tex
Er zijn (denk ik) maar weinig onder ons die uren achtereen mtb'en in de stromende regen en dus de 100% waterdichtheid nodig hebben. Je bent dan meer gebaat bij een groter ademend vermogen.
Tot dusver heb ik zelf altijd goede ervaringen gehad met de voorloper van het Windstopper, de Activent.
-relatief licht, soepel materiaal en klein op te vouwen
-betaalbaar
-beter ademend vermogen als Gore-Tex
Er zijn (denk ik) maar weinig onder ons die uren achtereen mtb'en in de stromende regen en dus de 100% waterdichtheid nodig hebben. Je bent dan meer gebaat bij een groter ademend vermogen.
Tot dusver heb ik zelf altijd goede ervaringen gehad met de voorloper van het Windstopper, de Activent.
Het gaat hier om een jas die ik in mijn achterzak moet kunnen doen, voor tijdens de zomer. Als het met bakken uit de lucht komt ga ik niet op de fiets (op m'n tacx misschien, maar niet naar buiten) en in de winter heb ik sowieso een waterdichte winterfiets jas aan.
Maar afgelopen jaar in de Vogezen was ik aan het wielrennen en toen kon het van het ene op het andere moment met bakken uit de lucht komen. Dat werd ijzig koud dalen. Dus ben ik op zoek naar een simpel jasje dat ik mee kan nemen.
Maar afgelopen jaar in de Vogezen was ik aan het wielrennen en toen kon het van het ene op het andere moment met bakken uit de lucht komen. Dat werd ijzig koud dalen. Dus ben ik op zoek naar een simpel jasje dat ik mee kan nemen.
Dat mag je vragen al weet ik het niet meer precies. Het was nog in de gulden tijd en niet goedkoop. Rond de Fl 600,- als ik me niet vergis. Besteld bij Barracuda, dus afgerekend in frangekes.R@coon schreef:Ok, mag ik vragen wat je daarvoor hebt betaald?
Een hoop geld, maar het gaat jaren mee en brengt bij elke slechtweerrit z'n geld op.