66SL of 36Van?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
msxx
Contacteer:
66SL of 36Van?

Bericht door msxx » ma dec 19, 2005 8:03 am

66SL of 36Van?

Waar ik vooral benieuwd naar ben is ervaringen van eigenaren en van mensen die ermee gereden hebben.

Het net afzoeken naar info heb ik al gedaan en uiteindelijk blijven deze twee vorken over op mijn short list

Vooral ben ik benieuwd naar de betrouwbaarheid van de vorken en de kwaliteit van de demping en de bandbreedte :arms: waarin de demping instelbaar is

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door msxx op ma dec 19, 2005 1:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » ma dec 19, 2005 12:38 pm

volgens mij stond er in de laatste of voorlaatste MBA een test van beide vorken alhoewel ik niet zeker weet of het een 36VAN of RC2 was.
Testers zijn over het algemeen lovend over de Fox 36 maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » ma dec 19, 2005 1:00 pm

Was een RC

fredo

Bericht door fredo » ma dec 19, 2005 1:12 pm

heb je eigenlijk rekening gehouden met de magura thor. Ik weet geen bal van de werking, maar tis wel een heeeeel dikke vork! 8) en ie ligt ook in die prijsklasse.
opgelet stuurbus is voor 1.5

Afbeelding

hmmm, van die fox stond er eens een test in O2 bikers. ik wil die wel ies opzoeken as ge wilt ;)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma dec 19, 2005 1:17 pm

@Santa Cruz: Die test zal ik eens op gaan zoeken, thx

@Fredo: Nog niet naar de Magura gekeken, hij ziet er mooi uit, maar de werking van de Magura's konden de laatste jaren niet overtuigen, wellicht is dat verbeterd, maar laat ze dat eerst maar op de lange termijn bewijzen...
Over die test in de 02, ben benieuwd welk nummer het was? Ik kan me wel een test herinneren van de 36 maar dat was de Talas versie

Zijn er ook al mensen die deze vorken al op de proef gesteld hebben?

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma dec 19, 2005 1:17 pm

mmmmmm die magura heb ik laatst ook in mijn handen gehad..... :o
WILD 8)

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma dec 19, 2005 1:20 pm

maarre @msxx.......slechte magura vehalen?vertel us?
over de ronin hoor ik nochtans goede dingen,effe zoeken naar de goede afstelling en knallen volgens enkele fanatici uit den omgeving :shock:

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma dec 19, 2005 1:34 pm

illuminatastigmata schreef:maarre @msxx.......slechte magura vehalen?vertel us?
over de ronin hoor ik nochtans goede dingen,effe zoeken naar de goede afstelling en knallen volgens enkele fanatici uit den omgeving :shock:
Niemand uit mijn omgeving rijdt rond met een Ronin, maar in de vergelijkende testen kon de Ronin nooit overtuigen tov vergelijkbare vorken

fredo

Bericht door fredo » ma dec 19, 2005 1:38 pm

tja, O2 bikers? --> ik peis dat het juli/augustus moet geweest zijn. het kan idd een ander type zijn. :oops:

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma dec 19, 2005 1:46 pm

Magura Thor:

Van de site van Magura:

23.02.2005 MAGURA Thor Federgabel Projekt wird NICHT realisiert!
Das von MAGURA lange angekündigte und mehrmals verschobene Federgabel-Produkt Thor nun doch nicht auf den Markt gebracht. Mehr...
Nachdem die Passion People bekanntlich mittlerweile alle Suspension Aktivitäten im heimischen Bad Urach konzentriert haben, fiel das Thor Projekt, das noch in Projekt aus der früheren Zusammenarbeit mit der holländischen Firma Rond war, nun definitiv unter den Tisch.
Hauptgründe sind die im Vergleich zu Konkurrenzmodellen nur durchschnittliche Performance, die nicht den Erwartungen entsprechen, die man an ein 1000 Euro Produkt stellen kann. Nach mehrmonatigen Versuchen, konstruktive Mängel des Produkts auszubügeln, haben wir uns nun dazu durchgerungen, das Projekt sterben zu lassen.

Stattdessen konzentrieren wir uns nun auf die komplette Neuentwicklung von vier neuen Federgabelmodellen für die Saison 2007.

Dus er is niet zoiets als een Magura Thor, nooit verder gekomen dan de afdeling product ontwikkeling..

Geeft niet, kunnen we terug naar de 66SL en de 36Van :)

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » ma dec 19, 2005 2:42 pm

Het is in dit geval volgens mij een kwestie van de dikte van je knip.

Fox €€€€€€€€
Marzochi€€€
:coffee:

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di dec 20, 2005 6:01 am

sherlock schreef:Het is in dit geval volgens mij een kwestie van de dikte van je knip.

Fox €€€€€€€€
Marzochi€€€
:coffee:
Dat boeit me niet zoveel, ik wil een vork met grote duurzaamheid, kwalitatief hoogwaardig en een goed instelbare demping, en hij moet stijf zijn.

Plons

Bericht door Plons » di dec 20, 2005 6:48 am

Toen ik mijn six pack in elkaar aan het steken was, was op voorhand duidelijk welke vork er in moest : een Fox RC 36

Maar als je dan er wat werk van maakt en een beetje de forums afschuimt, dan kom je te weten dat HEEL VEEL mensen Niet tevreden zijn over die fox !

En allemaal hebben ze hetzelfde probleem : Als je de talas functie gebruikt, komt de veerweg niet helemaal meer terug. EN blijft hij hangen op minder veerweg. EN dit gaat niet weg.
Ook al stuur je ze op naar Fox die gewoon ontkennen dat er een probleem is (bijna zo ignorant als Canon)

Hun Van 36 zal dat probleem wel niet hebben maar die heeft dan ook geen talas functie (en dat is toch wel HEEL belangrijk voor een trail bike)

Ik durf te stellen dat ik redelijk wat van vorken af ken en ik moet zeggen dat de 2005 PIke team mischien wel één van de beste vorken is die ooit gemaakt is. (en dat van rockshox !!!) En ook dit lees je in talrijke fora.

Nu ik er bij rij durf ik rustig te zeggen dat ze veel beter is als mijn fox Talas die in mijn andere fiets zit, ik durft zelfs de zeggen dat ik denk mijn Fox te verkopen en er ook een pike in te zetten.

Oja, ff erbij zeggen : een pike kost de helft van een fox !

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di dec 20, 2005 7:47 am

@Plons,

Bedankt voor je reaktie. Alleen het is de bedoeling dat de vork een combo vormt met een bike met 7 inch veerweg, en dan lijkt een Pike mij wat aan de korte kant. De slechte verhalen over de Talas functie van de RC36 zijn wel verontrustend... daarom (en de extra centimeter veerweg) dat ik een VAN36 interessanter vind, ondanks het gebrek aan verstelbare veerweg.

Chmod

Bericht door Chmod » di dec 20, 2005 11:50 am

ik zou zeker zien dat het een RC2 is. Dit maakt nu eenmaal het grote verschil bij Fox tov andere merken. Heb een Fox40 rc2 -> maar zonder die regelbaarheid is het maar gewoon een goede vork.

N I E L S

Bericht door N I E L S » di dec 20, 2005 1:01 pm

De TALAS functie werkt bij mij gewoon wel. Als je hem verstelt duurt het wel even voor hij gecorrigeerd is trouwens maar hij komt wel op de gegeven waardes uit de gebruiksaanwijzing. Ik heb Een Fox TALAS RLC.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di dec 20, 2005 1:11 pm

N I E L S schreef:De TALAS functie werkt bij mij gewoon wel. Als je hem verstelt duurt het wel even voor hij gecorrigeerd is trouwens maar hij komt wel op de gegeven waardes uit de gebruiksaanwijzing. Ik heb Een Fox TALAS RLC.
Het gaat niet over een Fox Float met Talas functie maar over een Fox 36 met Talas functie.
Mijn Float met Talas functie doet het ook zoals het hoort, maar bij de Fox 36 zijn er nogal wat technische issues gemeld.

Lynx

Bericht door Lynx » di dec 20, 2005 5:41 pm

gooi je imago weg

zonoskar

Bericht door zonoskar » di dec 20, 2005 7:38 pm

Mijn 36RC2 heeft ook het TALAS probleem, ik haal niet meer dan 140mm veerweg. Ook vind ik de demping te soepel , maar ook weer te weinig sensibel. Dit lijkt tegenstrijdig, maar om de veerweg te kunnen halen rij ik met 45 psi en daardoor heb ik 2cm sag. Maar als je een beetje gaat staan, zakt de vork nog verder weg. Als je dacht dat je dan een lekkere plush-e vork hebt, heb je het mis: alle kleine hobbeltjes voel je gewoon, misschien wel nog erger als met mijn Float RLC in m'n andere fiets (10cm veerweg), het lijkt verdomme wel of er SPV of pro-pedal in de vork zit. Ik rij met de high/low speed compressie op z'n minimum, dus daar ligt het niet aan (hoop ik). Misschien laat ik bij de volgende vorkbeurt de olie vervangen door een lichtere variant, misschien dat ie dan doet wat ik wil.

Mijn LBS krijgt binnenkort (hopen ze, want die is al 1.5 maand in bestelling) een 36Van binnen, dan kunnen ze mij vertellen of dat mijn klachten in de 36Van verholpen zijn (ze rijden daar nu ook op een 36 Talas).

Kortom, als die Marzocchi 66 nou niet zo'n enorm lange inbouwhoogte had, zou ik die Fox eruit gooien.

Lynx

Bericht door Lynx » wo dec 21, 2005 9:40 am

zonoskar schreef: Kortom, als die Marzocchi 66 nou niet zo'n enorm lange inbouwhoogte had, zou ik die Fox eruit gooien.
De 66'en van 2006 hebben een 30mm lagere inbouw dan de 2005 versies.
De 2006 170mm versies hebben nu een Axle2Crown van 554mm.
gooi je imago weg

Lynx

Bericht door Lynx » wo dec 21, 2005 9:41 am

Er zijn nu ook 4 verschillende modellen van de 66 van Air tot Coil.
De lichtste (66SL = 100% Air) zou iets van een 2550 gr wegen.

(staat allemaal mooi beschreven in de link die ik eerder poste)
gooi je imago weg

Plaats reactie