9 speed slijtage ..

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
enpro
Contacteer:
9 speed slijtage ..

Bericht door enpro » vr dec 16, 2005 1:54 am

Hallo , ik ben nieuw op dit forum maar niet onbekend met het biken 8) .
Ik ben nu al een paar maandjes bezig het street gebeuren en kwam erachter dat ik eigelijk mn grootse en mn klijnste tandwielbladen(voor) nouwelijks gebruik. En nu heb ik dus mn voor derieur en de onodigge tandwielbladen eraf gehaald (scheeld weer een paar gram :D )

En nu vroeg ik me af of dit aanzienlijk meer slijtage geeft op mn cassette?

Omdat ik nu niet meer mn ketting "recht" kan houden met schakelen.

heeft hier iemand ervaring mee?

het is dus het middelste blad die er nu opzit

Afbeelding

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » vr dec 16, 2005 7:33 am

geeft inderdaad wel een beetje meer slijtage als ja achteraan op je uiterste zou rijden. maar opzich is het geen enorm groot probleem , alle downhill fietse en de meeste street fietse rijde vooraan met 1 tandblad en achteraan 8 of 9 speed. niet teveel van aantrekken dus :)

enpro
Contacteer:

Bericht door enpro » vr dec 16, 2005 1:34 pm

ok maar het is dus niet zo dat ik na 1000 km mn cassette + ketting al moet vervangen ?
En ik heb wellus gehoord dat je met 2 kettingen kan fietsen (om de week wisselen . ik heb nog wel een paar kettingen liggen :D

Duoke

Bericht door Duoke » vr dec 16, 2005 1:41 pm

Nou ik doe dit ook, en enigste probleempje dat ik altijd kreeg was: ketting die eraf valt opd e crancks, omdat het grote tandblad er nietmeer was, maar ook meer slijtage ja, mn casette kraakt altijd en mn ketting slaagt soms over :cry:

enpro
Contacteer:

Bericht door enpro » vr dec 16, 2005 3:44 pm

Jah ik ga volgende maand zo'n chainguide ding halen 8) en ik heb er btw zowiezo al wijnig last van dat mn keting eraf valt.
En als je ketting overslaat denk ik dat je nieuwe ketting en cassette moet halen ;)
Maar ok dus als ik maar niet te veel op de uiterste tandwielen rijd is er nix aan de hand.

En na hoeveel km is een gemiddelde cassette+ketting versleten ?

Ok sorry ik al geen domme vragen meer stellen :D

Plaats reactie