Nieuwe ketting helemaal kapot
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Yo gasten,
Ik maak vandaag weer wat voor het eerst mee. Wil ik na lange tijd weer eens op m'n freeridertje gaan biken. Ik rij weg, breekt m'n ketting. Nou ja, kan gebeuren dacht ik nog. Wel raar want hij is zo goed als nieuw nog. Nadat ik hem gemaakt heb, rij ik weg. En ja hoor, hij breekt weer. Blijkt dat er overal kleine scheurtjes in m'n ketting zitten. Ik weet niet precies waar het door komt. Ik bewaar me fiets sinds een paar maanden buiten. Dus ik vermoed dat het mischien met de temperatuursverschillen te maken heeft. M'n broer heeft precies hetzelfde. Hij heeft ook dezelfde ketting en bewaart 'm ook buiten.
Heeft iemand enig idee hoe dit precies komt ? En wat is er aan te doen ?
Hier een foto van de ketting:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=682146
Ik maak vandaag weer wat voor het eerst mee. Wil ik na lange tijd weer eens op m'n freeridertje gaan biken. Ik rij weg, breekt m'n ketting. Nou ja, kan gebeuren dacht ik nog. Wel raar want hij is zo goed als nieuw nog. Nadat ik hem gemaakt heb, rij ik weg. En ja hoor, hij breekt weer. Blijkt dat er overal kleine scheurtjes in m'n ketting zitten. Ik weet niet precies waar het door komt. Ik bewaar me fiets sinds een paar maanden buiten. Dus ik vermoed dat het mischien met de temperatuursverschillen te maken heeft. M'n broer heeft precies hetzelfde. Hij heeft ook dezelfde ketting en bewaart 'm ook buiten.
Heeft iemand enig idee hoe dit precies komt ? En wat is er aan te doen ?
Hier een foto van de ketting:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=682146
-
- Contacteer:
-
Temperatuurswisselingen
. Nee dat zal het echt niet zijn. Ik denk dan eerder aan een fabricagefout. Bewaar je hem onder een afdakje ofzo? Wat voor merk ketting is het eigenlijk?
Ik las laatst wel in de handleiding van een HG93 ketting dat je de ketting maar op een manier op je fiets mag zetten. Pinnetje met de draairichting mee of zoiets ????? Heel vaag verhaal. Kan mij niet voorstellen dat een fiets ketting door verkeerde draairichting kapot kan gaan.

Ik las laatst wel in de handleiding van een HG93 ketting dat je de ketting maar op een manier op je fiets mag zetten. Pinnetje met de draairichting mee of zoiets ????? Heel vaag verhaal. Kan mij niet voorstellen dat een fiets ketting door verkeerde draairichting kapot kan gaan.

Ik geloof dat dit een ketting is die al even bij lbs heeft gelegen heb net hetzelfde gehad met een pc69 ketting een paar jaar terug... Dit is toen binnen gegaan bij sram, het resultaat was dat de hele lading kettingen bij de lbs is opgehaald en vervangen door nieuwe.
Het vragen waard zou ik zeggen! Je lbs zal je verder moeten helpen.
greetz
bettes
Het vragen waard zou ik zeggen! Je lbs zal je verder moeten helpen.
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!