29" Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Een leuke om mee te beginnen:

Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Die Niners zijn echt strak. De showbike van Interbike, 1 van de mooiste ooit:

JJ

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
Ik had eigenlijk al een '29er' in 1992! Ben mijn tijd altijd vooruit - toen ook al

Koga Miyata TerraLiner Carbolite - 4x Carbolite voor hoofdframe, Hardlite voor de vorken, XT, Syncros, SM Titanio.... bla bla
Op een gegeven moment kwamen er bij mij toch mountainbikes omdat hij het tricken, springen en DH'en niet zo goed verdroeg (duh)... en dat deed ik op een gegeven moment nogal vaak. De wielen gingen dubbel, de vork is eens doorgezakt. Kreeg voor die laatste van Koga toen een exemplaar in dezelfde kleur (zwart met glittertjes) en graphics, maar nu met 10cm chroom onderaan en wat 'beefier'. Netjes, heel netjes!
Doe je er echter normaal mee dan is zo'n fiets in NLse omstandigheden dus ECHT WEL leuker dan een ATB! Veel directer, meer interactie met de ondergrond.
Een basic '29er' zal wel een beetje het midden houden tussen een moderne ATB en deze TerraLiner.
Kittig fietsje wel:

Rivendell by Curt Goodrich

Spooky brakes!
Een fietstype dat ik tot mijn grote spijt nog niet in mijn collectie heb; de cyclocrosser
Oh ja, en zo'n 29er Jones is natuurlijk ook een gewèèèldige bike

Koga Miyata TerraLiner Carbolite - 4x Carbolite voor hoofdframe, Hardlite voor de vorken, XT, Syncros, SM Titanio.... bla bla
Op een gegeven moment kwamen er bij mij toch mountainbikes omdat hij het tricken, springen en DH'en niet zo goed verdroeg (duh)... en dat deed ik op een gegeven moment nogal vaak. De wielen gingen dubbel, de vork is eens doorgezakt. Kreeg voor die laatste van Koga toen een exemplaar in dezelfde kleur (zwart met glittertjes) en graphics, maar nu met 10cm chroom onderaan en wat 'beefier'. Netjes, heel netjes!
Doe je er echter normaal mee dan is zo'n fiets in NLse omstandigheden dus ECHT WEL leuker dan een ATB! Veel directer, meer interactie met de ondergrond.
Een basic '29er' zal wel een beetje het midden houden tussen een moderne ATB en deze TerraLiner.
Kittig fietsje wel:

Rivendell by Curt Goodrich

Spooky brakes!
Een fietstype dat ik tot mijn grote spijt nog niet in mijn collectie heb; de cyclocrosser

Oh ja, en zo'n 29er Jones is natuurlijk ook een gewèèèldige bike
-
Na het overlijden van Mr.Matsushita zijn Panasonic's overzeese fietsactiviteiten op een ietswat lager pitje gezet. In Japan kunnen de clientèle nog steeds goed slagen:

29er frame uit butted 3AL2.5V titanium. Gewicht 1450gram inclusief zadelpenklem en shim.
Verkrijgbaar in zo'n beetje iedere kleur vd regenboog, tal van designs, polished, brilliant polished (heel diep!) en een lak die in kleur varieert afhankelijk vh licht (zoals ook bekend van Alfa's).

Vlammen design, hier bij een 26er. Ook mogelijk is bv het Panasonic racing design zoals we dat nog kennen van de Panasonic wegploeg van een 15 tal jaar geleden.
Bouwkwaliteit zal ook wel weer om door een ringetje te halen zijn.
Gekke Japanners!

29er frame uit butted 3AL2.5V titanium. Gewicht 1450gram inclusief zadelpenklem en shim.
Verkrijgbaar in zo'n beetje iedere kleur vd regenboog, tal van designs, polished, brilliant polished (heel diep!) en een lak die in kleur varieert afhankelijk vh licht (zoals ook bekend van Alfa's).

Vlammen design, hier bij een 26er. Ook mogelijk is bv het Panasonic racing design zoals we dat nog kennen van de Panasonic wegploeg van een 15 tal jaar geleden.
Bouwkwaliteit zal ook wel weer om door een ringetje te halen zijn.
Gekke Japanners!

Sherwood Gibson, baas van Ventana, had eens die fully gemaakt om het te proberen, na vele verzoeken van zijn trouwe klanten. Binnen een jaar heeft hij drie 29" modellen in het programma, en rijdt hij privé niks anders mee. En dat voor een mannetje van gemiddelde lengte met extreem agressieve rijstijl.
Em om het af te maken nog meer modelletjes...
Over grafbakken gesproken....

En dit soort mensen op dit soort fietsen...

Allemaal gemaakt door A.N.T. bikes
http://www.antbikemike.com/
Over grafbakken gesproken....

En dit soort mensen op dit soort fietsen...

Allemaal gemaakt door A.N.T. bikes
http://www.antbikemike.com/
-