Om in een oudere M1 een 5th of swinger te steken moest dat stuk sowieso uit de link gezaagd worden (dus ook voor een 222), zat grandioos in de weg, en ik deed het liever zelf dan hem daarvoor naar Intense te sturen en veel geld voor te betalen (Je kon je frame door Intense laten aanpassen, 2 keer raden wat zij doen. allee ja, zij frezen het er wsl mooi vantussen). Hetgeen je aan torsiestijfheid moet inboeten is echt te verwaarlozen.
Bij de nieuwere modellen ligt het anders, de link is licht uitgefreesd bovenaan om aanraking met de nogal dikke veer te vermijden, verder is het dezelfde link. Maar het bevestigingspunt in het hoofdframe ligt verder naar voren en ook wat lager waardoor dus een 240mm demper gemonteerd kon worden en de lange piggy back geen probleem meer vormde. Heel de achterbrug is verder ook dezelfde gebleven.
Wat dat lassen betreft, onder de headtube is hij gelast door een beroepslasser, deze herstelde o.a. ook alu velgen van auto's wat me toch veel vertrouwen gaf. Bij wie Limp hem liet lassen weet ik niet natuurlijk.
Als ik zo geen goeie deal had kunnen doen voor een recenter model had ik wsl komend seizoen nog met deze gereden.