Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
DeKerfs
[Classic content] Rocky Mountain Summit '90
Bericht
door DeKerfs » za dec 03, 2005 5:54 pm
Met dank aan Het Tuig voor de tip; sinds gisteren in mijn bezit:
Een Rocky Mountain Summit uit 1990.
Frame opgetrokken uit Tange Prestige buis en een iets anders dan 'tradtioneel' frame. Elevated chainstays en dubbele onderbuis. Iets aparts. Op een aantal details (remmen, zadel quickreleases) nog origineel en in erg goede staat.. paar kleine puntjes na. Het enige echt grote 'puntje' vinden we op de achterbrug, die door zijn breedte erg snel geraakt wordt door de hak van je schoen.
Later meer details.

---www.cjmedia.nl---
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » za dec 03, 2005 7:02 pm
mooi hoor, prachtige kleurstelling erg aparte fiets!
Nog redelijk jou maat ook zo te zien!
dusssssss©
-
Elevation12,000 - Berichten:1118
Bericht
door Elevation12,000 » za dec 03, 2005 7:16 pm
Helemaal geen gekke fiets (understatement

)
Blauwe detaillering met die Stix, Xlite qr's en bladboutjes misstaat niet. Wat wel misstaat is iid dat stomme zadel en natuurlijk die remmetjes!
Gefeliciteerd met deze uitbreiding van jouw stable met thema CANADA
-
wictor
Bericht
door wictor » za dec 03, 2005 8:08 pm

Wow!
(heb zelf twee beduidend jongere Canadeesjes.....)
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » za dec 03, 2005 8:13 pm
Volgens mij kun je met de pedalen BOSS erg blij maken...
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » za dec 03, 2005 8:32 pm
Steelboy schreef:Volgens mij kun je met de pedalen BOSS erg blij maken...
Kan Ãk mensen blij maken?

---www.cjmedia.nl---
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » za dec 03, 2005 9:00 pm
Wat een onwijs gave bak!!!!!!
Schitterend!
Te stoer!!
wouw.
JJ
-
Pottser - Berichten:186
Bericht
door Pottser » za dec 03, 2005 9:39 pm
Gefeliciteerd met deze erg mooie aankoop. Dit syncros-voorvork maakt hem echt af. Was/is een opvallend fietsje volgens mij, ook in de RM-lijn toen. Ik heb toch eigenlijk altijd wel een zwak gehad voor de stalen RM-frams. Alleen al dat blauwe spul vind ik wat minder, maar is ook niet origineel. Zonder barends is het al een stuk beter.
-
Pino - Berichten:2472
Bericht
door Pino » za dec 03, 2005 10:54 pm
Heel mooi!
Sinterklaas is goed voor je geweest.
-
TheBigLjeweetwel
Bericht
door TheBigLjeweetwel » zo dec 04, 2005 10:00 am
Wat heeft dat ding nou eigenlijk gekost dan. Alhoewel ik geloof dat je het toch niet gaat zeggen.
En er kan zeker ook geen suspensionfork in. Omdat ie niet suspensioncorrected is aangezien z'n leeftyd. Vind het een heel apart apparaat hoor.
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » zo dec 04, 2005 11:44 am
DeKerf's schreef:Steelboy schreef:Volgens mij kun je met de pedalen BOSS erg blij maken...
Kan Ãk mensen blij maken?

jahaaaaaa, het is ten slotte bijna sinterklaas!!!!
Ik ga vanavond mijn schoentje zetten en een heel lief leidje over dwergen zingen
dusssssss©
-
Bericht
door Elevation12,000 » zo dec 04, 2005 12:17 pm
TheBigLjeweetwel schreef:Wat heeft dat ding nou eigenlijk gekost dan. Alhoewel ik geloof dat je het toch niet gaat zeggen.
En er kan zeker ook geen suspensionfork in. Omdat ie niet suspensioncorrected is aangezien z'n leeftyd. Vind het een heel apart apparaat hoor.
De vraagprijs was iig een sympathieke 350 euro, maar misschien heeft DK nog wel minder betaald.........
Vering: Ja hoor, kan wel. Alleen weinig travel, anders messed hij het rijden teveel up. Een gezond, helder denkend mens doet het alleen niet.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » zo dec 04, 2005 12:36 pm
Daarbij.. wie heeft er nu vering nodig??
Het blauw ano spul gaat er af, het originele spul terug. Helaas is het stuur een belachelijk smalle 51cms.. zou dat liever wat breder hebben.. maar een stuur als dit origineel Syncros model, vind je niet snel.
Overigens is de gehele fiets afgemonteerd met XT uit de reeks M730/732/735, gekoppeld aan M091 STI schakel/remunits. Deze laatsten zijn een van de eerste STi's die Shimano op de markt zette. Ergonomisch niet echt het meest doordachte design (knoppen boven elkaar). Ze voelen momenteel ook nog erg 'mushy' aan. Hoop dat nieuwe kabels al een hoop scheelt, maar ik ben bang dat ik niet onder een revisiebeurtje van de shifterpods zelf uit kan komen.
Leuk details is overigens dat dit crankstel niet is uitgevoerd met BioPace bladen. In de catalogus van '90 staat het ook als 'Round Rings' omschreven... alsof dát dat toen zo apart was. Ik vermoed dat RM een goede stap maakte met die kleine wijziging op dat wat Shimano liefst standaard zou willen leveren

---www.cjmedia.nl---
-
Bericht
door Elevation12,000 » zo dec 04, 2005 12:51 pm
Oh, jammer dat blauwe gaat eraf. Ja, ik houd wel van bont:

Mijn favoriet
Nog 1x de brochure plaat:
Ik heb dezelfde shifter ook op ondermeer m'n gouden Miyata en ik vind er ergonomisch niet veel op aan te merken. Blijft een persoonlijk iets natuurlijk.
-
TheBigLjeweetwel
Bericht
door TheBigLjeweetwel » zo dec 04, 2005 3:01 pm
Elevation12,000 schreef:TheBigLjeweetwel schreef:Wat heeft dat ding nou eigenlijk gekost dan. Alhoewel ik geloof dat je het toch niet gaat zeggen.
De vraagprijs was iig een sympathieke 350 euro, maar misschien heeft DK nog wel minder betaald.........
Vering: Ja hoor, kan wel. Alleen weinig travel, anders messed hij het rijden teveel up. Een gezond, helder denkend mens doet het alleen niet.
Mwa ik zou er dan een ouw model Bomber inzetten met 63 mm veerweg, in het wit. Die heb ik zelf ook gehad. Om de ride comfortabeler te maken.
-
Old Manitou - Berichten:1023
Bericht
door Old Manitou » zo dec 04, 2005 3:16 pm
op zo'n classic bike vering plaatsten is not done
en als je er toch iets van vering zou opzetten moet je er een oude rs21 ofzo inzetten
verder knap fietje

-
Bericht
door Elevation12,000 » zo dec 04, 2005 5:26 pm
TheBigLjeweetwel schreef:Elevation12,000 schreef:TheBigLjeweetwel schreef:Wat heeft dat ding nou eigenlijk gekost dan. Alhoewel ik geloof dat je het toch niet gaat zeggen.
Mwa ik zou er dan een ouw model Bomber inzetten met 63 mm veerweg, in het wit. Die heb ik zelf ook gehad. Om de ride comfortabeler te maken.
voor jou was ie ook geen 350, maar 1350
@old manitou
RS-1 zou in feite nog matching zijn qua periode. Wordt het echt een betere fiets van vrees ik (ahum) Denk ook niet dat Dekerf's het serieus overweegt, hoewel, ik heb hem eens heel geintresseerd zien zijn naar een RS-1 die nog ergens te koop staat....
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » zo dec 04, 2005 5:49 pm
In dit verhaal kan je de vering-discussie gerust weg laten, want die komt hier zeker niet in. Het enige geveerde materiaal wat ik heb, staat het meest werkloos van alles wat ik rollend heb. Mijn boswielrenners staan allemaal star... en deze valt eveneens in die categorie. Ook al zou ik een RS-1 hebben.. kwam ie er zeker niet in.
---www.cjmedia.nl---
-
Bericht
door Old Manitou » zo dec 04, 2005 8:17 pm
ik weet nog ergens zo'n syncros vork te koop staan
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » zo dec 04, 2005 8:27 pm
ik weet dat DeKerfs nog zon Zinkgros vork heeft.. dusja...
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » zo dec 04, 2005 10:25 pm
Old Manitou schreef:http://sergedewael.fotopic.net/p23443017.html
over die vork gaat het die ik te koop weet staan
prijs weet ik niet
maar als er iemand geïntreseerd is kan ik die wel in contact brengen met de betreffende persoon
ik zie niks op die link.....
dussssss©
-
Bericht
door Old Manitou » ma dec 05, 2005 12:44 pm
ik wel dussssssssss
foto van de vork
-
Bericht
door Old Manitou » vr dec 16, 2005 12:04 am
Elevation12,000 schreef:TheBigLjeweetwel schreef:Elevation12,000 schreef:
voor jou was ie ook geen 350, maar 1350
@old manitou
RS-1 zou in feite nog matching zijn qua periode. Wordt het echt een betere fiets van vrees ik (ahum) Denk ook niet dat Dekerf's het serieus overweegt, hoewel, ik heb hem eens heel geintresseerd zien zijn naar een RS-1 die nog ergens te koop staat....
zocht er iemand een oude rs1?
op ebay staat er een te koop
http://cgi.benl.ebay.be/Ur-Rock-Shox-RS ... dZViewItem