X-pipe BB"s HELP

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
FREAKaZOID
Contacteer:
X-pipe BB"s HELP

Bericht door FREAKaZOID » vr nov 25, 2005 1:26 pm

Ik ben eigenaar van een truvativ stylo gxp heb min of meer mijn non drive side cup gemolesteerd. Nu wil ik een nieuwe cup hebben maar dat is volgens Agu onmogelijk. Een nieuwe BB is enige oplossing. MAAR levertijd van Min. 6 weken en een prijs van rond de 50 euro. Beetje jammer.

Op b2b staat een Race face variant, deze past op zowel rf deus/atlas als shimano xt/xtr maar kan die ook mooi samen met mijn stylo? wie weet dat?

BOSS
Contacteer:

Re:X-pipe BB"s HELP

Bericht door BOSS » vr nov 25, 2005 2:02 pm

Raceface en shimano zijn idd onderling uitwisselbaar.
Ik heb hier volgens mij nog wel ergens een een shimano XT non drive side liggen, komt uit mijn Deus. De LBS heeft de drive side vernaggelt.

Ik wil hem wel opsturen, kan je proberen of hij past, je mag hem dan lenen ook totdat je een nieuwe hebt.

Vraag mij echter waar het verschil in zit, zal wel de diameter zijn van de pijp, meet die anders ff op dan kan ik het nameten hier op het lager.

dusssss©

Big T

Bericht door Big T » ma nov 28, 2005 12:13 pm

Hey, dit vroeg ik me ook af. Zijn jullie er al achter of het inderdaad past?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma nov 28, 2005 3:33 pm

Big T schreef:Hey, dit vroeg ik me ook af. Zijn jullie er al achter of het inderdaad past?
Het onderzoek is gestart, we houden je op de hoogte.

Wat ik nu met zekerheid kan zeggen is dat Raceface en Shimano onderling uitwisselbaar is. Ik rij een Raceface crank met XTR lagers.

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di nov 29, 2005 8:53 am

Ik hoop vanmiddag een antwoord te hebben. :)

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di nov 29, 2005 3:18 pm

weinig mensen die het weten, geen enkele dp'er die het weet?? :|

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di nov 29, 2005 4:15 pm

Meet de diameter van die pijp anders ff op, dan kan ik hier het lager opmeten. Dan kunnen we dat iig kortsluiten.

Doorsnede van het XT lager X-type is 24mm.

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di nov 29, 2005 4:55 pm

Ga ik doen zodra ik thuis ben. Kom te weinig thuis ivm Stage/school/bijbaantje 8)

Big T

Bericht door Big T » wo apr 19, 2006 7:21 am

BOSS schreef:Meet de diameter van die pijp anders ff op, dan kan ik hier het lager opmeten. Dan kunnen we dat iig kortsluiten.

Doorsnede van het XT lager X-type is 24mm.

dussssss©
Boehoe oude koe!

Maar voor mij werd het even actueel omdat ik nu mijn lagertje (Non Drive Side) rot heb.

Bij een stylo gebruikt truvativ ook lagers met een binnendiameter van 24 en een buitendiameter van 37 [mm] (die in geen enkele lagercatalogus voorkomt,####'# ). Aan de NDS bevindt zich in de binnenring van het leger wel een reduceerring die de diameter terug brengt naar 22 [mm]

Nu ben ik over het algemeen goed te spreken over de kwaliteit van de truvativ's. Ik heb ze nu een vol jaar gebruikt en niet zachtzinnig behandeld. Zelfs de hogedrukspuit is er een paar keer aan te pas gekomen tijdens het schoonmaken.

Heeft iemand een idee waar ik die kan bestellen op het net? Een LBS is niet echt een optie angezien ik in .no woon.

Mod Edit: houd het wel een beetje netjes aub.

Plaats reactie