Zadel

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bittah Pupil
Zadel

Bericht door Bittah Pupil » wo nov 23, 2005 8:52 am

Mijn originele zadel is geheel verbogen en niet meer te gebruiken. De rails lopen niet meer recht, maar zijn gebogen tot tegen het zadel zelf.

Hebben jullie aanraders voor een nieuw zadel? Of misschien juist afraders? Ik zoek in ieder geval een zadel voor normale tochten (enduro) en voor lichte freeride/downhill. Ik was zelf aan het denken aan de BBB BSD-40 Freebase. Niet te duur, maar toch degelijk en goed uitziend.

Denken jullie trouwens dat dit misschien onder garantie valt, fiets & zadel zijn namelijk nog geen 5 maanden oud.

Bansheebeest gain

Re:Zadel

Bericht door Bansheebeest gain » wo nov 23, 2005 11:12 am

sdg freestyle

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo nov 23, 2005 5:07 pm

Mijn eigen zadel is best fijn, maar wel een beetje hard. Selle italia flight Titanium. Ik zou zelf op t moment voor een Fi"zik gobi gaan. Mooi, licht en schijnt wel goed te zitten

lc4

Bericht door lc4 » wo nov 23, 2005 8:01 pm

FREAKaZOID schreef:
Ik zou zelf op t moment voor een Fi"zik gobi gaan. Mooi, licht en schijnt wel goed te zitten

Heb ik onlangs ook gedaan en hij is mooi, licht en zit goed.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo nov 23, 2005 9:41 pm

Flite niet, daar krijg je echt ene houte kont van
Nisene Fizik, of is het Fisik Nisene. Dat zit al een jaa rof 5 erg lekker.

Maar elke kont is anders dus gewoon proberen en zorgen dat je het zadel kan ruilen als het niet lekker zit.

Brum.

Bericht door Brum. » wo nov 23, 2005 11:56 pm

Jurriaan schreef:

Maar elke kont is anders dus gewoon proberen en zorgen dat je het zadel kan ruilen als het niet lekker zit.

Daar krijg JIJ een houtere kont van, een ander vind het misschien hemels en word op een Nisene gek van chronische kontverveling. Gobi voor mij, maar een SLR is tot een uur of 3 ook goed.

R@coon

Bericht door R@coon » do nov 24, 2005 10:45 am

Brum. schreef:
[
Jurriaan schreef:

Daar krijg JIJ een houtere kont van, een ander vind het misschien hemels en word op een Nisene gek van chronische kontverveling. Gobi voor mij, maar een SLR is tot een uur of 3 ook goed.

Ook een SLR is persoonlijk...ik rijd op m"n racefietsen met een Selle Italia SLR XP Gel Flow (dus met zo"n gleuf, en die XP is net iets breder dan de gewone SLR) en dat zit prima. Heb andere zadels geprobeerd maar blijkbaar past die SLR (XP) bij mijn kont.

Denk alleen niet dat een SLR zo geschikt is voor Enduro-ritten....en uberhaupt....het topic zadel, dat is nog persoonlijker dan pedalen. Denk dat je beter wat algemene tips kan hebben ipv specieke zadelervaringen.

Je zadel ondersteunt volgens mij iets van 75% van je lichaamsgewichts wat gedragen wordt door de zitbotjes in je kont (voel maar iets aan de binnenkant van je linker-/ rechter-bil dan voel je twee botjes). Deze botjes moeten dus volledig ondersteunt worden door je zadel, met andere woorden; ieder botje moet zoveel mogelijk op het midden van het kussentje van het zadel vallen. Het beste is dus om (iemand) de afstand tussen je zitbotjes (te laten) meten en dan zadels uit te zoeken die breed genoeg voor jou zijn....en dan gewoon vragen of je stukjes met deze zadels kan gaan rijden, dan merk je vanzelf welk zadel het beste bij jouw zitvlak past.

Succes ermee

n.b. iemand met een kleine (dunne) kont kan best een grote afstand tussen zijn zitbotjes hebben en andersom....iemand met een dikke reet kan best een smal zadel nodig hebben. Probeer dus niet aan de vorm van je kont je afstand te schatten, dat zegt niet zoveel.

Plaats reactie