Te ruil: RaceFace Deus cranks
Moderator:Beheerders
Ik heb: een zwart RaceFace Deus 2005 crankset. Zilveren bladen die weinig gebruikt zijn, en stalen bladbouten. Incl. X-Type as. De cranks vertonen hier en daar schuurplekken, maar zijn verder prima. Geen gekraak, geen geknars, en de lagers lopen lekker smeuïg.
Ik zoek: een RaceFace Turbine crank, of iets dergelijks, evt. plus as. Het MOET 5-arm arm zijn, i.v.m. gebruik Surly stalen kettingblad.
De Deus is helaas 4-arm, en ik ben erachter dat een gewoon middenblad met schakelhulpjes toch niet zo super is op de singlespeed.
Wie kan ik een plezier doen met een Deus setje, en wie helpt mij aan een oude 5-arm crank?
Ik zoek: een RaceFace Turbine crank, of iets dergelijks, evt. plus as. Het MOET 5-arm arm zijn, i.v.m. gebruik Surly stalen kettingblad.
De Deus is helaas 4-arm, en ik ben erachter dat een gewoon middenblad met schakelhulpjes toch niet zo super is op de singlespeed.
Wie kan ik een plezier doen met een Deus setje, en wie helpt mij aan een oude 5-arm crank?
Re:Te ruil: RaceFace Deus cranks
Je kunt ook gewoon een 4-arm 32T tandblad kopen (hier staat er een tussen, heb ik ook, ketting valt er nauwelijks meer af (met 9 speed achter).
Ik heb een setje 5 arm Turbine liggen (uit vroegere tijden), 4 kante as. En deus zal wel isis zijn?
-
Jurriaan
als je zijn eerste zin leest staat er Type X-type
dus geen ISIS
als je zijn eerste zin leest staat er Type X-type
dus geen ISIS

Re:Te ruil: RaceFace Deus cranks of tip goed SS blad!
Nope. Deus is X-Type.
Maar zijn er dan goed ronde 4-arm kettingbladen? Ik merk dat bij zowat alle 32t / 34t"s er een flink verschil in kettingspanning zit bij ronddraaien.
Maar zijn er dan goed ronde 4-arm kettingbladen? Ik merk dat bij zowat alle 32t / 34t"s er een flink verschil in kettingspanning zit bij ronddraaien.
wat voor type? (ik heb jaren in een grot gewoond kennelijk)
Jurriaan schreef:
wat voor type? (ik heb jaren in een grot gewoond kennelijk)
Neanderthaler, X-type als in: lagers buiten het frame.

dusssssss©
Ik heb een tip gehad: BBB kettingbladen. Deze schijnen echt mooi rond te zijn.
Tot nadere orde even een virtueel slotje hierop. Eerst ff de LBS checken voor een BBB 32t of 34t-er!
Tot nadere orde even een virtueel slotje hierop. Eerst ff de LBS checken voor een BBB 32t of 34t-er!