Bittah Pupil schreef:
??? @ TBX;
Wat zijn jouw ervaringen, betreffende de Boxxer Ride? Welke versie heb je, ik neem aan de 2005 versie? En welke vork van Manitou had je voorheen, en wat zijn de belangrijkste/grootste verschillen?
Hy,
Ik had een Manitou Sherman Slider Plus 2004, die nog eens getuned is door Martijn van Bikeright.
Tuning omvatte ombouw naar SPV Evolve Plus(2005) + nog een aanpassing om de vork meer
"small bump sensitive" te maken.
Na de tuning was de vork inderdaad meer gevoelig maar nog niet zoals ik het wou.
Voor DH was die vork goed, maar je moest ermee werken.
Voor trailbiken was ze niet sensitive genoeg.
Net voor mijn reis naar Canada heb ik dus een Boxxer Ride 2005 gekocht.
Bedoeling was dat ik ze maar "tijdelijk" ging gebruiken tot ik een andere vork kocht maar
na het inrijden, (Canada is daar ideaal voor), ben ik er zo tevreden van dat ik ze in de Big Hit hou.
Eigelijk werkt ze SUPER!!! Van die U-turn maak ik ook gebruik als ik veel bergop moet biken.
(Zie verslag Canada Roadtrip)
een paar maten van mij hadden al met de Boxxer Ride gereden en vonden het ook een super vork.
Boxxer Ride 2006 heeft de "Motion Control" met wat Xtra instellingen maar of het beter is???
Persoonlijk heb ik het graag simpel, alleen Rebound en voor de rest, vlammen met die handel...
Grtz
Tbx