schijfremmen met ander merk schijven gebruiken

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ruckus
schijfremmen met ander merk schijven gebruiken

Bericht door Ruckus » zo nov 13, 2005 7:01 pm

kan je hayes HFX 9 op formula schijven hebben?
of is dit niet aan te raden?

::)

Xircuit
Contacteer:

Re:merken combineren

Bericht door Xircuit » zo nov 13, 2005 7:29 pm

Zo lang de dikte van de schijven het zelfde is, no problemo. Volgens mij is dat zo, dus met het kunnen.

N I E L S

Re:merken combineren

Bericht door N I E L S » zo nov 13, 2005 8:34 pm

Xircuit schreef: Zo lang de dikte van de schijven het zelfde is, no problemo. Volgens mij is dat zo, dus met het kunnen.
Niet helemaal, oppervak van de rem kan nog verschillen. Bijv. Formula en XT verschillen aardig in grootte.
Volgens mij zijn Hope, Hayes, Avid en Shimano wel uit te wisselen.
Weet het niet zeker of Hayes er ook echt bijhoort.

Als je namelijk een schijf met een groter oppervlak ooit weer wil gebruiken Formula i.pv. de XT"s verslijten je remblokken dus verkeerd.

Ik gebruik zelf Formula schijven op mijn XT. Ik kan deze schijven dus nooit meer aan iemand verkopen die met Formulas rijdt. De schijf slijt nu ook niet zoals ie normaal zou slijten, maar dat maakt verder niet uit.

Ohja, andersom kan het dus NIET. Je kan geen te grote schijfremmen op schijven met kleiner oppervlak gebruiken. Althans, dat raad ik je af.

Hernoem je topic even naar "schijfremmen met ander merk schijven gebruiken" o.i.d.

Plaats reactie