dropouts vervangen.

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
lesxxx
dropouts vervangen.

Bericht door lesxxx » vr nov 11, 2005 10:11 am

Van mijn oude jan janssen wil ik ook een fixed/singlespeed stadsmonster maken (als toevoeging op mijn andere singlespeed)
maar nu zitten er vertikale padden op, weet iemand een adres (omg rotterdam) waar ik die dingen kan laten vervangen door horizontale padden? ik ben zelf niet zo"n lasser

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Re:dropouts vervangen.

Bericht door JJ » vr nov 11, 2005 10:37 am

Ik weet dat m-gineering het doet, zit alleen niet echt in de buurt.

In Nederland is het echt gekloot. Het lijkt of in Amerika in elk dorp een framebouwer zit, en hier is er geen 1 die een beetje naar buiten treedt. Alles is moeilijk en geheimzinnig. Als ze er zijn lijkt het wel of ze eigenlijk niet willen.

Als je toch een beetje kunt lassen kun je rijk worden met het bouwen van custom frames, ook in NL. zijn er genoeg mensen die custom kunnen en willen betalen, je kunt alleen nergens terecht!!

Sorry, ik sla een beetje door, maar ik weet niet wat het is met die Nederlanders. Of zou er echt gewoon geen 1 goede bouwer in NL rondlopen? Kan het me niet voorstellen..

JJ

walter

Bericht door walter » vr nov 11, 2005 1:06 pm

m-gineering kan dat doen, voor een redelijke prijs.
Reken er wel op dat je nog wat aan de verf moet doen.
Zelf ook bezig geweest om mijn vorige frame om te laten bouwen.
Uiteindelijk afgezien van tripje naar Groningen en een ENO ecc gekocht.
Tijdens mijn zoektocht veel "framebouwers" fietsenmakers met "eigen" frames ed. gesproken. Blijkt dat ze dus niets zelf doen of maken. Dozen schuiven en stickers plakken.
Ergens bij Zaltbommel zat ook nog iemand die wel een brander ter hand wilde nemen. Maar die vroeg zoveel, daar kan je bij m-gineering een heel frame voor laten bouwen ;)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr nov 11, 2005 6:19 pm

JJ schreef:
Als je toch een beetje kunt lassen kun je rijk worden met het bouwen van custom frames, ook in NL. zijn er genoeg mensen die custom kunnen en willen betalen, je kunt alleen nergens terecht!!

Rijk??? Nooit...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr nov 11, 2005 6:34 pm

Ik heb toevallig eergisteren bij M-gineering een prijsje opgevraagd, voor een projectje.

hor. patten begint bij € 75
EBB ± € 175

dusssss©

lesxxx

Bericht door lesxxx » za nov 12, 2005 12:23 pm

met M-gineering was ik al wel bekent, jammer dat het in zo"n uithoek is en €75 valt opzich wel mee

heb nog effe rondgekeken en vondt
http://www.herman-braun.nl
heb effe een mailtje gestuurd, kijken of die wat kan betekenen voor me

TF

Bericht door TF » za nov 12, 2005 12:28 pm

CENSUUR

ik heb hier wat horizontale losse patten in zowel alu als staal
Laatst gewijzigd door TF op vr dec 09, 2005 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rigard
Contacteer:

Bericht door Rigard » za nov 12, 2005 7:19 pm

lesxxx schreef:
....
heb nog effe rondgekeken en vondt
http://www.herman-braun.nl
heb effe een mailtje gestuurd, kijken of die wat kan betekenen voor me

doet t waarschijnlijk niet, heb m namelijk een aantal jaren terug met dezelfde vraag gemaild.

Koop een ENO eccentric naaf, gewoon voordelen van een ss/fixed en je kan je frame later nog makelijk kwijtraken. Iets wat met horizontale patten moeilijk gaat denk ik (zeker als je al de onnodige stoopers ook weg gaat halen).

Die 75 eu bij M-Gineering is een mooie prijs. Maar volgens mij is dat in het gunstigste geval waarbij ze niet de staande achterbrug ook moesten vervangen (zoiets staat me bij uit een mailtje dat ik van hun kreeg).

R.

steelhead

Bericht door steelhead » wo nov 16, 2005 5:59 pm

JJ schreef:
Ik weet dat m-gineering het doet, zit alleen niet echt in de buurt.

In Nederland is het echt gekloot. Het lijkt of in Amerika in elk dorp een framebouwer zit, en hier is er geen 1 die een beetje naar buiten treedt. Alles is moeilijk en geheimzinnig. Als ze er zijn lijkt het wel of ze eigenlijk niet willen.

Sorry, ik sla een beetje door, maar ik weet niet wat het is met die Nederlanders. Of zou er echt gewoon geen 1 goede bouwer in NL rondlopen? Kan het me niet voorstellen..

JJ

Heb nog even geduld zou ik zeggen. Ik ken iemand die bezig is de laatste voorbereidingen te treffen om binnenkort "de markt" op te gaan. Stalen frames naar wens en op maat uit good old Zeeland.

Ik zie het ook wel zitten om die padden in je frame zetten hoor!! Contact me maar even met een mailtje. caspar"at"zeelandnet.nl

Steelhead

Plaats reactie