wheelie
Moderator:Beheerders
-
Zou er iemand mij een paar tips kunnen geven over hoe je een wheelie moet placeren zonder te trappen/ pedaleren. Ben dit al een tijdje aan het oefenen en het lukt mij maar enkele meterkes. Is daar een speciale techniek voor of kan het liggen aan de fiets ( DH , Big hit) .... Een gewone wheelie met trappen lukt mij anders toch wel al deftig...
Re:wheelie
een manual bedoel je dus
ff beter zoeken :-*
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... readid=406
met een big hit lijkt me dat niet echt makkelijk gaan
Sjittie #45 schreef:
een manual bedoel je dus
jawel hoor gewoon oefenen lukt zelfs op nen scream men nen super monster erin :P
nie bang zijn gwoon proberen als je wat harder rijdt en ver naar achteren gaan hangen dat wil ook weleens helpen bij een manual.
is zittend manuallen ook manuallen?
hou wil je het zittend doen je moet tog ook pompen om vooruit te komen?
berg af en met je remmetje spelen

-
aab schreef:
nee, dat is een coaster wheelie
en een manual op een fully kan idd wel, alleen ziet het er niet uit
en je pompt niet echt om vooruit te komen maar om in balans te blijven, het pompen helpt maar een heel klein beetje mee aan de snelheid, om vooruit te komen moet je eerst gewoon hard gaan fietsen
oooow het ziet er niet uit, ik denk dat ik het dan maar niet wil kunnen.flippie schreef:
[aab schreef:
-
aab schreef:
[oooow het ziet er niet uit, ik denk dat ik het dan maar niet wil kunnen.flippie schreef:
[aab schreef:
ik zeg niet dat je het niet mag doen
het lukt me helaas ook niet met een big hit, gewoon wheelien gat wel prima
-
Pwoaah, na vele maanden trial and error mag ik eindelijk mijn zegje doen
Wheelies kon ik al tijden goed, manuals waren een ander verhaal. Wat ik je in ieder geval als tips kan geven als je er mee begint zijn:
- Trek de fiets niet te langzaam achterover, dit maakt een manual alleen maar moeilijker en zwaarder. Flink sjorren dus
- Snelheid, fiets absoluut NIET te langzaam, langzaam manualen is 10x moeilijker dan met een lekker vaartje.
- Hang laag achter je fiets, zo kun je de balans veel beter houden. Tevens ziet het er beter uit. Als je het doet, doe het dan goed.
- Rem niet teveel. In het begin ging manualen bij mij zo dat ik de fiets achterover trok en bijremde tot ik stilstond, dat was dan manualen in mijn boekje. Je leert snel genoeg de rem minimaal te gebruiken (als je veel oefent
)
- De pompende beweging (ook wel neukende genoemd
) is zoals eerder gezegd nodig om de vaart erin te houden.
Hou iig rekening met veel spierpijn in je bovenbenen na het oefenen. Zo ja, dan doe je iets goed

- Trek de fiets niet te langzaam achterover, dit maakt een manual alleen maar moeilijker en zwaarder. Flink sjorren dus

- Snelheid, fiets absoluut NIET te langzaam, langzaam manualen is 10x moeilijker dan met een lekker vaartje.
- Hang laag achter je fiets, zo kun je de balans veel beter houden. Tevens ziet het er beter uit. Als je het doet, doe het dan goed.
- Rem niet teveel. In het begin ging manualen bij mij zo dat ik de fiets achterover trok en bijremde tot ik stilstond, dat was dan manualen in mijn boekje. Je leert snel genoeg de rem minimaal te gebruiken (als je veel oefent

- De pompende beweging (ook wel neukende genoemd

Hou iig rekening met veel spierpijn in je bovenbenen na het oefenen. Zo ja, dan doe je iets goed

je moet treken met je handen en dan duiwen moet je voeten tegen je pedalen en dan maar pompen met je benen
veel geluk
veel geluk
Idd, gewoon trekken met de handen en pompen met die benen, kan niet missen.
Ik doe dit op een andere manier...
Doe eerst een wheelie, blijf wat trappen dan ga je rustig staan, en rustig voort rijden zonder te trappen, dit helpt om op juiste positie te komen en om goede snelheid te krijgen
Greets, B
Doe eerst een wheelie, blijf wat trappen dan ga je rustig staan, en rustig voort rijden zonder te trappen, dit helpt om op juiste positie te komen en om goede snelheid te krijgen
Greets, B
-
Dan is "t geen echte manual.
Njah weet ik, maar zo kan je oefenen je evenwicht houden.
Als je goed je evenwicht kunt houden, dan moet je gewoon weg heel ver naar achter leunen en dan evenwicht houden, goede techniek om een manual te kunnen... maar oh well jullie weten het beter...
Greets, B
Als je goed je evenwicht kunt houden, dan moet je gewoon weg heel ver naar achter leunen en dan evenwicht houden, goede techniek om een manual te kunnen... maar oh well jullie weten het beter...
Greets, B
-
als je een wheelie maakt, dan stop je gwoon met trappen en ga je nog wat verder achterover hangen, dan rijd je door op je achterwiel, tot je geen vaart meer hebt
mij lukt het al aardig ;D

mij lukt het al aardig ;D
dat doe ik met me benen van me trappers, en weid gespreid :p
soms lukt het aardig beetje en soms valk ineens naar voor :p
soms lukt het aardig beetje en soms valk ineens naar voor :p
Freeridin Dragon (Nu met steelhead) schreef:
waarom niet?
-
Fry schreef:
[Freeridin Dragon (Nu met steelhead) schreef:
waarom niet?
Manuals zijn zo moeilijk juist omdat je niet kan trappen om snelheid te houden, en daardoor beter te balanceren, als je trappend begint dan neemt het de hele bedoeling een beetje weg vind ik
bij bikes met lage en lange voorkant moet je er wel intrappen. Tmaakt geen ruk uit hoe je erin komt eigenlijk, zolang de eindbeweging er maar is.
Sjittie schreef:
een manual bedoel je dus
Met mijn Big Hit vind ik het juist wel gemakkelijk!!!!
Met mijn P3 of enduro vind ik het moeilijker...
Grtz
Tbx
-
- Contacteer:
Wat je moet doen is heel simpel
iedereen bijna zegt hier aan het stuur trekken.. maar bijna alles doe je vanuit je benen en knieen
buigen je knieen. als je aan je stuur trekt moet je gelijker tijd je knieen strekken..
alle balans komt vanuit je knieen
iedereen bijna zegt hier aan het stuur trekken.. maar bijna alles doe je vanuit je benen en knieen
buigen je knieen. als je aan je stuur trekt moet je gelijker tijd je knieen strekken..
The General schreef:
Wat je moet doen is heel simpel
Volledig mee ens. Heup en knieen doen het werk.
Grtz
Tbx